sliderΓεγονόταΡοή Ειδήσεων

Βενζινοπώλες Αγρινίου: Μηδενικές οι παραγγελίες για πετρέλαιο θέρμανσης-τι γίνεται με τιμές και επίδομα

Ξεκίνησε από σήμερα, Δευτέρα, η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης και οι βενζινοπώλες εκτιμούν ότι η τιμή θα είναι λίγο κάτω από τα περσινά επίπεδα, έστω οριακά. Παράλληλα, διαπιστώνεται μηδενική ζήτηση, προς το παρόν, λόγω καιρικών συνθηκών και… άγνοιας για το σχετικό επίδομα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των Βενζινοπωλών Αιτωλοακαρνανίας – Λευκάδας, Δημοσθένη Κακούρη η τιμή στην

Ο Δημοσθένης Κακούρης

Αττική μπορεί να φαίνεται ότι θα διαμορφωθεί στο 1,01-1,02 ευρώ το λίτρο αλλά στην επαρχία ίσως αγγίξει το 1,05-1,06 ευρώ/λίτρο, χωρίς να μπορεί να αποκλειστεί να πάει στην περιοχή του 1,08 ευρώ/λίτρο.

«Αυτό εξαρτάται από σύνθετους παράγοντες, πάντως μέχρι τώρα φαίνεται να είμαστε οριακά κάτω από πέρυσι. Το θέμα είναι ότι η ζήτηση είναι μηδενική αυτή την στιγμή και όσο ο καιρός έχει αυτή την εικόνα, κάτι τέτοιο δεν αλλάζει», εξηγεί ο κ. Κακούρης ο οποίος συμβουλεύει τους καταναλωτές να μην τρέχουν την τελευταία στιγμή για τις παραγγελίες τους, να παρακολουθούν την διαδικασία μέτρησης και εφοδιασμού, να εμπιστεύονται τον επαγγελματία της περιοχής τους, να ζητούν αποδείξεις και να ενημερώνονται για τις διαδικασίες του επιδόματος, καθώς την επόμενη εβδομάδα θα ανοίξει και η σχετική πλατφόρμα.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος και ο ιδιοκτήτης πρατηρίου Κώστας Παγκαλίδης ως προς τις τιμές, ο οποίος τονίζει πως έχουν αλλάξει και οι συνήθειες των καταναλωτών.

Όπως λέει χαρακτηριστικά: «οι καταναλωτές δεν θα κινηθούν αν δεν αλλάξει δραματικά ο καιρός, αν δεν κάνει

Ο Κώστας Παγκαλίδης

κρύο ή αν δεν βρέξει αρκετές μέρες. Θα τρέχουν όλοι μαζί φυσικά και μιας και αναφέρθηκα στις βροχές δεν είναι σπάνιο να βάζουμε πετρέλαιο σε ανοιχτές δεξαμενές και να προσπαθούμε να μην μπει το νερό μέσα!

Γενικά θα πρέπει να φροντίζουμε περισσότερο τις δεξαμενές, τους καυστήρες μας αλλά και να προσπαθούμε να προμηθευόμαστε όσο το δυνατόν πιο ικανές ποσότητες. Δυστυχώς, οι δυσκολίες του κόσμου τον οδηγούν πολλές  φορές να ζητά ακόμη και λιγότερα από 80 λίτρα, δύο μεγάλα μπιτόνια δηλαδή, πράγμα που δεν συμφέρει ούτε το αυτοκίνητο της διανομής να βγει έξω!».

Ο κ. Παγκαλίδης πάντως συσχετίζει τις παραγγελίες και με τι κυβερνητικές κινήσεις στο επίδομα πετρελαίου.

Ο Κώστας Παπανίκος

Από την πλευρά του, ο επιχειρηματίας Κώστας Παπανίκος εκτιμά κι εκείνος ότι η τιμή στη περιοχή μας θα είναι γύρω στο 1,05 ευρώ/λίτρο με ένα μικρό περιθώριο πάνω ή κάτω, όπως λέει, ανάλογα με τις διαθέσεις των διυλιστηρίων που πολλές φορές διαμορφώνουν τις τιμές βάσει δικών τους «τρικ».

Όπως εξηγεί ο κ. Παπανίκος η εποχή δεν είναι καλή για παραγγελίες, όχι μόνο λόγω των καιρικών συνθηκών αλλά και των υποχρεώσεων των πολιτών με ΕΝΦΙΑ, δόσεις σε όλες τις συναλλαγές κλπ. «Γενικά είναι καλό για τον καταναλωτή να παραγγέλνει τώρα νωρίς το πετρέλαιό του αλλά αυτό δεν συμβαίνει.

Οι παραγγελίες είναι μηδενικές. Αν κάτι μπορεί να αλλάξει λίγο την κατάσταση είναι το επίδομα πετρελαίου που θα ξεκαθαρίσει τις επόμενες μέρες πώς σε πόσους θα αφορά. «Βασικό ρόλο θα παίξει το αν θα δοθεί σε προκαταβολή το μισό ποσό κι αν θα εξοφληθεί όλη η επιδότηση μέχρι τα Χριστούγεννα, όπως ακούγεται», επισημαίνει ακόμη ο κ. Παπανίκος.

 Τι πρέπει να προσέχουμε και τι να φροντίζουμε ως καταναλωτές:

-Να παραλαμβάνουμε πετρέλαιο μόνο άτομα που γνωρίζουν τη διαδικασία παραλαβής.

-Να χρησιμοποιούμε το δικό μας μέτρο, χωρίς να εμπιστευόμαστε μόνο το μετρητή του βυτιοφόρου ή τον εξωτερικό σωλήνα ένδειξης της στάθμης της δεξαμενής.

-Να τηρούνται όλες οι διαδικασίες και τα μέτρα ασφαλείας προς αποφυγή ατυχημάτων και άλλων επιπτώσεων (π.χ. ελλειμματική παράδοση).

-Το χρώμα του πετρελαίου να είναι ζωηρό κόκκινο και όχι θολό, καθώς αποτελεί ένδειξη της ποιότητας του.

-Να δεχόμαστε να πληρώσουμε μόνο αν η απόδειξη παραλαβής – πληρωμής έχει συμπληρωμένα όλα τα απαιτούμενα από το νόμο στοιχεία. Σε κάθε άλλη περίπτωση, αν κάτι μας προβληματίζει σημειώνουμε τις λέξεις «με κάθε επιφύλαξη».

-Να συγκρίνουμε, μετά από έρευνα ή ενημέρωση, τις αναγραφόμενες στα πρατήρια της περιοχής μας τιμές. Αναλυτικά οι ανά πρατήριο τιμές είναι αναρτημένες στο διαδικτυακό τόπο www.fuelprices.gr

-Να ξέρουμε να υπολογίζουμε ακριβώς πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής. Για να ξέρουμε πόσα λίτρα αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής, πολλαπλασιάζουμε το μήκος της (π.χ. 2,00 μέτρα) επί το πλάτος (π.χ. 1,25 μέτρα) επί το ύψος της (π.χ. 1,00 μέτρο δηλαδή: 2 x 1,25 x 1 = 2,5 m3 λίτρα.

Επομένως, 2.500 : 100 = 25 λίτρα ανά εκατοστό ύψους (εσωτερικές διαστάσεις)

-Να μετράμε παρουσία του βυτιοφορέα το ύψος του πετρελαίου που έχει η δεξαμενή μας πριν αρχίσει η παράδοση και μόλις αυτή τελειώσει.

-Η μέτρηση γίνεται εύκολα με μία ευθύγραμμη βέργα και ένα μέτρο: βάζουμε κάθετα στη δεξαμενή τη βέργα. Βγάζουμε τη βέργα και μετράμε το ύψος μέχρι εκεί που είναι βρεγμένη. Αυτό είναι το ύψος του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή.

-Να μετράμε την ανύψωση της στάθμης του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή αφού κατασταλάξει ο αφρός (πρέπει να παρέλθουν 5-6 λεπτά).

-Απαιτούμε από τον μεταφορέα να γράψει το ύψος που μετρήσαμε πριν και μετά την παράδοση στην απόδειξη παραλαβής.

Το πετρέλαιο που παραλάβαμε θα το βρούμε αν πολλαπλασιάσουμε το ύψος του πετρελαίου που προστέθηκε στη δεξαμενή μας, με τα λίτρα ανά εκατοστό που αυτή χωράει. Αν π.χ. η δεξαμενή μας είχε 18cm πετρέλαιο πριν και 78cm μετά, προστέθηκαν 78- 18= 60cm, δηλαδή σύμφωνα με το προηγούμενο παράδειγμα με τα 25 λίτρα ανά εκατοστό ύψους, παραλάβαμε 60 x 25=1500 λίτρα πετρέλαιο.

Είναι αναγκαίο να πραγματοποιείται τουλάχιστον μία φορά το χρόνο συντήρηση – ρύθμιση του συστήματος της κεντρικής θέρμανσης (λιγότερη κατανάλωση πετρελαίου, εξοικονόμηση χρήματος). Καταλληλότερος χρόνος είναι αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης (δηλ. οι μήνες Απρίλιος & Μάιος), ώστε να μην μείνουν κατάλοιπα καύσης, κατά την καλοκαιρινή περίοδο, οπότε και θα είναι πιο δύσκολος ο καθαρισμός του.

Να μην αφήνεται ο καυστήρας του πετρελαίου να λειτουργεί χωρίς καύσιμα, γιατί έτσι καταστρέφεται η αντλία και το μπεκ. Επομένως, ελέγχουμε να είναι ανοιχτός ο διακόπτης παροχής της δεξαμενής και να υπάρχει πετρέλαιο σε αυτήν.

Κατά τον εφοδιασμό ο καυστήρας θα πρέπει να είναι κλειστός για λόγους ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος.

Ετικέτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close