sliderΠαραπολιτικάΡοή Ειδήσεων

Πανεπιστήμιο: Δεν κάνει πίσω η Κεραμέως-το θέμα είναι τι κάνουμε εμείς…

Τον καλύτερο σύμμαχο βρήκε το Υπουργείο Παιδείας στον σχεδιασμό του για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, στο πρόσωπο του πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών.

Ο κ. Μπούρας και η Σύγκλητος, έχουν ταυτόσημες απόψεις και μέσα σε χρόνο ρεκόρ, λίγων ωρών ουσιαστικά, κατάφεραν να προχωρήσουν στην αφαίμαξη του Πανεπιστημίου σε Ηλεία και Αιτωλ/νία, με τους μηδενικούς εισακτέους σε 4 Τμήματα.


Στο μεταξύ, οι όποιες πολιτικές πιέσεις, φαίνεται να πέφτουν στο κενό. Η πλέον πρόσφατη, ήταν η σχετική αναφορά του Ν. Φαρμάκη στον πρωθυπουργό και απλά καταγράφτηκε… Η απόφαση είναι ειλημμένη.

Στον Σκάι κ. Κεραμέως τόνισε ότι στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι “ο εξορθολογισμός συνολικά του ακαδημαϊκού χάρτη στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και κριτηρίων βιωσιμότητας”.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι στη βάση του εξορθολογισμού το Πανεπιστήμιο Πατρών “κατέθεσε πλήρη και εμπεριστατωμένη πρόταση και έτσι τέσσερα πανεπιστημιακά τμήματα θα συγχωνευτούν με άλλα”.

Συμπλήρωσε, δε, ότι αυτή η προσπάθεια θα συνεχιστεί και υπάρχουν συζητήσεις και με άλλα πανεπιστήμια. Επιπλέον, υπενθύμισε ότι όταν ανέλαβε η κυβέρνηση, ανέστειλε 37 πανεπιστημιακά τμήματα που είχε ιδρύσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Με δεδομένη την σκληρή και άκαμπτη στάση της αρμόδιας υπουργού, το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι πώς θα αντιδράσουν οι φορείς της Αιτωλοακαρνανίας. Για παράδειγμα, επειδή έρχονται και άλλες φάσεις του σχεδιασμού, δηλαδή το ζήτημα της ελάχιστης βάσης αλλά και αυτό της μεταφοράς Τμημάτων στις έδρες των Σχολών τους (Μηχανικοί Περιβάλλοντος και Ιστορικό-Αρχαιολογικό), απαιτείται μια συγκροτημένη απάντηση.

Καλά τα ψηφίσματα του τύπου “ανεπιθύμητη η Κεραμέως στην Αιτωλοακαρνανία” κλπ, αλλά αυτό ποσώς ενδιαφέρει την ίδια την υπουργό ή την κυβέρνηση. Αυτά είναι κυρίως για εσωτερική κατανάλωση, τα έχουμε ξαναδεί και δεν παράγουν αποτέλεσμα. Απέναντι στην δική τους λογική και τακτική, υπάρχει αντίλογος, υπάρχουν προτάσεις ρεαλιστικές;
Θα συμφωνήσουμε πχ να παλέψουμε έχοντας ως βάση την πρόταση που κατέθεσε ο Σπήλιος Λιβανός τον Φεβρουάριο; Με την συγκρότηση μιας Επιτροπής που θα διεκδικήσει μια ισχυρή Γεωπονική Σχολή; Ηδη, καταγράφονται διαφορετικές προσεγγίσεις για το θέμα, με δήμο και φορείς του Μεσολογγίου για παράδειγμα να χαράζουν τη δική τους ρότα. Συγκεκριμένοι πολιτικοί χώροι ακόμη, δεν έχουν πάρει ακόμη θέση για τις εξελίξεις. Και αυτό επίσης είναι αξιοσημείωτο.

Πέραν λοιπόν των όποιων πρόσκαιρων πολιτικών οφελών επιχειρούν κάποιοι να έχουν, οι φορείς της Αιτωλοακαρνανίας το επόμενο διάστημα καλούνται να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, με ψυχραιμία, ρεαλισμό και ένα σχέδιο που θα “απαντά” στις σύγχρονες προοπτικές και ανάγκες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε μια περιφερειακή περιοχή που την δικαιούται.

Το αν κάποιοι αναλωθούν πάλι σε συνθήματα και ανούσιες αντιπαραθέσεις, ίσως να σταθεί μοιραίο.

Π.Η.Τ.

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

4 Σχόλια

  1. Πανεπιστήμιο να ‘ναι κι ό,τι να ‘ναι! Δεν τα λυπάστε τα παιδάκια που σπουδάζουν 4-5 χρόνια, παίρνουν ένα χαρτί και στο τέλος δεν ξέρουν τί σπούδασαν;

    1. Το κράτος της Αθήνας παράγει ιδεολογία ανεξάρτητα από το ποιό κόμμα είναι στην εξουσία. Οι διάφοροι πολιτευτές “πόστιαζαν” τμήματα σα σε παλέτα και μεταμόρφωσαν μικρές σε πληθυσμό κι άγνωστες πόλεις σε σημαντικές όπως γιά παράδειγμα τα Ιωάννινα και το Ρέθυμνο.
      Το Ρέθυμνο το 1976 όταν ξεκινούσε ο μαραθώνιος γιά τα τμήματα, είχε τον ίδιο πληθυσμό με το Μεσολόγγι, τη Φλώρινα, τη Σπάρτη, τα Γρεβενά και τη Νάουσα. Και σήμερα τον ίδιο πληθυσμό έχουν. Όμως το Ρέθυμνο έχει 9 πανεπιστημιακά τμήματα. Κανένας Κρητικός πολιτευτής δεν τόλμησε ν’ αμφισβητήσει την ύπαρξη αυτών σε μία τόσο μικρή πόλη, ίση σε πληθυσμό με το Μεσολόγγι γιά να τα μεταφέρουν στο Ηράκλειο. Και σήμερα, μετά από μία συνεργασία με το Δήμο και τουριστικές μονάδες της περιοχής, έχουν όλο το χρόνο πελάτες και οικονομική ζωή που επέτρεψε μόνο στο Ρέθυμνο να τετραπλασιάσει τον πληθυσμό του σε σχέση με το 1976(45 χρόνια πριν) και να ξεπεράσει όλες τις πόλεις που αναφέραμε.
      Τα Ιωάννινα το 1976, σαρανταπέντε χρόνια πριν, είχαν το μισό πληθυσμό απ’ ό,τι έχουν σήμερα. Όμως σήμερα έχει 112000 κατοίκους και 19 πανεπιστημιακά τμήματα. Είναι αναπτυγμένη όχι χάρη στις βιομηχανίες της αλλά σε ένα μοντέλο όμοιο μ’ αυτό του Ρέθυμνου. Φοιτητικά στέκια, περιήγηση εστιατόρια και τουρισμό όλο το χρόνο.
      Τη μεγάλη επιτυχία αυτών των δύο δήμων ζήλεψαν όλες οι υπόλοιπες πόλεις. Και υπήρχε μία εποχή που οι πολιτευτές και των δύο μεγάλων κομμάτων εξαργύρωναν πολιτικά γραμμάτια, ιδρύοντας αφειδώς τμήματα χωρίς να έχουν πάντα ουσιαστικό περιεχόμενο σ’ όλη την Ελλάδα.
      Όμως, αυτή η πολιτική άλλαξε ξαφνικά επί μεγάλης οικονομικής κρίσης το 2011 επί Διαμαντοπούλου(ΠΑΣΟΚ) και το 2013 επί Αρβανιτόπουλου(ΝΔ) κι έγιναν οι μεγάλες συγχωνεύσεις που οδήγησαν σε καταργήσεις πολλών τμημάτων, σχολών, ακόμα και ιδρυμάτων. Πολλοί φοιτητές αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν, ενώ άλλοι ταλαιπωρούνται από τότε. Το 2019, πάλι επί Γαβρόγλου έκλεισαν όλα τα ΑΤΕΙ, αρκετά τμήματα καταργήθηκαν σε όλη την Ελλάδα, ενώ άλλα αναβαθμίστηκαν. Έτσι, το αρχικό μοντέλο άρχισε να καταρρέει κι ο κόσμος της επαρχίας που νόμισε ότι μπορεί να έχει ένα άλλο είδος ανάπτυξης, προσαρμόστηκε σ’ αυτά που γνώριζε από παλιά. Το 2021 και πριν ακόμα προλάβουν να ενσωματώσουν τις νέες ισορροπίες και να εμπεδώσουν τις συγχωνεύσεις, πετάγεται μόνο του το Πανεπιστήμιο Πατρών και ζητά να περιορίσει πάλι τον αριθμό των τμημάτων του που όμως είναι όλα στην περιφέρεια και κανένα στην Πάτρα., ενώ υπήρχαν 2 τμήματα που είχαν βάσεις κάτω από 6100 μόρια.
      Όμως, όλοι γνωρίζουμε ότι στο προκείμενο θέμα το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει μία σκοτεινή ιστορία. Επειδή πάντα χρησιμοποιούσε τις συγχωνεύσεις που έκανε η κάθε κυβέρνηση γιά να κλείσει τμήματα που λειτουργούσαν στην επαρχία τα οποία κατ’ αυτό ήταν όλα μη βιώσιμα, ενώ πάντα εκείνα που λειτουργούσαν στην Πάτρα ήταν βιώσιμα. Γιατί να λειτουργεί δεύτερη σχολή Μηχανικών στην Πάτρα, υπαγόμενη στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου με 3 τμήματα που έχουν ακριβώς το ίδιο αντικείμενο με εκείνα της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών; Έγινε το τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας το οποίο είναι βέβαια διαβατήριο γιά την ανεργία, αλλά το επιθυμούσε από χρόνια το Πανεπιστήμιο Πατρών. Όμως, και πάλι λυσσάει να το φέρει στην Πάτρα. Μήπως αν μετακινηθεί στην Πάτρα, θα γίνει πιό ελκυστικό ή θα βρούν πιό γρήγορα δουλειά οι απόφοιτοί του; Ενώ αντίθετα, το ΔΠΠΝΤ που λειτουργούσε στο Αγρίνιο ήταν ολοκληρωμένο τμήμα και έδινε στους πτυχιούχους πάρα πολλές δυνατότητες κι επαγγελματική διέξοδο στους φοιτητές του μέσα από τα μεταπτυχιακά του. Κι όμως το έκλεισαν επί Γαβρόγλου οι ίδιοι διαπραγματευτές που σήμερα επαγγέλλονται την αθηνοκεντρική ιδεολογία γιά τμήματα πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.
      Στο μεταξύ, εμείς σαν αφελείς εσωτερικεύουμε ό, τι παράγει η Αθήνα, καθόμαστε στ’ αβγά μας και δε μιλάμε, γιά ν’ αποχτά τμήματα η Πάτρα και η κάθε Πάτρα και να μειώνει την ανεργία της σύμφωνα με το μοντέλο του Ρέθυμνου και των Ιωαννίνων.

  2. Η εικόνα της ενωμένης Ηλείας πρέπει ν’ αποτελεί παράδειγμα και γιά τους φορείς της Αιτωλοακαρνανίας. Εδώ το κατεστημένο των καθηγητών της Πάτρας έκλεισε επί υπουργού Γαβρόγλου το τμήμα Μηχανικών Η/Υ Ναυπάκτου χωρίς καμία σχεδόν διαμαρτυρία από τους αυτοδιοικητικούς της Αιτωλοακαρνανίας. Το τμήμα Μηχανικών Η/Υ ήταν αποτέλεσμα συγχώνευσης 3 τμημάτων με αντικείμενο την Πληροφορική σε Πάτρα, Πύργο και Ναύπακτο που έγινε το 2013 κι έτσι είχε τον απαιτούμενο αριθμό καθηγητών που απαιτούσε το Πανεπιστήμιο Πατρών σύμφωνα με τα ακαδημαϊκά κριτήρια γιά να μην καταργηθεί. Όμως το πραγματικό κίνητρο της κατάργησής του, ήταν να μη λειτουργεί ανταγωνιστικά ως προς το ομώνυμο τμήμα της Πολυτεχνικής της Πάτρας. Κι όμως, μπορούσε να αντιπροταθεί από τον τότε δήμαρχο Μεσολογγίου σε σχολή του οποίου ανήκε ως τμήμα ΑΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας να γίνει μία ελαφρά αλλαγή του αντικειμένου σε “Ψηφιακών Συστημάτων & Επικοινωνιών” γιά να εξυπηρετήσει τους υποψήφιους προγραμματιστές, οι οποίοι πρέπει να περάσουν σε σχολές μακριά από τη Δυτική Ελλάδα. Αυτό έγινε στη Θεσσαλία κατόπιν επιμονής του περιφερειάρχη καθηγητή Αγοραστού κι έτσι σήμερα η Θεσσαλία έχει 4 τμήματα με αντικείμενο την Πληροφορική. Επίσης, οι καθηγητές της Πάτρας επέμειναν μέχρι το τέλος να μεταφερθεί και το τμήμα Φυσικοθεραπείας του Αιγίου στο Κουκούλι της Πάτρας, ενώ γνώριζαν ότι δεν υπάρχουν κτίρια και τα κτίρια της Σχολής Επιστημών Αποκατάστασης Υγείας είναι εκτός Πανεπιστημιούπολης στο Κουκούλι. Ευτυχώς οι Αχαιοί πολιτευτές και τοπικοί άρχοντες δεν επέτρεψαν να γίνει κάτι τέτοιο.
    Αναφέρω τα δύο αυτά παραδείγματα γιά να επισημάνω ότι οι καθηγητές του Πανεπιστημίου Πατρών τα θέλουν όλα στην Πάτρα. Ακόμα και τμήματα που απέχουν από το Ρίο είκοσι-εικοσιπέντε λεπτά όπως αυτά του Αιγίου και της Ναυπάκτου, θεωρούν ότι είναι πολύ μακριά από το Πανεπιστήμιο. Με λίγα λόγια υπηρετούν το λεγόμενο ακαδημαϊκό λαϊκισμό επειδή θέλουν τις σχολές έξω από τα σπίτια τους., πράγμα που δεν ισχύει σε κανένα περιφερειακό ελληνικό πανεπιστήμιο.Επίσης, αναφέρω αυτά τα παραδείγματα γιά να δείξω τις ευθύνες του δημάρχου Μεσολογγίου που δεν αντέδρασε όπως οι φορείς της Αχαϊας στο κλείσιμο της σχολής της Ναυπάκτου. Γιατί το ίδιο κάνει και τώρα με τις σχολές του Μεσολογγίου. Δεν ανέφερε τίποτε ούτε γιά την τιμή των όπλων ότι οι καθηγητές της Πάτρας απείλησαν να του αφαιρέσουν τον τομέα της Ζωικής Παραγωγής από το τμήμα Ζωικής Παραγωγής, Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών ο οποίος είναι πολύ σημαντικός όχι μόνο γιά την Αιτωλοακαρνανία, αλλά και γιά ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα. Του αρκούν οι διαβεβαιώσεις ότι στο Μεσολόγγι θα είναι έδρα της Σχολής Γεωπονικών Επιστημών,
    Όμως αυτή η πρόσφατη ιστορία που αφηγήθηκα, φανερώνει ότι στη διεκδίκηση ακόμα και των σχολών του Μεσολογγίου πρέπει ο δήμαρχος Μεσολογγίου να είναι μαζί με τους υπόλοιπους δημάρχους της Αιτωλοακαρνανίας, γιατί αν ήθελαν να πάρουν τις σχολές από το Αίγιο και τη Ναύπακτο που είναι δυνάμει προάστια της Πάτρας, πόσο μάλλον από το Μεσολόγγι που απέχει από την Πάτρα 45λεπτά. Έτσι λοιπόν δεν έχει τελειώσει τίποτα. Πρέπει μαζί με το δήμαρχο Αγρινίου και τους υπόλοιπους δημάρχους, να διεκδικήσουν όχι μόνο την ύπαρξη και τη λειτουργία Γεωπονικής Σχολής στο Μεσολόγγι και στο Αγρίνιο, αλλά ακόμα μίας σχολής στο Αγρίνιο Διοίκησης και Αειφορίας. Σ’ αυτή, πρέπει να γίνει ανταλλαγή τμημάτων. Η Ιστορία-Αρχαιολογία να πάει στο Ρίο και το τμήμα Οικονομικών Επιστημών μαζί με τα νεοϊδρυόμενα τμήματα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής και ΔΠΠΝΤ να πάνε στο Αγρίνιο.

    1. Καλε μου κυριε, ειδικα για το τμημα της Ναυπακτου.. Η αποσταση του απο Ριο ηταν 15 λεπτα ειδικα οταν μεταφερθηκε Αντιρριο μολις 5 λεπτα. Ρωτηστε πρωην μαθητες και καθηγητες για την ελλειψη υποδομων οταν εκαναν μαθημα σε κτηρια εργοταξιου της γεφυρας.. Επισης το 40℅ των σπουδαστων ηταν απο Πατρα και Αχαια γενικοτερα, οι των αλλων πολεων αντιμετωπιζαν προβλημα στην εξευρεση στεγης καθως οι ντοπιοι προτιμουν τις κατοικιες να τις νοικιαζουν την καλοκαιρινη σεζον με τη μερα..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button