ΕξελίξειςΡοή Ειδήσεων

Ομιλία Κωνσταντόπουλου με ιδιαίτερες αναφορές στους οδικούς άξονες της Αιτωλ/νίας

Ομιλία του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΚΙΝΑΛ Δημήτρη Κωνσταντόπουλου στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τους οδικούς άξονες και τον Ε65

«Κύριε Πρόεδρε, Κύριε Υπουργέ, Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65, είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για τη χώρα μας.

Ένας άξονας, που συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα και εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.


Ο σχεδιασμός της κατασκευής του έργου εντάσσεται στη διαδικασία που είχε ξεκινήσει ήδη από το 2000, με την προετοιμασία των έργων για τους αυτοκινητοδρόμους.

Η κατασκευή του κυρώθηκε με τον ν. 3597/2007, ενώ το 2013 η Σύμβαση τροποποιήθηκε και προβλέφθηκαν τα τρία αναβαλλόμενα Τμήματα του Ε65.

Εξ αυτών, η σημερινή συμφωνία για Τροποποίηση της σύμβασης που έρχεται προς κύρωση, αφορά στο βόρειο Τμήμα του Ε65, και τα αναβαλλόμενα Τμήματα Τρικάλων – Γρεβενών μήκους 32,45 χλμ. και Γρεβενών -Εγνατίας, μήκους 38,05 χλμ.

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από το δημόσιο με την ένταξή του στο σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας Ελλάδα 2, με εκτιμώμενο Προϋπολογισμό 452 εκατ ευρώ. Μαζί με τον ΒΟΑΚ είναι οι δύο οδικοί άξονες που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, έχει αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα του στην κατασκευή των μεγάλων έργων της χώρας.
Είναι η παράταξη που έβαλε τη χώρα σε αναπτυξιακή τροχιά και τη θέση αυτή υπηρέτησε και ως αντιπολίτευση.

Το 2006 και 2007, στην κύρωση των συμβάσεων για τους αυτοκινητοδρόμους αλλά και συγκεκριμένα για τον Ε65, είχαμε θέσει τις επισημάνσεις μας για λεόντειες συμβάσεις και για αδυναμίες στα χρονοδιαγράμματα εγκρίσεων και απαλλοτριώσεων που ήταν ασφυκτικά για το δημόσιο.

Ωστόσο, στηρίξαμε την εθνική προσπάθεια αναγνωρίζοντας τη μεγάλη εθνική σημασία αυτών των έργων.
Γιατί πιστεύουμε στην γόνιμη και εποικοδομητική αντιπολίτευση.

Σήμερα, η Κύρωση της Σύμβασης τροποποίησης για τον Ε65, θα περιμέναμε να εντάσσεται σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική εκ μέρους της Κυβέρνησης για την υλοποίηση των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας.

Άλλωστε, το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία για τη χώρα και οι πόροι του θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και για περισσότερους άξονες που η κατασκευή τους βρίσκεται σε εκκρεμότητα εδώ και δεκαετίες.

Με διαδοχικές ερωτήσεις μου αλλά και με πρόσφατη επίκαιρη ερώτησή μου, σας έχω θέσει την αναγκαιότητα κατασκευής του οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία-Ε65.

Άξονας που ανήκει στους αναγνωρισμένους διευρωπαϊκούς οδικούς άξονες από το 1995, γεγονός που επαναβεβαιώθηκε και το 2005.

Η σημασία του άξονα τεράστια, αφού θα συνδέσει το λιμάνι του Πλατυγιαλίου και την Ιόνια Οδό με την ΠΑΘΕ και τον Ε65, τον δυτικό με τον ανατολικό άξονα, με ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο που θα προσφέρει ασφάλεια και ταχύτητα στις μετακινήσεις.

Που θα δώσει νέα ώθηση στο εμπόριο, στον τουρισμό, στην οικονομική ανάπτυξη.

Ωστόσο, η κατασκευή και λειτουργία του οδικού αυτού άξονα, ο οποίος υπηρετεί εθνικά αλλά και ευρωπαϊκά συμφέροντα, έχει μείνει μια απλή υπόσχεση επί δεκαετίες, χωρίς το Υπουργείο να δίνει συγκεκριμένες απαντήσεις και παρά το ότι στα μεγαλύτερα τμήματα υπάρχουν έτοιμες μελέτες.

Κύριε Υπουργέ,
Κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής μου για τον παραπάνω άξονα, αναφερθήκατε στην ανάγκη εκπόνησης νέων μελετών, ώστε επιτέλους να προχωρήσει η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, το οποίο πρόσφατα χαρακτηρίσατε έργο ειδικού και σημαντικού εθνικού επιπέδου.

Αναφερθήκατε επίσης, στις συμπληρωματικές μελέτες στο τμήμα Ιόνια Οδός-Γουριά-Πλατυγιάλι-Αστακός καθώς και στην αναγκαιότητα μελετών για το τμήμα Αγρίνιο -Καρπενήσι -Λαμία, ώστε στη συνέχεια τα έργα αυτά να μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν με την αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων.

Η ουσία κ. Υπουργέ, είναι να μη χαθεί άλλος χρόνος.
Όχι στα μπρος-πίσω.

Ιδίως δε για τη σύνδεση Αγρινίου και Ιόνιας Οδού, να θυμίσω τις μεγάλες δεσμεύσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ χωρίς αποτέλεσμα. Σήμερα κρίνεστε εσείς κι εσείς αποφασίζετε.

Γιατί είναι σημαντικό το έργο να προχωρήσει άμεσα και να τρέξουν οι επικαιροποιημένες μελέτες.

Δεν είναι δυνατόν σήμερα, το Αγρίνιο, το μεγάλο αστικό κέντρο της Δυτικής Ελλάδας, να μένει εκτός του έργου της Ιόνιας Οδού.

Δεν είναι δυνατόν, να υπονομεύεται η προοπτική ανάπτυξης του λιμένα του Πλατυγιαλίου εξαιτίας της έλλειψης σύνδεσής του με ένα σύγχρονο οδικό άξονα.

Ένα οδικό δίκτυο που δεν τιμά κανέναν μας. Δεν είναι δυνατόν οι μετακινήσεις στο Τμήμα Αγρίνιο – Καρπενήσι -Λαμία να γίνονται με ένα τόσο επικίνδυνο οδικό δίκτυο.

Είναι ώρα για πράξεις και το έργο αυτό, θα μπορούσε να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και να αποτελέσει προτεραιότητα όπως οι άλλοι οδικοί άξονες.

Να αναφερθώ ακόμη στον διαγώνιο οδικό άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο που θα συνδέσει τις Περιφέρειες Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Ελλάδας.

Ένα έργο που αναφέρεται στην Έκθεση Πισσαρίδη και το οποίο μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή.

Και για το έργο αυτό, αναμένουμε τις ενέργειες του Υπουργείου για τη χρηματοδότηση και κατασκευή του, με αξιοποίηση και του Ταμείου Ανάκαμψης.

Τέλος, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην Αμβρακία οδό, στον αυτοκινητόδρομο που θα συνδέσει την Ιόνια Οδό με το αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου – Πρέβεζας και το νησί της Λευκάδας. Το έργο εκκρεμεί επί μία δεκαετία.

Μετά τις παλινωδίες που ζήσαμε με τις 4 εργολαβίες, το πάγωμα του έργου, την ακύρωση του διαγωνισμού και τις δικαστικές διαμάχες, πλέον το έργο έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται και πάλι.

Αναμένουμε την ολοκλήρωσή του χωρίς άλλα απρόοπτα. Μη ξεχνάμε, τα τραγικά δυστυχήματα που έχουν σημειωθεί σε αυτό το οδικό δίκτυο. Υψηλός ο φόρος αίματος που έχουν πληρώσει οι συνάνθρωποί μας.

Ολοκληρώνοντας αγαπητοί συνάδελφοι, η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65 είναι ένα μεγάλο έργο για την Κεντρική Ελλάδα, που θα βελτιώσει τη ζωή των πολιτών και θα προωθήσει την ανάπτυξη.

Ψηφίζουμε θετικά και αναμένουμε από την Κυβέρνηση να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της και για τους υπόλοιπους οδικούς άξονες στους οποίους αναφέρθηκα, ώστε η χώρα μας να διαθέτει ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, δίνοντας τη δυνατότητα της ανάπτυξης που της πρέπει.

Κι επειδή άκουσα ένα συνάδελφο να αναφέρεται στο θέμα της εκτροπής του Αχελώου, να θυμίσω ότι το ζήτημα έχει κριθεί από το ΣτΕ και από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Άρα κακώς αναφέρεται.

Τοπική Διαφήμιση
Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button