Δυτική Ελλάδα

Ολοκληρώθηκαν οι επισκέψεις του Δικτύου ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS στο Αγρίνιο

koi-ydatines-gefyres-olokl1-Ολοκληρώθηκαν οι επισκέψεις του Δικτύου ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS στο Αγρίνιο, στο πλαίσιο του προγράμματος ΥΔΑΤΙΝΕΣ ΓΕΦΥΡΕΣ – Ενώνουμε τη φωνή μας για το νερό, που υλοποιούν το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS και η Ένωση Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΕΔΕΥΑ) σε συνεργασία με τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Αγρινίου. Το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS επανέκαμψε στην πλούσια σε υδατικά σώματα περιοχή, προκειμένου να ολοκληρώσει τις δράσεις ενημέρωσης και δικτύωσης σε σχέση με τη διαχείριση του αστικού νερού και παράλληλα να βάλει σε τροχιά υλοποίησης τα συγκεκριμένα βήματα που αναδείχθηκαν ως αναγκαία στη διάρκεια της πρώτης επίσκεψης του προγράμματος ΥΔΑΤΙΝΕΣ ΓΕΦΥΡΕΣ στο Αγρίνιο, το διάστημα 25-28 Μαΐου του 2015.


Πιο συγκεκριμένα,  το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS το απόγευμα της 8ης Οκτωβρίου πραγματοποίησε στο πρώην κτήριο Τράπεζας της Ελλάδος ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ με θέμα «Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ»  και τη συμμετοχή εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, της ΔΕΥΑ Αγρινίου, της πανεπιστημιακής κοινότητας, επαγγελματικών ενώσεων,  εκπαιδευτικών, φορέων αρμόδιων για τα υδατικά ζητήματα της πόλης,  ΜΜΕ κ.ά.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Χρήστος Ακράτος,  εξήγησε ενδελεχώς την άρρηκτη διασύνδεση της διαφύλαξης  των υδατικών πόρων με την ενημέρωση και εμπλοκή των πολιτών και υπογράμμισε ότι η συμμετοχή τους στη διαχείριση του νερού αποτελεί αναγκαιότητα αναγνωρισμένη από διεθνή κείμενα, όπως είναι η  σύμβαση του Aarhus και η Agenda 21, κι όχι απλά μια πρακτική που επαφίεται στο όραμα κάποιων περιβαλλοντικών οργανώσεων ή συλλογικοτήτων.

Εν συνεχεία, η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Δικτύου ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS  κ. Στελλίνα Κουλουζάκη παρουσίασε τις βασικές παραμέτρους και την τεράστια σημασία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην ευαισθητοποίηση παιδιών και ενηλίκων, αναφέρθηκε στις διαφορετικές κατηγορίες εκπαίδευσης (τυπική, μη τυπική και άτυπη) και στα κύρια χαρακτηριστικά τους και υπογράμμισε την αναγκαιότητα αξιοποίησης των μεθοδολογιών της Π.Ε. μέσα από συνέργειες φορέων αρμόδιων για τη διαχείριση του νερού, ούτως ώστε να ενισχυθεί το μήνυμα της ορθολογικής διαχείρισής του από όλους.

Από το τραπέζι διαβούλευσης που ακολούθησε, αναδείχθηκε η ανάγκη εντατικοποίησης των δράσεων για την ενημέρωση και εμπλοκή των πολιτών σε θέματα ορθολογικής διαχείρισης των υδατικών πόρων, καθώς πανθομολογήθηκε το αμβλυμμένο ενδιαφέρον και η ευαισθητοποίησή τους για το συγκεκριμένο θέμα, το έλλειμμα γνώσης για τη λειτουργία και τις δράσεις της ΔΕΥΑΑ και κατ’επέκταση ένα συνολικότερο πρόβλημα υδατικής συνείδησης και εξοικείωσης με αειφορικές πρακτικές διαχείρισης νερού.  Στο πλαίσιο αυτό, μέσα από προτάσεις που κατέθεσαν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες και αξιοποιώντας τα εργαλεία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, διαμορφώθηκε ένα Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης, με στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών μέσα από τη συνύφανση εργαλείων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και μεθοδολογιών ενημέρωσης και διαβούλευσης.  Πιο συγκεκριμένα αποφασίσθηκε η διοργάνωση ολοήμερης εκδήλωσης, με χρονικό άξονα την προσεχή Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό στις 22 Μαρτίου 2016, η οποία θα περιλαμβάνει έκθεση ζωγραφικής με έργα μαθητών του Δήμου πάνω στο θέμα της προστασίας των υδατικών πόρων και ανοιχτή ημερίδα ενημέρωσης των πολιτών για τις υδατικές προκλήσεις της περιοχής. Το συντονισμό για την υλοποίηση της παραπάνω εκδήλωσης  ανέλαβε η ΔΕΥΑΑ, η οποία σε συνεργασία με την Εκπαιδευτική Κοινότητα, το ΤΕΕ και άλλες συλλογικότητες της πόλης θα επιχειρήσει, με τη συγκεκριμένη δράση,  ένα πρώτο άνοιγμα ενημέρωσης προς τους πολίτες του Αγρινίου.

 

 

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
tsiknas600x338 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button