Δυτική Ελλάδα

Οι βενζινοπώλες της Αιτωλ/νίας ενημερώνουν για το πετρέλαιο κίνησης

koi-venzinzdiko

Ο πρόεδρος της Ένωσης  Βενζινοπωλών Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας  Δημοσθένης  Κακούρης, ενημερώνει για το πετρέλαιο που χρησιμοποιείτε στο αυτοκίνητό σας. Αναλυτικά:

Αν ψάχνετε για το φθηνότερο πετρέλαιο ετοιμαστείτε να το πληρώσετε πολύ ακριβά! Όπως ίσως γνωρίζετε η παραγωγή του πετρελαίου κίνησης γίνεται στα ελληνικά διυλιστήρια, υπάρχουν δυο εγκαταστάσεις. Για την αξιολόγηση του πετρελαίου χρησιμοποιείται ο αριθμός κετανίου (κορεσμένος υδρογονάνθρακας C16H34 ). Το εν λόγω μέγεθος μετρά πόσο γρήγορα αυτοαναφλέγεται το καύσιμο στο θάλαμο καύσης. Οι κατασκευαστές πετρελαιοκινητήρων ζητούν αριθμό κετανίου στο 55. Τα ελληνικά διυλιστήρια βγάζουν καύσιμο με αριθμό από 51 έως 54 ανάλογα την χώρα από την οποία προμηθεύονται πετρέλαιο. Υψηλότερος αριθμός κετανίου από τον απαιτούμενο δεν βελτιώνει τη λειτουργία του κινητήρα. Όμως χαμηλότερος αριθμός κετανίου από τον προβλεπόμενο, προκαλεί προβλήματα όπως το χαρακτηριστικό κροτάλισμα στο ρελαντί, δυσκολία στην έναυση ειδικά το χειμώνα σε υψόμετρο, δημιουργία λάσπης, αύξηση καυσαερίων – ειδικά καπνού – αύξηση κραδασμών, και άλλα.

Βάσει νόμου της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πετρέλαιο κίνησης πρέπει να περιέχει από 5-7% βιοντήζελ. Αυτό παράγεται στη χώρα μας από μικρές μονάδες, τα διυλιστήρια – επίσης βάσει νόμου – είναι υποχρεωμένα ν’ αγοράζουν απ’ όλες τις μονάδες χωρίς να μπορούν να επιλέξουν προμηθευτή ή να ελέγξουν την ποιότητα του βιοντήζελ.

Το βιοντήζελ εμπεριέχει μύκητες, όταν αυτοί βρίσκουν το νερό στη δεξαμενή του πρατηρίου ή στο τεπόζιτο του αυτοκινήτου, τρέφονται και δημιουργούν μια μούχλα που επικάθεται στα τοιχώματα του τεπόζιτου. Όταν αυτή αποσυντεθεί (σκουριά) μπαίνει στο σύστημα παροχής καυσίμου του αυτοκινήτου, σφηνώνει στην αντλία καυσίμου και προκαλεί αστοχία. Κόστος από 1500 – 2500 ευρώ. Πρόκειται για την πιο συχνή βλάβη στα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Για να έχετε την αναμενόμενη απόδοση στο νέο σας πετρελαιοκίνητο όχημα, επιβάλλεται η χρήση πετρελαίου υψηλής απόδοσης με αριθμό κετανίου 55. Αρκετοί προμηθευτές έχουν πλέον τέτοια προϊόντα στην γκάμα τους. Για να προστατευτείτε από σωματίδια, σκουριά και νερό επιλέξτε φιλτραρισμένο καύσιμο μια πρακτική που υπάρχει εδώ και πολλές δεκαετίες στα αεροπορικά καύσιμα. Όσο κι αν αυτό εκπλήσσει υπάρχει στην ελληνική αγορά, φιλτραρισμένο πετρέλαιο υψηλής απόδοσης. Στη δική μας λογική είναι αδιανόητο να έχεις επενδύσει ένα σωρό χρήματα για το νέο σούπερ πετρελαιοκινητήρα υψηλής απόδοσης και να μην χρησιμοποιείς το ενδεδειγμένο καύσιμο είτε από άγνοια, είτε από μια στρεβλή προσπάθεια εξοικονόμησης λίγων λεπτών που τελικά θα οδηγήσει σε δυσθεώρητα έξοδα.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close