ΕξελίξειςΡοή Ειδήσεων

«Όχι» στην παρούσα φάση σε ημικόμβο στο Ακτιο-Αμβρακία, στη θέση «Ζευγάρι»

Δεν τεκμηριώνεται ως αναγκαία-θα επιφέρει δυσανάλογες δαπάνες

Το αρμόδιο Τμήμα της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών, σε απάντηση της ερώτησης του Βουλευτή Κυριάκου Βελόπουλου με θέμα: «Αίτημα του Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας για κατασκευή κόμβου», και στο πλαίσιο
των αρμοδιοτήτων της, κάνει γνωστά τα παρακάτω:

Στην εγκεκριμένη μελέτη του έργου έχει ληφθεί υπόψη η σύνδεση των οικισμών στον αυτοκινητόδρομο με την κατασκευή παραπλεύρων οδών σε όλο σχεδόν το μήκος του έργου και την κατασκευή κόμβων και ημικόμβων σε θέσεις και αποστάσεις που να εξυπηρετούν μεσοσταθμικά το σύνολο των κατοίκων.

Συγκεκριμένα στην εν λόγω περιοχή κατασκευάζεται ο ανισόπεδος κόμβος Λουτρακίου (Κ-8) ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση περίπου 2,5 Χλμ από την ζητούμενη θέση και ως εκ τούτου η εν λόγω απαίτηση δεν τεκμηριώνεται ως αναγκαία για να τροποποιηθεί η μελέτη στην συγκεκριμένη θέση.

Επίσης γίνεται γνωστό ότι στο υπόψη τμήμα όπου ζητείται η κατασκευή του ημικόμβου έχει ήδη κατασκευαστεί το σύνολο σχεδόν της αρτηρίας (υπολείπεται μέρος της οδοστρωσίας και ασφαλτικά) και τα τεχνικά έργα που προβλέπονταν (Κάτω Διάβαση Τ29, κιβωτοειδής οχετοί κ.λ.π.) και συνεπώς η όποια τροποποίηση θα προκαλούσε ανακατασκευές για τουλάχιστον 500μ αυτοκινητόδρομου οι δαπάνες των οποίων δεν χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή ‘Ένωση.

Επιπλέον θα απαιτηθούν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και πρόσθετες απαλλοτριώσεις που θα επιφέρουν καθυστερήσεις τόσο στο σύνολο του έργου όσο και στο τμήμα της παράκαμψης Αμφιλοχίας για το οποίο σύμφωνα με την 8η Αποκλειστική τμηματική προθεσμία θα πρέπει να παραδοθεί στην κυκλοφορία μέχρι την 23-02-2022.

Κατόπιν των ανωτέρω είναι σαφές , συνεχίζει η υπηρεσία, ότι στην παρούσα φάση κατασκευής του έργου η αιτούμενη τροποποίηση θα επιφέρει δυσανάλογες δαπάνες στο έργο που δεν αιτιολογούνται και θα μετακυλήσει την εκτέλεση μεγάλου μέρος των εργασιών μετά την 31-12-2023 δηλαδή εκτός της περιόδου επιλεξιμότητας των δαπανών τους από την Ευρωπαϊκή Ένωση θέτοντας σε κίνδυνο την χρηματοδότηση του συνολικού έργου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button