Τέχνες

Ο ζωγράφος Γ. Σταθόπουλος από την Καλλιθέα Τριχωνίδας ζητά αποζημίωση για πλαστό πίνακα του

Πρόκειται για πίνακα με κυρίαρχο χρώμα το μπλε του κοβαλτίου που φέρει τίτλο «Οι χορεύτριες» και τον οποίο οίκος είχε αναρτήσει στους καταλόγους του για να βγει σε δημοπρασία.

Αποζημίωση 50.000 ευρώ από γνωστό οίκο δημοπρασιών απαιτεί ο ζωγράφος Γιώργος Σταθόπουλος για τη διάθεση ενός έργου το οποίο όπως ο ίδιος υποστηρίζει είναι πλαστό.


Πρόκειται για πίνακα με κυρίαρχο χρώμα το μπλε του κοβαλτίου που φέρει τίτλο «Οι χορεύτριες» και τον οποίο οίκος είχε αναρτήσει στους καταλόγους του για να βγει σε δημοπρασία.

Μάλιστα, ο ζωγράφος αν και είχε μπλοκάρει τη διαδικασία από τον περασμένο Δεκέμβριο ζητώντας με ασφαλιστικά μέτρα να αποσυρθεί το έργο με τον αριθμό 116 από τους καταλόγους, εντούτοις ο οίκος, όπως αναφέρει ο κ. Σταθόπουλος στο εξώδικο του, εξακολουθεί να το διατηρεί ανηρτημένο στους διαδικτυακούς του καταλόγους και μάλιστα με τιμή εκκίνησης την οποία χαρακτηρίζει ευτελή. Επισημαίνει δε, ότι αν και έχουν περάσει ήδη τέσσερις μήνες από την αποκάλυψη της υπόθεσης, κανένας από τον οίκο δεν έχει έρθει σε επαφή μαζί του προκειμένου να δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις ενώ όπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζει “η ανάρτηση προσβάλλει εμένα ως δημιουργό, αποδίδοντας ψευδώς ένα κακό και άτεχνο ζωγραφικό έργο σε εμένα και εμφανίζοντας αυτό το κακό και άτεχνο ζωγραφικό έργο ως δικό μου”. Ζητά δε, από τους ιδιοκτήτες του οίκου να του κοινοποιήσουν τα στοιχεία του ιδιοκτήτη του πλαστού έργου προκειμένου να προσφύγει στην Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος.

Η ομορφιά της ζωής μέσα από τα μάτια του… Σταθόπουλου.

Η υπόθεση με κεντρικά πρόσωπα τον γνωστό ζωγράφο, τους ιδιοκτήτες του οίκου δημοπρασιών και φόντο τις ανέμελες χορεύτριες που κάποιο άγνωστο χέρι φιλοτέχνησε και στη συνέχεια απέδωσε τη δημιουργία σε έναν από τους μεγαλύτερους σύγχρονους Έλληνες εξπρεσιονιστές, όπως ο ίδιος ο Γιώργος Σταθόπουλος καταγγέλλει ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο.
Και ειδικότερα στις 4 Δεκεμβρίου όταν όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο εξώδικο “Το πλαστό αυτό έργο είχε γίνει απόπειρα να πωληθεί στη Θεσσαλονίκη με δημοπρασία από τον οίκο δημοπρασιών με την ίδια επωνυμία, της οποίας δημοπρασίας δημοπράτης δηλώθηκε στο σχετικό έντυπο κατάλογο που κυκλοφόρησε ο πρώτος από εσάς και συντονίστρια σύμφωνα με το σχετικό κατάλογο δηλώθηκε η δεύτερη από εσάς. Κατόπιν της επίδοσης σε εσάς αίτησης ασφαλιστικών μέτρων στις 4.12.2017 του πληρεξούσιου δικηγόρου μου Στέλιου Γκαρίπη και προ της συζήτησης του αιτήματός του για χορήγηση προσωρινής διαταγής, αποσύρατε από τη δημοπρασία το πλαστό αυτό έργο που αποδίδεται ψευδώς σε εμένα και συγκεκριμένα το έργο 116 του σχετικού καταλόγου με σχετική ανακοίνωση στο διαδίκτυο”.

Και ενώ φέρεται μετά το εξώδικο πως ο οίκος το είχε αποσύρει από τους καταλόγους, στις 26 Φεβρουαρίου όπως αναφέρει στο εξώδικο διαπίστωσε πως “ Στις 26.2.2018 αναρτήθηκε στο χώρο κοινωνικής δικτύωσης facebook στη σελίδα με τον τίτλο (σ.σ αναφέρει το όνομα του οίκου) η εξής ανάρτηση: «Σταθόπουλος Γεώργιος – «Χορεύτριες». Η ομορφιά της ζωής μέσα από τα μάτια του Σταθόπουλου… Καλή εβδομάδα σε όλους!»Συνδεδεμένη με το παραπάνω κείμενο αναρτήθηκε μία φωτογραφία ενός πλαστού έργου, το οποίο ψευδώς αποδίδεται σε εμένα”.

Αγανακτισμένος από την αδιαφορία του συγκεκριμένου οίκου στέλνει στις 11 Απριλίου ένα δεύτερο εξώδικο στο οποίο αναφέρει όλο το ιστορικό, επισημαίνει πως παρά την παρέλευση των τεσσάρων μηνών κανένας δεν έχει επικοινωνήσει μαζί του αναφέροντας μεταξύ άλλων πως “δεν προβήκατε σε οποιονδήποτε έλεγχο της γνησιότητας του συγκεκριμένου πλαστού έργου, ούτε προσκομίσατε αυτό σε εμένα για να πιστοποιήσω την πλαστότητά του και να σημανθεί αυτή επί αυτού.[….] έως σήμερα δεν είχατε την οποιαδήποτε, έστω τηλεφωνική, επικοινωνία με εμένα για να πιστοποιήσω αυτό που αναφέρεται στο χώρο κοινωνικής δικτύωσης facebook πως δηλαδή δήθεν αυτή είναι η ομορφιά της ζωής μέσα από τα μάτια μου.
Η ανάρτηση αυτή προσβάλλει εμένα ως δημιουργό, αποδίδοντας ψευδώς ένα κακό και άτεχνο ζωγραφικό έργο σε εμένα και εμφανίζοντας αυτό το κακό και άτεχνο ζωγραφικό έργο ως δικό μου. Ακόμα και σήμερα στον κατάλογο της δημοπρασίας του Δεκεμβρίου που βρίσκεται σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα (σ.σ αναφέρεται στην ιστοσελίδα) περιλαμβάνεται το πλαστό αυτό έργο ως γνήσιο δικό μου, με ευτελή εκτίμηση αξίας. Η ανακοίνωση πως το πλαστό έργο με αριθμό 116 έχει αποσυρθεί από τη δημοπρασία της 6.12.2017, δεν είναι πλέον αναρτημένη στην ιστοσελίδα παρότι ο κατάλογος της δημοπρασίας εξακολουθεί να είναι αναρτημένος, με αποτέλεσμα το πλαστό έργο να επιδεικνύεται ακόμα και σήμερα στο διαδίκτυο ως δικό μου με την ευτελή τιμή εκτίμησης €1.000 – 1.500”.

Κλείνοντας τονίζει πως επιφυλάσσεται κάθε νομίμου δικαιώματος του και απαιτεί όπως χαρακτηριστικά αναφέρει “το ποσό των πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000€) για την αποκατάσταση της βλάβης στην καλλιτεχνική μου φήμη που έχετε προκαλέσει με τη διατήρηση αναρτημένου στο διαδίκτυο επί 4,5 μήνες ενός καταλόγου που περιλαμβάνει υπό τον αριθμό 116 ενός πλαστού έργου που αποδίδεται σε εμένα”. Τέλος, ζητά από τους ιδιοκτήτες του οίκου “Να μου γνωρίσετε μέσα σε προθεσμία τριών εργάσιμων ημερών από την επίδοση της παρούσας το όνομα και τα στοιχεία του ιδιοκτήτη του πλαστού αυτού έργου, προκειμένου να τα γνωστοποιήσω στην αρμόδια Εισαγγελία Οικονομικού Εγκλήματος”.

Η νομική άποψη 

Ο δικηγόρος του ζωγράφου κ. Στέλιος Γκαρίπης μιλώντας στο protothema.gr τονίζει πως: «Ένα πλαστό ζωγραφικό έργο είναι πηγή βλάβης, όχι μόνο για τοναγοραστή του, αλλά και για τον ίδιο το ζωγράφο στον οποίο ψευδώς αποδίδεται. Ο ζωγράφος του οποίου το όνομα τίθεται σε ένα έργο
που δεν έχει ο ίδιος δημιουργήσει, προσβάλλεται και ως προσωπικότητα, αν το πλαστό έργο απλά εκτίθεται, χωρίς να προσφέρεται προς πώληση στην αγορά της Τέχνης, και ως δημιουργός, αν το πλαστό έργο πωληθεί. Επιπροσθέτως, η κυκλοφορία στην αγορά τέχνης πλαστών έργων  ροσβάλλει και τους συλλέκτες και κάθε Έλληνα ξεχωριστά.

Ο Γιώργος Σταθόπουλος είναι ένας από τους τελευταίους μάρτυρες της ηρωικής εποχής της Ελληνικής Τέχνης, μιας εποχής που
τιμήθηκε με Oscars, Nobels, μεγαλειώδεις εκθέσεις στο εξωτερικό.

Πριν από τα δείπνα με το Γκάτσο και τον Ελύτη, ο Γιώργος Σταθόπουλος ζωγράφιζε τα εξώφυλλα των δίσκων του Χατζηδάκη
και του Θεοδωράκη, ακούγοντας στο πικάπ τα τραγούδια τους. Η ζωγραφική του λοιπόν δεν είναι απλά τέχνη, αλλά ένα κομμάτι του
σύγχρονου Ελληνικού πολιτισμού. Είναι ο τρόπος που αυτή η ηρωική εποχή της Ελληνικής Τέχνης ήθελε να βλέπουμε τον κόσμο. Και όλα
αυτά τα τέρατα του σύγχρονου Ελληνικού πολιτισμού ήθελαν να  βλέπουμε ωραίες εικόνες.

Είναι χρέος λοιπόν του καθενός από εμάς και ιδίως της Πολιτείας διά των θεσμών της, να τιμωρηθεί ο κάθε παραχαράκτης του πολιτισμού
μας, ο οποίος, για το παράνομο κέρδος, πουλά και γεμίζει το διαδίκτυο με άσχημες εικόνες, ακυρώνοντας την προσωπικότητα
μεγάλων μας ζωγράφων, διακόπτοντας τη σύνδεσή τους, αλλά και τη σύνδεσή μας, με τις αληθινές και διαχρονικές δυνάμεις της
ελληνικότητας».

Advertisements

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button