Γεγονότα

Νέοι κόμβοι και φανάρια προκαλούν αντιδράσεις

geg-troxaio-nosokomeio5
Πολλοί μιλούν για κακοτεχνίες και προχειρότητα, ελάχιστοι όμως για την κακή κυκλοφοριακή αγωγή και την τήρηση του Κ.Ο.Κ…

Το πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα με έναν νεκρό και έναν βαριά τραυματία στον κόμβο του νέου νοσοκομείου, έχει ξεσηκώσει πολλές αντιδράσεις από πολίτες που διαμαρτύρονται για την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου κόμβου αλλά και άλλων στο Αγρίνιο, θεωρώντας πως αποτελούν  “μνημεία προχειρότητας”, που έγιναν χωρίς καμιά μελέτη και πρόβλεψη των ιδιαίτερων συνθηκών που υπάρχουν ανά περιοχή.

Η ενεργοποίηση το τελευταίο χρονικό διάστημα νέων φωτεινών σηματοδοτών σε διάφορες περιοχές, με πολύ υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο και τα πολύ συχνά ατυχήματα που ακόμη και τώρα γίνονται αναδεικνύουν όμως και μια άλλη παράμετρο που δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει: Το γεγονός ότι σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού των οδηγών δεν υπάρχει ίχνος κυκλοφοριακής αγωγής και συμμόρφωσης με βασικές διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Για παράδειγμα ποιος μπορεί να κατηγορείται ως βασικός υπαίτιος ενός ατυχήματος όταν κάποια από τις εμπλεκόμενες πλευρές έχει παραβιάσει ερυθρό σηματοδότη; Σύμφωνα με  στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η Τροχαία του Αγρινίου, οι πολλές καραμπόλες στους νέους σηματοδοτημένους κόμβους, δείχνουν πολλά . Από την άλλη όμως και οι ειδικοί που μελετούν κάθε κόμβο πριν τοποθετήσουν τα φανάρια (γιατί ειδικοί εμπλέκονται στη διαδικασία εκ του νόμου) , όπως φαίνεται δεν λαμβάνουν υπόψη κάποιες ειδικές παραμέτρους, όπως πχ την… νοοτροπία των οδηγών σε κάποια σημαντικά πράγματα που σχετίζονται πχ με την ταχύτητα των οχημάτων σε κατοικημένες περιοχές.

Χαρακτηριστικής επικινδυνότητες κόμβοι, εκτός από αυτόν του νέου νοσοκομείου, είναι ο κόμβος σταδίου, ο κόμβος στο Πλατανάκι και τα φανάρια στον Άγιο Κωνσταντίνο. Ειδικότερα στην τελευταία περίπτωση, οι οδηγοί δύσκολα μπορούν να αντιδράσουν αφού του σηματοδότη στο ρεύμα από τα Τριαντέικα προς Αγρίνιο, προηγείται στροφή με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολα  ορατός. Έτσι, όταν οι οδηγοί στο συγκεκριμένο ρεύμα έρχονται με χιλιόμετρα και βλέπουν ξαφνικά το φανάρι κόκκινο μετά τη στροφή, δύσκολα μπορούν να αντιδράσουν έγκαιρα.  Για την συγκεκριμένη περίπτωση η τροχαία του Αγρινίου, έχει ζητήσει την τοποθέτηση και παλλόμενου προειδοποιητικού φαναριού πριν από τον κόμβο

Οι κόμβοι στο στάδιο και στο νοσοκομείο εκτός των άλλων είναι και περίπλοκοι και μπερδεύουν τους οδηγούς. Στο νοσοκομείο, όπου υπάρχουν και οι περισσότερος αντιδράσεις μετά το τελευταίο ατύχημα, υπάρχουν δυο φανάρια στη σειρά. Ο μελετητής υπολόγισε τις ταχύτητες που προβλέπει ο ΚΟΚ σε κατοικημένη περιοχή, ώστε οι οδηγοί να έχουν στο ρεύμα τους πράσινο και στους δυο σηματοδότες . Όμως εάν η ταχύτητα είναι μεγαλύτερη τότε μοιραία εάν ο οδηγός βρει το πρώτο φανάρι πράσινο, τότε λίγα μετρά μπροστά το φανάρι θα είναι κόκκινο και δύσκολα θα αντιδράσει έγκαιρα.

Αξιωματικοί της Τροχαίας επισημαίνουν πως οι κόμβοι , υπό τις υπάρχουσες συνθήκες, τη στιγμή που είναι και πολύπλοκοι και παράλληλα δεν στάθηκε δυνατό   να γίνουν π.χ. κυκλικοί λόγω διάφορων τεχνικών προβλημάτων (όπως με  απαλλοτριώσεις) ,  ώστε να έχουν μειωμένη επικινδυνότητα, έχουν σχεδιαστεί – κατασκευαστεί γενικά καλώς. Όμως -και εδώ είναι το μεγάλο θέμα – απευθύνονται σε οδηγούς που θα πρέπει να είναι προσεκτικοί και να τηρούν τον Κ.Ο.Κ. Πράγμα που σε πολλές περιπτώσεις δεν συμβαίνει.

Π.Η.Τ.
pantsak@hol.gr

Εφημερίδα ¨Γεγονός”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button