ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Νέο «μαύρο» ρεκόρ: Στο 11,3% ο πληθωρισμός τον Μάιο

Ο πληθωρισμός του Μαΐου είναι ο υψηλότερος από τον Δεκέμβριο του 1993, αποτυπώνοντας ξεκάθαρα το κύμα ακρίβειας με τις ανατιμήσεις σε τρόφιμα, καύσιμα και ηλεκτρικό ρεύμα.

Σε ρεκόρ σχεδόν 30 ετών έφτασε ο πληθωρισμός τον Μάιο, ο οποίος διαμορφώθηκε στο 11,3% σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).


Μετά από το 10,2% του Απριλίου που ήταν και ρεκόρ 28ετίας, ο πληθωρισμός του Μαΐου είναι ο υψηλότερος από τον Δεκέμβριο του 1993, αποτυπώνοντας ξεκάθαρα το κύμα ακρίβειας με τις ανατιμήσεις σε τρόφιμα, καύσιμα και ηλεκτρικό ρεύμα.

Την πιο μεγάλη αύξηση σε σχέση με τον περσινό Μάιο καταγράφει το φυσικό αέριο, το οποίο είναι ακριβότερο κατά 172,7%. Όσον αφορά στα υπόλοιπα προϊόντα ενέργεια, ο ηλεκτρισμός αυξήθηκε κατά 80,2%, το πετρέλαιο θέρμανσης κατά 65,1% και τα καύσιμα & λιπαντικά κατά 36,6%.

Βαριές είναι και οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα: αύξηση 14,1% στα γαλακτοκομικά, 13,4% στο ψωμί και τα δημητριακά, 13,8% στα κρέατα και 23,2% στα έλαια. Γενικά, ο δείκτης της κατηγορίας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» έχει παρουσιάσει άνοδο 12,1% τον φετινό Μάιο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.

Υψηλό (18,8%) ήταν και το άλμα του κόστους στην κατηγορία των Μεταφορών. Οι τιμές για μεταφορές με αεροπλάνο ήταν αυξημένες κατά 22,8% και 17,7% σε αυτές με πλοίο, σε σχέση με τον Μάιο του 2021.

Αναλυτικά, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 11,3% τον Μάιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

12,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
0,9% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
5,6% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
35% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
5,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 0,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομεία και κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
18,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
1,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
5,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
tsiknas600x338 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button