Άποψη

Να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την ίδρυση 6ου Λυκείου

epi-lykeiofyteion

Γράφει  ο    Ευθύμιος Αδάμης (πρώην  μέλος  ΔΕΠ)

Όλο  και  περισσότεροι  γονείς, οι  οποίοι βρέθηκαν  στη  δυσάρεστη  θέση  ν’  αποδεχθούν  την  αναγκαστική  μετακίνηση των  παιδιών  τους(παρότι  κατοικούν

δίπλα στα  μεγάλα  σχολεία), διατυπώνουν  το  αίτημα να  συσταθεί  το  6ο  Λύκειο.

Την  ίδια  άποψη  καταθέτουν  επίσης  πολλοί  καθηγητές, οι  οποίοι  εργάζονται  ή

εργάστηκαν  στα τρία  μεγάλα  Λύκεια, υπηρεσιακοί  παράγοντες,  πολίτες   με  παιδαγωγική  κατάρτιση  και  εκλεγμένα μέλη  στο  Δ.Σ.  της  Β΄ ΕΛΜΕ.

Όπως  έχω  αναφέρει  και  στο  παρελθόν  το ζήτημα έχει βαθιά  σχέση

α) με  τα  παιδιά  που  φοιτούν σήμερα  στα  Δημοτικά  και  στα  Γυμνάσια, β)τις  υπάρχουσες  σχολικές  αίθουσες  των  πέντε  Λυκείων(αριθμός),   εννοώ  αυτές  που  λειτουργούν  ΝΟΜΙΜΑ, με  βάση  το  αρχιτεκτονικό  σχέδιο

του οικοδομήματος, γ) τον  αριθμό  των  μαθητών  κατά  τμήμα(έως 27 μαθητές),

δ) την  κατανομή  του πληθυσμού  στις  διάφορες  περιοχές  τη  πόλεως( την επέκταση  του  πολεοδομικού ιστού), ε) τις μετεγγραφές  των  μαθητών  και

στ)  τον  αριθμό  μαθητών  που  φοιτούν  στην  τεχνική  εκπαίδευση (υπάρχουν  κι  άλλα δεδομένα  που  μπορούν  να  ελεγχθούν  όπως  π.χ. οι αστικές  αντιλήψεις  στην προτίμηση  των  σχολείων, οι  φιλίες  των  μαθητών…).

Όλα  τα  παραπάνω  φανερώνουν  πως  το  πρόβλημα  θα  διογκωθεί  την  επόμενη

χρονιά, γιατί σχολεία  που  είναι  προγραμματισμένα  να  φιλοξενήσουν  300- 350  μαθητές,  για  ν’  ανταποκρίνονται στους  λειτουργικούς  τους  στόχους,  έχουν  ήδη   υπερβεί  κάθε  ανεκτό  όριο  και  πρέπει  να  βρεθεί μια  λύση.

Επανέρχομαι  λοιπόν  στο  ζήτημα  γιατί  θεωρώ  ότι  η  τοπική  ΕΛΜΕ  πρέπει  να

πάρει  ξεκάθαρη θέση(ειδικά  τα  νεοεκλεγέντα  μέλη  που  εξελέγησαν  πρώτη  φορά με  την  υπόσχεση  ότι  θα  δράσουν  ανανεωτικά  και  διαφορετικά).

Η  ΕΛΜΕ  οφείλει  να  κατανοήσει  την  ταλαιπωρία  των  300 οικογενειών,  να  πλαισιώσει  την  αγωνία  τους,  να  υποστηρίξει  ευθαρσώς  την  δημιουργία   ενός νέου  Λυκείου, αρνούμενη να  συνταχθεί  με την  αναγκαστική  μετακίνηση   εκατοντάδων  παιδιών από  την  μια  μεριά  της  πόλης  στην  άλλη.

Μέλημά  των  εκπαιδευτικών  πρέπει  να  είναι η αναβάθμιση  των συνθηκών  στα   σχολεία  και  η προστασία  των  λειτουργικών  δομών  της  εκπαίδευσης και όχι  η  αποδοχή  συνθηκών   που δυσχεραίνουν  το  έργο  τους, όπως  είναι   τα  υπερφορτωμένα  τμήματα(που  καθιστούν  δύσκολες τις  συνθήκες  για  μαθητές  και  καθηγητές).

Είναι  λοιπόν  γεγονός  ότι  η δημιουργία  του  6ου Λυκείου  θ’  αποσυμφορήσει  τα  τρία  μεγάλα  Λύκεια, χωρίς  κανένα  κόστος  σε  προσωπικό  για  το  δημόσιο,  θ’ ανακουφίσει  τους  πολίτες  και θα μεταβάλλει  τις  συνθήκες  για τα  επόμενα   χρόνια.

Υπάρχουν  βέβαια  και οι  ενστάσεις,  που  οφείλονται  στον  φόβο  κάποιων   ότι   θα  κλείσει  το  5ο Λύκειο  γιατί (μετά  την  σύσταση  του  6ου)  θα  ενισχυθούν   κυρίως   τα  πέντε  Λύκεια  και  εκείνο  θα σβήσει.

Η αλήθεια  είναι ότι  αν  τα  σχολεία  χωροθετηθούν  σωστά  και  τηρηθεί η κατανομή  δεν  πρόκειται να  κλείσει  κανένα  Λύκειο.

Την  ορθότητα  της  συγκεκριμένης  εκτίμησης  υποστηρίζουν  ο  αριθμός  των   μαθητών  στα Δημοτικά  και  στα  Γυμνάσια,  αλλά  και  η  γεωγραφική  θέση  των   σχολείων  η  οποία  πράγματι εξασφαλίζει  την  επιβίωσή  τους.

Το  Αγρίνιο  αποτελεί  μια  αναπτυσσόμενη  πόλη (είναι  η  δεύτερη  μεγάλη  πόλη   στη  Δυτική  Ελλάδα, μετά  την  Πάτρα)που  σε  διάστημα  τριάντα  πέντε   χρόνων αύξησε (διπλασίασε)  την  έκτασή  της  και τριπλασίασε  τον  πληθυσμό της.

Ο  εκσυγχρονισμός  των  δομών  της  πόλεως  δεν  αφορά  μόνο  τους  μεγάλους   δρόμους, τα πεζοδρόμια, τις  πλατείες,  τις  παιδικές  χαρές,  την  αποσυμφόρηση   του  κέντρου, την αισθητική ανανέωση  της  πόλης, αφορά  και  τις  σχολικές   υποδομές  με  τη  δημιουργία  νέων  σχολείων, που  θα αναβαθμίσουν  τις  σχολικές  συνθήκες  και  θα  βελτιώσουν  την  ποιότητα  της  σχολικής  ζωής.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button