Δυτική ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Απάντηση της Ιεράς Μονής Βλοχού σε σχόλιο για τον δημοτικό φωτισμό

«Προσβλητικές» για το μοναστήρι, χαρακτηρίζουν οι υπεύθυνοι της Ιεράς Μονής Βλοχού τις προ μηνός αναφορές του κ. Σεραφείμ Χονδρού, αναφορικά με το δημοτικό φωτισμό.

Ο δημότης διαμαρτύρονταν για τον ανύπαρκτο φωτισμό στην οικία του και σε αποθήκη στην Βαριά Τριχωνίδας.

Παράλληλα όμως έφερνε σε αντιδιαστολή τον «πλούσιο» φωτισμό του μοναστηριού στον Βλοχό, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση της Μονής.

Το σχόλιο του κ. Χονδρού ΕΔΩ.

Ακολουθεί η -μακροσκελής- απάντηση στον κο Σεραφείμ Χονδρό, μαζί με σχετικές «νουθεσίες» στο agriniopress… 

Να σημειωθεί πως ο δημότης είχε γράψει πως σκέπτεται να ντυθεί … μοναχός μήπως ηλεκτροφωτιστούν οι δύο στύλοι στο σπίτι του, υπονοώντας προνομιακή μεταχείριση της Μονής.

Αναλυτικά:

Απαντώντας στην επιστολή σας, ἡ οποία δημοσιεύτηκε στό διαδίκτυο στην ιστοσελίδα “Agriniopress” στίς 18/10/2018, 11.36΄ μέ τίτλο «θα ντυθώ μοναχός, μπας και ανάψουν οι λάμπες …» θά θέλαμε νά εκφράσουμε τήν λύπη μας γιά τήν ανίερη καί χωρίς αφορμή επίθεση σας πρός τό μοναστήρι, τό ράσο καί ὁλιγώτερον πρός τό πρόσωπόν μας, μέ τά ὑπονοούμενά σας καί τό τάχα καυστικό σας χιούμορ.

Τελικά μέσα στήν ἐπιστολή σας, δέν καταλάβαμε, ποιό ἦταν τό πρόβλημά σας, τά φωτιστικά σώματα πού ζητᾶτε ἀπό τόν Δῆμο ἤ τό κομπλεξικό σας σύμπλεγμα μέ τά φώτα τοῦ Μοναστηριοῦ; Γιατί βλέπουμε νά ἐμπλέκετε δύο διάφορα πράγματα.

Ἀποροῦμε, τί σχέση μπορεῖ νά ἔχει τό Μοναστήρι μέ τό πρόβλημά σας καί ἀπό πότε ἡ Ι. Μονή ἀπαγορεύεται νά βάλει φωτισμό, ἀπό ἴδιες δαπάνες ἤ μήπως τό ἔγκλημά μας ἦταν ὅτι δέν πέρασε ἀπό δική σας ἔγκριση;

Δέν ἔχετε μετακινηθεῖ ποτέ ἀπό τόν χῶρο πού διαμένετε καί δέν ἔχετε δεῖ πόσα Μοναστήρια, Κάστρα, Ἀκροπόλεις, καί πολλά ἀθλητικά κέντρα εἶναι φωταγωγημένα, ἀνά τήν ἐπικράτεια, μέ δαπάνες ἀποκλειστικά τοῦ κράτους;

Ξέρετε ὅτι στήν Τουρκία (πού θεωρεῖται μία σκληρή καί τριτοκοσμική χώρα) εἶναι φωταγωγημένα ὅχι μόνο τά τζαμιά, ἀλλά καί οἱ ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, μέ κρατικές δαπάνες, γιατί τά Θεωροῦν πολιτιστική τους κληρονομιά, ἄν καί δέν τούς ἀνήκουν;

Γνωρίζετε ὅτι ὁ πρώην Δήμαρχος τοῦ Δήμου Θεστιέων, κος Δημήτριος Τραπεζιώτης, ἐν ἐνεργείᾳ τότε, ἦλθε προσωπικά καί μέ ἐνημέρωσε, «τί γνώμη ἔχεις Πάτερ, γιατί σκεπτόμαστε νά φωτα-γωγήσουμε τήν ἀκρόπολη τῶν Θεστιέων καί μαζί θά φωταγωγηθεῖ καί τό Μοναστήρι πού βρίσκεται στόν ἴδιο χῶρο»;

Καί τοῦ ἀνέφερα ὅτι κε Δήμαρχε, θά ἦταν εὐχῆς ἔργον νά πραγματοποιηθεῖ αὐτό, ἀλλά ὑπάρχει ἕνα ἄλυτο πρόβλημα μέ τούς κεραυνούς. Μέσα ὅμως στό Μοναστήρι ἐγώ ἀποσυνδέω κάθε φορά τό δίκτυο τοῦ ρεύματος σέ περίπτωση καταιγίδων (εἶμαι πάντα σέ ἐπιφυλακή) καί πάλι ἔχουμε πολλές καταστροφές. Καί τελικά δέν γνωρίζω γιά ποιούς λόγους, ὁ πρώην Δήμαρχος, δέν προχώρησε στήν φωταγώγηση.

Ὡς πρός τίς δαπᾶνες τοῦ ἑσωτερικοῦ καί ἐξωτερικοῦ ἡλεκτροφωτισμοῦ, σᾶς πληροφοροῦμε ὅτι τόν μῆνα Ὀκτώβριο τοῦ 2018, ἐξοφλήθησαν οἱ τελευταίες δόσεις τοῦ διακανονισμοῦ πού πληρώναμε πρός τήν ΔΕΗ, χρέος που συσσωρεύθηκε γιατί μετά δυσκολίας τά καταφέρνουμε, λόγω καί τῶν πολλῶν ζημιῶν ἀπό τούς κεραυνούς, ἀλλά ποτέ δέν σκεφθήκαμε νά γίνουμε ἐπαῖτες, οὔτε νά ἐπιβαρύνουμε κανένα προσκυνητή καί καμμία ὑπηρεσία, ἀλλά πολύ περισσότερο νά προσβάλουμε καί νά ἐκθέσουμε πρόσωπα καί ὑπηρεσίες, ὅπως δυστυχῶς βλέπουμε στήν ἐπιστολή σας!

Τώρα, ὅτι σφάλαμε πού δέν σᾶς ρωτήσαμε, αυτό δυστυχῶς τό ὁμολογοῦμε, ὅτι δέν τό πράξαμε! ἄν πρέπει δηλαδή νά βάλουμε φωτισμό καί πόσες λάμπες νά ἀνάβουμε, πάντα μέ ἴδιες δαπᾶνες! γιατί ὅπως ἀναφέρετε «δέν συνάδει μέ τόν μοναχισμό αὐτό»!

Συγγνώμη, πού τό εἴδατε αὐτό γραμμένο καί δέν τό γνωρίζουμε, γιατί ἄν πράγματι συμβαίνει αὐτό καί ἐνοχλοῦν τά φῶτα τοῦ Μοναστηριοῦ, ὀφείλουμε ἀμέσως νά ἀποκαταστήσουμε τό λάθος μας καί νά συσκοτήσουμε τήν Μονή ἤ αὐτό τό κατέβασε ἡ σοφή σας κούτρα;

Βέβαια, ὡς πρός τά συμπαθητικά ζωάκια πού περιφέρονται τήν νύκτα, «ὅπως ἀναφέρατε ὅτι δέν θέλουν φωτισμό», σᾶς γνωρίζουμε ὅτι εἴτε πρόκειται περί ἀλωπέκων (φαίνεται ὅτι αἰσθάνονται σιγουριά στά φῶτα τοῦ μοναστηριοῦ γιατί τό γεγονός ὅ,τι παίρνουν τραβώντας καί παίζοντας ὅτι βρίσκεται ἔξω στόν αὔλειο χῶρο καί τό ψάχνουμε τήν ἄλλη μέρα στήν περίφραξη, αύτό τί δείχνει;) εἴτε δέ περί ἀγριογούρουνων (μᾶλλον καί αὐτά αἰσθάνονται περισσότερη ἀσφάλεια, γκρεμίζουν τό φράχτη, μπαίνουν μέσα καί παίζουν μπροστά μας!) εἴτε ἄλλων ζώων καί ἰδίως τῶν ἐλευθέρας βοσκῆς κατσικιῶν, τά ὁποῖα ὅσες φορές καί νά τά διώξεις, πάλιν ἐπανέρχονται.

Σᾶς προσκαλοῦμε λοιπόν μόνος σας νά τό διαπιστώσετε, πόσο πολύ ὁ φωτισμός τά ἐλκύει!

Τέλος ἡ ἀπειλή σας (γεμάτη εἰρωνία) ὅτι θά φορέσετε τό ράσο ἄν μποῦν τά φώτα, ἕνα καί μόνο νά γνωρίζετε, ὅτι τό ράσο εἶναι τετιμημένο, πολύ βαρύ καί γιά ὁλίγους καί φυσικά «δέν κάνει τό ράσο τόν παπά», ἄρα, ὅπως ἐσεῖς ὁ ἴδιος ἐπικαλεσθήκατε, αὐτό πού σᾶς ταιριάζει εἶναι ἡ ρόμπα τῆς γιαγιάς σας καί μέ αὐτό τόν τρόπο θά διασκεδάζατε πολύ κόσμο … ἄν αὐτό γίνεται στήν φωταγωγημένη πλατεία τῆς πόλεως τοῦ Ἀγρινίου.

Καί ἐν κατακλείδι, θά θέλαμε νά δώσετε λίγο χρόνο σαυτό τό σημαντικό πού ἀναφέρει ὁ Ἰσπανός ψυχολόγος καί ψυχίατρος Ἐνρίκε Ρόχας, πῶς «Για το τόσο ανθρώπινο μεγάλο ελάττωμα του φθόνου, μια παραδοσιακή ιστορία αναφέρει: Μια φορά ένα φίδι άρχισε να κυνηγάει μια πυγολαμπίδα. Ύστερα από τρεις μέρες αδιάκοπης καταδίωξης, χωρίς δυνάμεις πια, η πυγολαμπίδα σταμάτησε και μίλησε στο φίδι:

— Μπορώ να σου κάνω μια ερώτηση;
— Δε συνηθίζω ν’ ακούω τα θηράματά μου, αλλά μια που θα σε καταβροχθίσω, μπορείς να ρωτήσεις.
— Ανήκω στην διατροφική σου αλυσίδα; «Όχι»,
— Σου έκανα κανένα κακό;
— Όχι
— Τότε γιατί θέλεις να με σκοτώσεις; Αφού σκέφτηκε λίγο, το φίδι απάντησε:
— Επειδή δεν αντέχω να σε βλέπω να λάμπεις».

Μήπως κε Χονδρέ ἐνοχλοῦν τά φώτα τοῦ Μοναστηριοῦ; Ὅμως βάζουμε καλό λογισμό πῶς δέν συμβαίνει αὐτό.

Πάντως θά θέλαμε νά ξέρετε ὅτι δέν ἔχουμε κάτι μαζί σας, γιατί δέν θυμούμαστε ποτέ στήν ζωή μας νά ἀναφέραμε ποτέ τό ὄνομά σας, μέ τήν καλήν ἔννοια βέβαια ἤ νά σᾶς βλάψαμε ἤ νά σᾶς προσβάλαμε σέ κάτι, ἀλλά ὀφείλαμε μιάν ἀπάντηση σαυτό τό ἐμπαικτικό καί προσβλητικό κείμενό σας (δέν ἔπρεπε πρῶτα νά μᾶς ἐνημερώσετε ἄν εἴχατε κάποιους ἐνδοιασμούς καί κατόπιν νά δημιοσεύσετε; ἤ δέν ἔχουμε ἐμεῖς δικαιώματα ἀπολογίας καί ἄμυνας;)

Μία ἐπίσκεψή σας πάντως στό Μοναστήρι θά μᾶς χαροποιοῦσε ἰδιαιτέρως, καί γιά νά λυθεῖ ἡ παρεξήγηση, ἀλλά κυρίως γιά νά θαυμάσετε τό τοπίο, ἀπό τήν Ἀκρόπολη καί νά ἀξιολογήσετε τήν ἀναστήλωση τῆς Μονῆς, πού ἀποτελοῦν μαζί μέ τήν ἀκρόπολη ἕνα κόσμημα γιά τήν περιοχή μας. Ἕνας θησαυρός πολύτιμος γιά τήν Ἐκκλησία μας καί ἀνεκτίμητη πολιτιστική κληρονομιά γιά τήν πατρίδα μας. Καί φυσικά νά διαπιστώσητε ἰδίοις ὄμμασι πῶς καταφέρνουμε, μέ τήν χάρη τοῦ Θεοῦ, καί τόσες ἀντίξοες συνθῆκες νά ἐπιβιώνουμε.

Ὁ Κύριος μεθ’ὑμῶν.

Ὁ ἐλέῳ Θεοῦ Ἱερεύς καί Μοναχός & διαχειριστής τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Βλοχοῦ

Ἀρχιμανδρίτης Ἱερόθεος Σκιαδᾶς

Υ.Γ: Ἐσεῖς, σεβαστοί κύριοι τῆς ἱστοσελίδας «Agrinio press» θά σᾶς παρακαλούσαμε νά εἶστε πιό προσεκτικοί καί ἐάν δέν τεκμηριώνεται αὐτό πού ἐσεῖς ἀνεβάζετε μήν τό δημοσιεύετε, ἕστω καί ἄν ἀφορᾶ ἐπιστολές ἰδιωτῶν, τούς ὁποίους μπορεῖ νά ἐκθέτετε σέ περιπέτειες καί μεγάλες ἀντιπαλότητες, γιατί αὐτοί λειτουργοῦν πολλές φορές παρορμητικά καί ἐπιθετικά μέσα στήν στεναχώρια τους καί τό πρόβλημά τους.

Πολλῷ μᾶλλον δέ, δέν πρέπει νά ἀνεβάζετε τέτοια κείμενα ὅταν χρησιμοποιεῖτε ὑβριστικές καί βαρειές ἐκφράσεις, γιατί αὐτό ἀποτελεῖ βαρύ ποινικό ἀδίκημα. Ἐκτὀς ἐάν ὑπάρχει ἐμπαθής λογισμός ἐναντίον τοῦ ράσου καί τῆς Ἱερᾶς Μονῆς μας.

Ἄν λοιπόν ἰσχύει αὐτό, δυστυχῶς θά λέγαμε «καλῶς πράττετε», συνεχίστε τό ἔργο τῆς κατεδάφισης, ἀλλά εὐτυχῶς ἀδυνατοῦμε νά τό πιστεύσουμε ὅτι συμβαίνει αὐτό.

Πρέπει νά μάθουμε στήν ζωή μας νά εἴμαστε δυνατές προσωπικότητες, εὐγενεῖς, δίκαιοι, καί νά κινούμαστε μέσα στά πλαίσια τῆς ἀνθρωπιάς καί τῆς ἀρχοντιάς καί ἰδίως οἱ ἱστορικοί καί δημοσιογράφοι νά εἶναι πλήρως ἀντικειμενικοί, ἔστω καί ἄν ἔρχονται σέ ἀντίθεση μέ τά πιστεύω τους αὐτά πού γράφουν, γιατί τά γραπτά μένουν (scripta manent πού λέγαν καί οἱ λατῖνοι) καί οὔτε νά κλείνουν προς τήν μία πλευρά, οὔτε πρός τήν ἄλλη, ἀλλά νά ἐκφράζονται μέ τέτοιο τρόπο πού ὁ λόγος τους καί ἡ γραφίδα τους νά γράφει «ἱστορία»! Γιατί δέν ἐμποδίζουν ποτέ οἱ περιστάσεις τόν ἄνθρωπο, ἀλλά ἡ προαίρεσή του, ὅπως μᾶς λέγει καί ἡ Ἁγία Γραφή «ὁ δίκαιος μπορεῖ νά γίνει μόνο δικαιότερος ἄν πειρασθεῖ καί ὁ ρυπαρός μόνο ρυπαρότερος».
Ἄς εὐχηθοῦμε νά ἐξαληφθεῖ αὐτό τό ἐλάττωμα τῆς τοπικῆς μας κοινωνίας, πού συμβάλλει ὥστε νά προβάλλονται οἱ ἄχρηστοι καί οἱ φελλοί καί νά επιβάλλονται οἱ περιθωριακοί.

Ἔτσι θά μπορέσουμε νά ξεπεράσουμε αὐτό τό κόμπλεξ κατωτερότητος καί νά ἀνεβάσουμε τό ἐπίπεδο τῆς κοινωνίας μας, ὥστε νά κυριαρχεῖ τό ἀγνότερο, τό ὡραιότερο, καί τό καλλίτερο καί νά ἐπικρατήσουν οἱ μεγάλες μορφές καί οἱ δυνατές προσωπικότητες!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ετικέτες

Σχολίασε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Close