Μόλις 2,8 χλμ χώριζαν τα τρένα στην Πιερία από την σύγκρουση: «Παραιτούνται μηχανοδηγοί μετά τα Τέμπη»
Για λίγα λεπτά αποφεύχθηκε μία νέα σιδηροδρομική τραγωδία στην Πιερία
Αίσθηση έχει προκαλέσει η αποκάλυψη δημοσιεύματος «για παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία» που αποφεύχθηκε στο «παρά πέντε» όταν μηχανοδηγοί της Intercity άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους οδηγό του Προαστιακού, να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος.
Σύμφωνα με το thesstoday.gr, τα δύο τρένα χώριζε μία απόσταση 2,8 χιλιομέτρων, που με φυσιολογική ταχύτητα τρένου καλύπτεται μέσα σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά, τη στιγμή που οι μηχανοδηγοί του Intercity, που ξεκίνησε από Θεσσαλονίκη με κατεύθυνση προς Αθήνα, άκουσαν τον οδηγό του Προαστιακού μέσω ασυρμάτου.
«Υπήρχε μια αστοχία στα φανάρια, καθώς το τρένο του προαστιακού ήταν σταματημένο στον σταθμό του Κορινού, το φανάρι θα έπρεπε να είναι κόκκινο για να μην μπορεί να εισέλθει στο κύκλωμα άλλη γραμμή, όμως ήταν πράσινο», αναφέρει στο Thesstoday.gr ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) Αλέξανδρος Ιορδανίδης.
Σωτήριο ρόλο έπαιξε το ότι οι μηχανοδηγοί γνώριζαν εκ των προτέρων ότι προπορεύεται ο συρμός του Προαστιακού.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΤhessToday.gr, τη στιγμή που άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον σταθμό ακινητοποιημένος -και στη συνέχεια μίλησαν στο τηλέφωνο-, βρίσκονταν στο χιλιομετρικό σημείο 444, που απέχει 2,8 χιλιόμετρα από τον σταθμό.
Μία απόσταση, που με τη στάνταρ ταχύτητα των συρμών, καλύπτεται μέσα σε περίπου 4 λεπτά.
«Οι μηχανοδηγοί του Intercity ήξεραν οτι προπορεύεται ο συρμός, σε απόσταση μικρότερη των τριών χιλιομέτρων, διότι είχε φύγει με μικρή καθυστέρηση από τη Θεσσαλονίκη.
Ο Προαστιακός κάνει μεγαλύτερες σταθμεύσεις όποτε η απόσταση μεταξύ τους μειώνεται. Ευτυχώς, οι μηχανοδηγοί κάνανε υπέρ του δέοντος, όμως όλο αυτό έχει γίνει αναγκαίο για την επιβίωση, λόγω της ανασφάλειας που επικρατεί».
Εύλογο είναι το ερώτημα του κατά πόσο η ύπαρξη τηλεδιοίκησης και των απαραίτητων πιστοποιητικών ασφαλείας -που υπάρχουν στο συγκεκριμένο τμήμα- είναι επαρκής.
«Η τεχνική αυτή αστοχία παραλίγο να οδηγήσει σε δυστύχημα και μάλιστα σε τμήμα γραμμής που λειτουργεί η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση. Ο λόγος διερευνάται και θα διερευνηθεί εκτενέστερα τις επόμενες ημέρες», σημειώνει ο μηχανοδηγός.
Μπαράζ παραιτήσεων μηχανοδηγών μετά τα Τέμπη
Μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών αλλά και τα αλλεπάλληλα περιστατικά με παρολίγον συγκρούσεις τρένων, όπως στο περιστατικό των Αγίων Αναργύρων αλλά και τις προσκρούσεις με δέντρα, αρκετοί μηχανοδηγοί έχουν παραιτηθεί από φόβο για τη ζωή τους, αναφέρει ο κ. Ιορδανίδης. “
«Από τα Τέμπη και μετά, έχουν παραιτηθεί 11 μηχανοδηγοί και ο ουσιαστικός λόγος είναι ο φόβος. Οι εργαζόμενοι έχουν πολύ κακή ψυχολογία, βλέπουμε να συμβαίνουν αυτά και η πολιτική ηγεσία και η κεντρική διοίκηση του ΟΣΕ να έχουν μια απάθεια.
Όλοι θέλουμε να γυρνάμε στα σπίτια μας, στην οικογένειά μας μετά τη δουλειά. Να μην έχουμε προβλήματα με την ασφάλεια. Υπάρχει σύγχυση και προβληματισμός και στο μέλλον θα ακολουθήσουν κι άλλες παραιτήσεις», τονίζει.
Τι ανέφερε το δημοσίευμα
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Ριζοσπάστης, συρμός του Προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, υπέστη βλάβη περίπου στις 05:00 το απόγευμα με αποτέλεσμα να κινητοποιηθεί στον Σταθμό του Κορινού, στην Πιερία.
Εκείνη την ώρα, όπως έγινε γνωστό, η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά -έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες- προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Το ατύχημα στην Πιερία αποφεύχθηκε, σύμφωνα με την εφημερίδα, όταν οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος.
Αμέσως, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.
Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.