Δυτική ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Με έντονες διακυμάνσεις η κίνηση στην Ιόνια Οδό

Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει διαφορετικές αιτίες: το παρατεταμένο καλοκαίρι ή την αίσθηση σταθεροποίησης της οικονομικής κατάστασης.

Η αύξηση της κυκλοφορίας στο εθνικό οδικό δίκτυο είναι γεγονός, ιδίως στον οδικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης όπου αγγίζει τους τελευταίους μήνες το 10%. Αυξητική τάση έχει η κυκλοφορία και στην Αττική, με τη μέση ταχύτητα των οχημάτων στις βασικές λεωφόρους να μειώνεται ελαφρά αλλά σταθερά.

Η άνοδος της κυκλοφορίας αποτυπώνεται σε όλους τους βασικούς οδικούς άξονες της χώρας, είναι όμως εντονότερη στην εθνική οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο τμήμα, από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια (παραχωρημένο στην Νέα Οδό), η αύξηση της κυκλοφορίας το τελευταίο πεντάμηνο έφθασε το 8%.

Ακολούθως, στο τμήμα από Σκάρφεια έως Ράχες, στον Μαλιακό κόλπο (κοινοπραξία Κεντρική Οδός) η αύξηση της κυκλοφορίας το ίδιο διάστημα ανέρχεται σε 6,28%. Τέλος στο τμήμα από Ράχες έως Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), η αύξηση ανέρχεται σε 10,5%. Ειδικά σε αυτό το τελευταίο τμήμα της εθνικής οδού, από τις αρχές του καλοκαιριού η κυκλοφορία παρουσιάζει σταθερά αύξηση: η μεγαλύτερη τον Ιούνιο (15%) και τον Οκτώβριο (15,5%), η μικρότερη τον Ιούλιο (6,7%) και τον Σεπτέμβριο (6,7%).

Την ίδια αύξηση με την εθνική οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης παρουσιάζει και το κεντρικό τμήμα του Ε65 (Ξυνιάδα -Τρίκαλα, κοινοπραξία Κεντρική Οδός), που το τελευταίο πεντάμηνο άγγιξε το 10,4%.

Μικρότερη είναι η αύξηση της κυκλοφορίας στους αυτοκινητόδρομους της Πελοποννήσου και στην Ιονία Οδό. Στην εθνική οδό Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας, η χρονιά είχε ξεκινήσει με μείωση της κυκλοφορίας, η οποία… εκτονώθηκε τον Μάρτιο (+18,1% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά). Από τον Ιούνιο η αυξητική τάση συνεχίστηκε με διακυμάνσεις, ενώ η μικρότερη αύξηση σημειώθηκε τον Νοέμβριο (1,8%). Η αύξηση είναι ελαφρώς μεγαλύτερη αν εξετάσουμε μόνο την κυκλοφορία των Ι.Χ.: 5,54% στον τμήμα Ελευσίνας – Κορίνθου και 5,58% στο τμήμα Κορίνθου – Πάτρας. Συνολικά, από Ιούλιο έως και Νοέμβριο η αύξηση της κυκλοφορίας ανήλθε σε 5,34% σε σχέση με το 2018.

Στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας – Σπάρτης (κοινοπραξία Μορέας) η κυκλοφορία αυξήθηκε το τελευταίο πεντάμηνο κατά 5,7%. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε τον Οκτώβριο (12,7%) και η μικρότερη το Νοέμβριο (1,2%).

Στην Ιόνια Οδό (κοινοπραξία Νέα Οδός), ο μέσος όρος του πενταμήνου Ιουλίου – Νοεμβρίου είναι +5,6%. Ωστόσο, ο αυτοκινητόδρομος παρουσιάζει έντονη διακύμανση: πολύ μεγάλη άνοδο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο (28,7% και 35,6% αντίστοιχα), την οποία ακολούθησε μεγάλη πτώση: -39% τον Σεπτέμβριο, -10,3% τον Οκτώβριο και -14,2% τον Νοέμβριο, σε σχέση με την αντίστοιχη κυκλοφορία πέρυσι.

kathimerini.gr

 

Ετικέτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close