Άποψη

Μαυρίστε με την κατάλληλη διατροφή

lif-mavrismaΓράφει η Νόρα Καρατσικάκη – Βλάμη, MSc, Κλινικός  Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Το καλοκαίρι έχει πλέον μπει δυναμικά στη ζωή μας και αρκετοί από εμάς ετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές τους αποδράσεις. Αναπόσπαστο κομμάτι τους αποτελεί το αντιηλιακό, μιας και είναι ο σύμμαχός μας απέναντι στις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου. Πέρα όμως από την κλασσική και πολύ επικίνδυνη για το δέρμα ηλιοθεραπεία, υπάρχει και ένας άλλος πιο ασφαλής τρόπος για να αποκτήσουμε χρυσαφένια επιδερμίδα, που δεν είναι άλλος από κάποιες έξυπνες παρεμβάσεις στο καθημερινό μας διαιτολόγιο.

Ως γνωστόν, το μαύρισμα αποτελεί μία φυσιολογική αμυντική λειτουργία του σώματός μας, αφού υπό την επίδραση του ήλιου, τα μελανοκύτταρα της επιδερμίδας εκκρίνουν τη μελανίνη για να μας προστατεύσει από την υπεριώδη ακτινοβολία, σκουραίνοντας παράλληλα και το χρώμα του δέρματός μας. Τα τελευταία χρόνια, όμως, έχει παρατηρηθεί πως υπάρχουν τροφές που μπορούν να ενισχύσουν την παραγωγή μελανίνης. Το ευτυχές γεγονός είναι ότι οι περισσότερες από αυτές τις τροφές βρίσκονται σε αφθονία τους καλοκαιρινούς μήνες.

Τρόφιμα πλόυσια σε βιταμίνη Α:

Η βιταμίνη Α, εκτός από τα ποικίλα πλεονεκτήματα της για την υγεία μας, προάγει τη φυσική παραγωγή μελανίνης όταν οι ακτίνες του ήλιου προσελκύουν το δέρμα μας. Πλούσιες πηγές σε αυτή τη βιταμίνη είναι τα κίτρινα φρούτα, τα σκούρα πράσινα και κίτρινα λαχανικά, το αυγό, το κρέας και ιδιαίτερα το συκώτι.

Τρόφιμα πλούσια σε καροτενοειδή:

Τα καροτενοειδή αποτελούν φυσικές χρωστικές πολλών τροφών, όπως τα καρότα, οι γλυκοπατάτες, το πεπόνι, το σπανάκι, το λάχανο, τα βερίκοκα, το καρπούζι, οι πιπεριές και οι ντομάτες. Δεν είναι τυχαίο που πολλά προϊόντα μαυρίσματος χρησιμοποιούν την καροτίνη για την προώθηση του χρωματισμού του δέρματος. Επίσης, τα καροτενοειδή είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά που προστατεύουν από τη γήρανση του δέρματος και τονώνουν τη λάμψη του.

Τρόφιμα πλούσια σε χαλκό:

Ο χαλκός συμβάλλει στην παραγωγή μελανίνης και ελαστίνης (ουσίας που συμβάλλει στην ελαστικότητα του δέρματος). Τα οστρακοειδή, τα στρείδια, το κρέας και τα μανιτάρια, αποτελούν μερικά παραδείγματα από τροφές πλούσιες σε χαλκό.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί πως από τις πιο σημαντικές συστάσεις για τους αμετανόητους λάτρεις της ηλιοθεραπείας είναι η επαρκής ενυδάτωση, με βασικό μέσο ενυδάτωσης το νερό και τους φυσικούς χυμούς. Το τρίπτυχο, διατροφή πλούσια σε καροτενοειδή – επαρκής ενυδάτωση και χρήση κατάλληλων αντηλιακών κρεμών, πρέπει να αποτελεί πρωταρχική μέριμνα για όσους αγαπούν την υγεία του δέρματος τους και θέλουν να διατηρήσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό την νεότητα τους…

Νόρα Καρατσικάκη-Βλάμη, MSc
Κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος
Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
Μέλος Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button