ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Κυκλοφορία stop στην επικίνδυνη γέφυρα των Σερβίων

Μετά από παλινωδίες αρκετών ωρών, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας αποφάσισε, αργά χθες το βράδυ, να επιβάλει απαγόρευση κυκλοφορίας για όλα τα οχήματα από τη «λαβωμένη» υψηλή γέφυρα των Σερβίων Κοζάνης.

Το απόγευμα είχε πραγματοποιηθεί σύσκεψη φορέων, κατά τη διάρκεια της οποίας ο επιβλέπων μηχανικός εισηγήθηκε την απαγόρευση κυκλοφορίας από τη γέφυρα. Ωστόσο, εκπρόσωποι επαγγελματικών φορέων είχαν σοβαρές ενστάσεις, καθώς μiα τέτοια κίνηση θα τους επέφερε σημαντικό οικονομικό πλήγμα. Eτσι, στη σύσκεψη των φορέων αποφασίστηκε να συνεχιστεί το μέτρο που επέτρεπε τη διέλευση των οχημάτων με βάρος έως 3,5 τόνους.


Μετά τη σύσκεψη, ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας συμμετείχε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Κατά τη διάρκειά της πήρε το λόγο και ενημέρωσε τα μέλη του Σώματος ότι έλαβε τις πρώτες καταγραφές από τη γέφυρα, που δείχνουν ότι υπάρχει μία διεύρυνση ρωγμών, «γεγονός που δεν αποτελεί καλό σημάδι». Μάλιστα, ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από τη συνεδρίαση για να επιστρέψει στο γραφείο του, καθώς «τα πράγματα είναι δύσκολα» και ήθελε μαζί με επιστήμονες να εξετάσει τα νέα δεδομένα σε νέα σύσκεψη, από την οποία τελικά προέκυψε το άμεσο κλείσιμο της γέφυρας.

Μετά από παλινωδίες αρκετών ωρών, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας αποφάσισε, αργά χθες το βράδυ, να επιβάλει απαγόρευση κυκλοφορίας για όλα τα οχήματα από τη «λαβωμένη» υψηλή γέφυρα των Σερβίων Κοζάνης.
Το απόγευμα είχε πραγματοποιηθεί σύσκεψη φορέων, κατά τη διάρκεια της οποίας ο επιβλέπων μηχανικός εισηγήθηκε την απαγόρευση κυκλοφορίας από τη γέφυρα. Ωστόσο, εκπρόσωποι επαγγελματικών φορέων είχαν σοβαρές ενστάσεις, καθώς μiα τέτοια κίνηση θα τους επέφερε σημαντικό οικονομικό πλήγμα. Eτσι, στη σύσκεψη των φορέων αποφασίστηκε να συνεχιστεί το μέτρο που επέτρεπε τη διέλευση των οχημάτων με βάρος έως 3,5 τόνους.
Μετά τη σύσκεψη, ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας συμμετείχε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Κατά τη διάρκειά της πήρε το λόγο και ενημέρωσε τα μέλη του Σώματος ότι έλαβε τις πρώτες καταγραφές από τη γέφυρα, που δείχνουν ότι υπάρχει μία διεύρυνση ρωγμών, «γεγονός που δεν αποτελεί καλό σημάδι». Μάλιστα, ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από τη συνεδρίαση για να επιστρέψει στο γραφείο του, καθώς «τα πράγματα είναι δύσκολα» και ήθελε μαζί με επιστήμονες να εξετάσει τα νέα δεδομένα σε νέα σύσκεψη, από την οποία τελικά προέκυψε το άμεσο κλείσιμο της γέφυρας.

«Θα προτιμούσα να την κλείσουμε για να μπορώ να κοιμάμαι ήσυχος και για να κοιμούνται ήσυχοι και οι υπόλοιποι», είχε πει με αφοπλιστική ειλικρίνεια ο προϊστάμενος του Τμήματος Εκτέλεσης Συγκοινωνιακών Εργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και επιβλέπων μηχανικός της γέφυρας, Αθανάσιος Βούρας, εξερχόμενος από τη σύσκεψη των φορέων. «Οι νομικά υπεύθυνοι θεωρούν ότι θα είναι καλό να περιορίσουμε ακόμη περισσότερο την κυκλοφορία, αλλά υπάρχουν και πολλοί άλλοι που δεν θέλουν να βάλουν πλάτη στο να γίνει αυτό το μεγάλο άλμα. Οι περισσότεροι από αυτούς που περνούν από τη γέφυρα δεν σέβονται τους όρους κυκλοφορίας. Εγώ, ως επιβλέπων του έργου, λέω ότι οι εργαζόμενοι μπαίνουν σε μεγάλο κίνδυνο», πρόσθεσε ο κ. Βούρας, λίγες ώρες πριν κλείσει για όλα τα οχήματα η γέφυρα.

Στο μεταξύ, στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης μπήκαν οι ρωγμές και τα ζητήματα στατικότητας που καταγράφηκαν στη γέφυρα. Συγκεκριμένα, ο εισαγγελέας διέταξε τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης και στην παραγγελία του προς την Αστυνομική Διεύθυνση Κοζάνης τόνισε την ανάγκη «να ληφθούν μέτρα παντελούς απαγόρευσης της κυκλοφορίας στη γέφυρα, εάν διαπιστωθεί η παραμικρή πιθανότητα κινδύνου κατάρρευσής της».

Ζητείται να διερευνηθεί αν τα μέτρα που έχουν ληφθεί μετά την πρόσφατη διαπίστωση ρωγμών στους τένοντες της υψηλής γέφυρας Σερβίων διασφαλίζουν συνθήκες ασφαλούς χρήσεως της γέφυρας ακόμα και για οχήματα ελαφρύτερα των 3,5 τόνων, γεγονός που παραγγέλλεται να διακριβωθεί με κάθε μέσο. Επίσης, αν συνεπεία των υπαρχόντων περιορισμών στη χρήση της γέφυρας διασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων (άνω των 3,5 τόνων) από εναλλακτικές διαδρομές, ιδίως στις περιπτώσεις που τα οχήματα αυτά διέρχονται από κατοικημένες περιοχές, ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την αποκατάσταση του προβλήματος ασφαλούς κυκλοφορίας στη γέφυρα Σερβίων και ποιοι είναι οι λόγοι καθυστέρησης επίλυσης του προβλήματος (επισημαίνεται ότι συναφής ποινική δικογραφία σχηματίσθηκε και το 2020).

Eleftherostypos.gr

Χορηγούμενη
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
tsiknas600x338 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button