Άποψη

«Κόντρα στην καταχνιά των μνημονίων»

epi-oaed

Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ τα τελευταία χρόνια βρίσκονται σε συνεχόμενη ένταση και αγωνία από τα αλλεπάλληλα χτυπήματα που δέχονται από τις σαρωτικές αλλαγές στο δημόσιο από τις μνημονιακές κυβερνητικές πολιτικές. Στην μετά ΕΠΑΣ εποχή επικρέμεται επί της κεφαλής μας η «δαμόκλειος» σπάθη της κινητικότητας-διαθεσιμότητας σε όλους αδιακρίτως. Αυτή η αβεβαιότητα έχει κουράσει και έχει οδηγήσει πολλούς από εμάς σε προσωπικές λύσεις και γι’ αυτό ίσως έχουν γυρίσει την πλάτη στις Συλλογικές διαδικασίες διεκδίκησης των προβλημάτων μας.

Βέβαια η ανυπαρξία και η ταύτιση της πλειοψηφίας της ΟΕΛ-ΟΑΕΔ με την διοίκηση έχει οδηγήσει τους συναδέλφους σε μεγαλύτερη απογοήτευση ακόμα και σε μέλη των Δ.Σ. των περιφερειακών Συλλόγων όχι ότι δεν υπάρχουν ευθύνες και στους πρωτοβάθμιους Συλλόγους για την «καθίζηση», που έχει υποστεί το συνδικαλιστικό μας κίνημα στο χώρο.

Είναι διάχυτη επίσης η αγωνία σε όλους εάν θα υπάρχει στο άμεσο μέλλον δημόσια τυπική εκπαίδευση στον ΟΑΕΔ. Οι εφαρμοστικοί νόμοι των μνημονίων που ψηφίστηκαν (δυστυχώς από οριακή πλειοψηφία των ελλήνων βουλευτών), οδηγούν τον Οργανισμό σε φορέα του Ελληνογερμανικού επιμελητηρίου παροχής άτυπης ταχύρυθμης κατάρτισης. Με αυτόν τον τρόπο εκτός των δυσμενών αλλαγών που φέρνει στην μαθητεία, όπου αντί της ενδοσχολικής εβδομαδιαίας εκπαίδευσης και απόκτησης εμπειριών την μετατρέπουν σε πρακτική άσκηση απλήρωτης εργασίας εκτός της σχολικής μονάδας. Ταυτόχρονα καταργείται ο ίδιος ο θεσμός του σχολείου της ΤΕΕ και μαζί και ο μόνιμος καθηγητής. Ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τα ιδιωτικά Κέντρα δια Βίου Μάθησης (ΚδΒΜ) και τις επιχειρήσεις μέσω των ΣΔΙΤ, μεταφέροντάς την παιδική εργασία (work treeing) στις αρχές του προηγούμενου αιώνα με τα καλφούδια για όλες τις δουλειές.

Αντί μιας αναβαθμισμένης ΤΕΕ επιδιώκουν να μετατρέψουν τα σχολεία μας σε «ανταλλακτήριο» παιδιών στο νέο «παιδομάζωμα» που θέλει να επιβάλει η γερμανική Ε.Ε προς τέρψει των πολυεθνικών και των διαφόρων κοινωνικών εταίρων των εμπόρων των εθνών! 

Οι αποτυχημένες «συνταγές» ορισμένων για το ποιος τύπος σχολείου θα έπρεπε να ιδρυθεί στον ΟΑΕΔ, έκρυβαν στην ουσία τις επιδιώξεις της πολιτικής ηγεσίας των τελευταίων κυβερνήσεων και των κομμάτων τους για την κατάργηση των σχολών μας, μέσου του υποβιβασμού τους σε άτυπη κατάρτιση.

Συνδέλφισσες/φοι

Ο κλάδος μας βρίσκεται στη δίνη του κυκλώνα και ίσως έχουμε την τελευταία ευκαιρία να αποκρούσουμε όσα αρνητικά έχουν σχεδιαστεί για την εκπαίδευση του ΟΑΕΔ και να σώσουμε ότι σώζεται πλέον.

Όσοι καταφέρουν από εμάς και βγουν στη σύνταξη θα διαπιστώσουν από πρώτο χέρι τι εστί περικοπές και σύνταξη πρόνοιας!

Με αίσθημα ευθύνης και με πλήρη συναίσθηση για τις δύσκολες ημέρες που ήρθαν  και με το όποιο βάρος  μας αναλογεί χωρίς μεταμφιέσεις, και μισόλογα πρέπει το νέο Δ.Σ. του Συλλόγου μας να αντιμετωπίσει τη νέα πραγματικότητα με την μεγαλύτερη δυνατή συσπείρωση, ενότητα και αλληλεγγύη μεταξύ μας η αδράνεια και τα κομματικά κεκτημένα δεν χωρούν γιατι σε αντίθετη περίπτωση θα εισπράξουμε όλοι μαζί μια μεγάλη «ήττα»!

Η πρωτοβουλία μας να συμμαχήσουμε και με όποιες διαφορετικές απόψεις σε πολλά εκπαιδευτικά ζητήματα σε ένα μετωπικό συνδικαλιστικό «δίκτυο», «ΑΤΑΞΙΑ», της οποία τα κείμενά δεν αρέσουν στη διοίκηση και στον Πρόεδρο της ΟΕΛ, έχει να κάνει με την αναγκαιότητα όσο το δυνατό μεγαλύτερης συσπείρωσης των συναδέλφων, όσο ποτέ άλλοτε, μπροστά στο επερχόμενο «Τσουνάμι» με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα αγωνιστικής διεκδίκησης στον Σύλλογο Εκπ/κών Λειτουργών ΟΑΕΔ Νοτιοδυτικής Ελλάδας και όχι μόνο.     

Η συζήτηση που δεν έγινε το προηγούμενο διάστημα για τον ειδικότερο ρόλο που έπρεπε να παίζει στην ΤΕΕ ο ΟΑΕΔ, παίρνοντας υπόψη και την πολύπλευρη και μακρόχρονη εμπειρία των συναδέλφων στις σχολές αυτές, καθώς και τις σοβαρές κτιριακές και εργαστηριακές υποδομές που υπάρχουν και ρημάζουν καθώς και την τεχνογνωσία που μεταφέρουν οι συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων αντί να διαμορφωθεί από το εκπαιδευτικό συνδικαλιστικό κίνημα του χώρου μας μια συνολική πρόταση αναβάθμισής του σε συνεργασία και με άλλους συνδικαλιστικούς φορείς της εκπαίδευσης οι συνδικαλιστικές ηγεσίες έχουν εγκλωβιστεί στις φήμες και τις υποσχέσεις.  Αποτέλεσμα όλα αυτά τα χρόνια να έχει επιβληθεί μια πλήρης ακινησία και ένας «επικίνδυνος» εφησυχασμός στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στη διοίκηση να επιβάλει τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της και το πελατειακό σύστημα και μάλιστα με αντιδημοκρατικό και αυταρχικό τρόπο, όπως πρόσφατα με την ΕΔΕ στο συνάδελφο της ΕΠΑΣ Αγρινίου μέλος του ΠΑΜΕ-ΟΑΕΔ, που συμμετέχει στην «ΑΤΑΞΙΑ» και Οργ. Γραμματέα της ΠΕΤΕΕΜ.

Όλλα αυτά είναι αποτέλεσμα έλλειψης αγωνιστικού και ανεξάρτητου προσανατολισμού του σωματείου από τη διοίκηση και τις κάθε φορά κυβερνήσεις.

Σε αυτές τις κρίσιμες εκλογές για το Σύλλογό μας και τη συνέχεια της ύπαρξής μας ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΟΑΕΔ, δεν περισσεύει κανένας και ούτε έχουμε πλέον την πολυτέλεια του πολυκερματισμού και των στενά κομματικών ψηφοδελτίων.

ΑΡΧΕΣ – ΘΕΣΕΙΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

Επιτέλους πρέπει οι εκπαιδευτικοί να πάρουν τις τύχες στα χέρια τους και να μην περιμένουν τίποτε πλέον από όλους αυτούς που χρόνια τώρα μας έχουν οδηγήσει σε συνδικαλιστική χρεοκοπία!

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :

1.    α) Την ενιαία δημόσια δωρεάν δευτεροβάθμια ΤΕΕ σε επίπεδο τύπων σχολικών μονάδων.

β) Ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπ/ση σε αντίστοιχο τομέα της ειδικότητάς τους.

2.   Η εκπαίδευση του ΟΑΕΔ να ανήκει στο δίκτυο της τυπικής δημόσιας Δ/θμια Εκπ/σης του ενιαίου συστήματος ΤΕΕ, με ταυτόχρονη κατάργηση των ΣΕΚ και κάθε άλλη μορφή κατάρτισης

3.   Ίδρυση Μεταδευτεροβάθμιων σχολών τεχνών και επαγγελμάτων στον ΟΑΕΔ διετούς ή τριετούς φοίτησης (ειδίκευση), ανάλογα με τη  ειδικότητα.

4.   Καμία αξιολόγηση εκπαιδευτικής μονάδας και εκπαιδευτικών. Κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο-βαθμολόγιο.

5.   Δεν δεχόμαστε καμία διαθεσιμότητα και απόλυση συναδέλφων- επαναφορά των διαθέσιμων συναδέλφων στα σχολεία

6.   Εκδημοκρατισμός και διαφάνεια στα όργανα λήψεων αποφάσεων της εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ

7.   Αξιοκρατικές επιλογές στελεχών εκπαίδευσης-Καταγγέλλουμε κάθε παραγοντισμό σε βάρος θεσμών και προσώπων.

8.  Πλήρης συνταξιοδότηση στα 30 χρόνια προϋπηρεσίας ανεξαρτήτου ορίου ηλικίας

9. Επαγγελματικά δικαιώματα στους πτυχιούχους των σχολών μας σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ειδικότητάς τους στην αγορά εργασία.

10. Απαιτούμε τη επαναφορά των Μαθητικών εστιών του οργανισμού

11. Δωρεάν σίτιση και μετακίνηση σε όλους τους μαθητές.

ΕΠΙΣΗΣ:

  1. Να μην μετατραπεί ο ΟΑΕΔ σε δίκτυο δια βίου κατάρτισης μέσω των ΣΕΚ.
  2. “Οχι” στις καταργήσεις ειδικοτήτων.
  3. Μονιμοποίηση όλων των ωρομισθίων εκπαιδευτικών που εργάζονται στον ΟΑΕΔ.
  4. Ετήσια καθολική επιμόρφωση παιδαγωγική και επαγγελματική όλων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων με ταυτόχρονη αναγνώριση της και ως τυπικό προσόν  (συμπληρωματικής εκπ/σης και επαγγελματικής εμπειρίας ή  μεταπτυχιακού τίτλου ανάλογα)

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ:

  • ΝΑ ΕΝΩΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ
  • ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ
  • ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕΙ Η  ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΕΕ-ΟΑΕΔ
  • ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΣΘΟ ΜΑΣ
  • ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΦΡΑΣΤΕΣ ΤΟΥΣ
  • Να σταματήσουμε τις απολύσεις που ετοιμάζουν.
  • Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να συμμετέχει στη διαδικασία αξιολόγησης-απόλυσης συναδέλφων μας.

Η  εκπαίδευση δεν έχει ανάγκη από Jurassic Park!

Καλούμε κάθε συνάδελφο/σσα να κάνει την δική του/της «ΑΤΑΞΙΑ»,  ξεπερνώντας τα όποια διλήμματα και αναστολές και να στηρίξει το ψηφοδέλτιο των «ανυπότακτων» εκπαιδευτικών ΟΑΕΔ Δυτ. Ελλάδας για να διαφυλάξουμε τα αυτονόητα, διότι κάθε επιφύλαξη σήμερα, ίσως αύριο να στοιχίσει σε όλους μας.

Υ.Γ. Οι συνάδελφοι που επιθυμούν να συμμετέχουν στο ψηφοδέλτιο μας ας επικοινωνήσουν μαζί μας. ΠΑΤΡΑ 16-6-2014

«ΑΤΑΞΙΑ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΟΑΕΔ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button