ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Κίνητρα για ηλεκτροκίνητα οχήματα σχεδιάζει η κυβέρνηση

Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της χρήσης φυσικού αερίου στις μεταφορές και επέκταση της χρήσης των βιοκαυσίμων περιλαμβάνονται στον προγραμματισμό της κυβέρνησης .

Μιλώντας στο Ecomobility Conference, που πραγματοποιείται στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, που ήταν και το κεντρικό θέμα του συνεδρίου.

Ο κ. Χατζηδάκης αναγνώρισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται πολύ πίσω: «Πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315 ηλεκτροκίνητα και υβριδικά οχήματα στην Ελλάδα (ποσοστό κάτω του 1% των συνολικών πωλήσεων), ενώ στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει το ακόμη και το 10%, με αυξητικές τάσεις. Εμείς έχουμε το φιλόδοξο μα ρεαλιστικό στόχο το 2030 το 30% των νέων οχημάτων να αφορά τα ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά! Ήδη στο φορολογικό νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων:

Θεσπίσαμε φορολογικά κίνητρα για τα εταιρικά αυτοκίνητα που αφορούν στις μισές περίπου πωλήσεις οχημάτων.
Εισαγάγαμε έκπτωση 30% για την αγορά, εγκατάσταση και λειτουργία σημείων φόρτισης από εταιρείες για χρήση από τους εργαζόμενούς τους».
Σύμφωνα δε με το σχεδιασμό της κυβέρνησης, το ένα τρίτο των λεωφορείων που θα αγοραστούν για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτρικά. Χρειάζονται όμως περισσότερα γι’ αυτό και έχει συσταθεί η Διυπουργική Επιτροπή για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης για να σχεδιάσει τις νομοθετικές παρεμβάσεις για την ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης (που αναμένεται να παρουσιαστούν εντός του εξαμήνου) δημιουργώντας προβλέψιμο πλαίσιο για τις επενδύσεις.

Κίνητρα

Υπογράμμισε δε ότι πολύ σημαντικά είναι και τα κίνητρα που πρέπει να θεσπιστούν, οικονομικά αλλά και κίνητρα χρήσης, με δεδομένο το υψηλό κόστος αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Όπως είπε, «επιδιώκουμε να χρησιμοποιήσουμε κοινοτικούς πόρους όπως το ΕΣΠΑ, ώστε να δημιουργηθεί η κρίσιμη μάζα που θα ενεργοποιήσει την ιδιωτική πρωτοβουλία και για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης μεταξύ άλλων, αρχικά στα καίρια σημεία όπως αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια και αεροδρόμια». Αναφέρθηκε δε και σε θέματα όπως η εκπαίδευση των συνεργείων αυτοκινήτων που είναι ζήτημα ασφάλειας ή η πιστοποίηση των φορτιστών που είναι θέμα υγιούς ανταγωνισμού, αλλά και την προσδοκώμενη μείωση του κόστους των μπαταριών.

Ο κ. Χατζηδάκης ανέδειξε επίσης τον ρόλο των δήμων στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με έμφαση στα νησιά. «Εκεί όπου οι αποστάσεις δεν είναι μεγάλες και άρα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποδήλατα, scooters δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της αυτονομίας, αξίζει να προστεθεί στο brand των νησιών η “καθαρή μετακίνηση”». Τόνισε μάλιστα την πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ για την εκπόνηση του εγχειριδίου για την «Ανάπτυξη Έξυπνων και Πράσινων Πόλεων», που αποσκοπεί να καθοδηγήσει τους δήμους στην αναζήτηση των χρηματοδοτικών εργαλείων, από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, προκειμένου να υιοθετήσουν την ηλεκτροκίνηση τόσο στις δημοτικές συγκοινωνίες, όσο και στα οχήματα ιδιωτικής χρήσης και στις υποδομές φόρτισης.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο υπουργός ΠΕΝ υπογράμμισε ότι το Υπουργείο δίνει το καλό παράδειγμα με δυο πρωτοβουλίες όπου εμπλέκεται: Πρώτον με τη μίσθωση 30 περίπου ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στη Βουλή των Ελλήνων με τις υποδομές φόρτισης να έχουν εγκατασταθεί αφετέρου και δεύτερον με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και ποδήλατα που πήρε το ΥΠΕΝ για τις υπηρεσιακές μετακινήσεις, δείχνοντας ότι «“Πρώτα Εμείς” αλλάζουμε προς μια καθημερινότητα φιλικότερη προς το περιβάλλον».

reader.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button