Δυτική ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Καταγγελία του Συνδέσμου Εργοληπτών Αγρινίου για «κλειστή διαδικασία» ανάθεσης δυο έργων

Αντιδράσεις απο τον Σύνδεσμο Εργοληπτών Δημοσίων Εργων Αγρινίου, έχει προκαλέσει η διαδικασία που επέλεξε ο δήμος Αγρινίου να ακολουθήσει για την δημοπράτηση δυο έργων αποκατάστασης ζημιών που προκλήθηκαν τον Οκτώβριο του 2021.

Πρόκειται για τα έργα:


1) «Αντιμετώπιση ζημιών και καταστροφών που προκλήθηκαν από την θεομηνία της 16ης Οκτωβρίου 2021 στις Δ.Ε. Αγρινίου – Στράτου – Μακρυνείας – Αρακύνθου – Αγγελοκάστρου»  και
2) «Αποκατάσταση οχετού λόγω ζημιών που προκλήθηκαν απο τις πλημμύρες στις Δ.Ε. Θεστιέων – Παραβόλας δήμου Αγρινίου»

Η διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση «λόγω κατεπείγοντος», σύμφωνα με τον Σύνδεσμο δεν στοιχειοθετείται, με αποτέλεσμα να αποκλείονται πολλές εργοληπτικές επιχειρήσεις και να ζημιώνεται ο δήμος. Κατά τον Σύνδεσμο επίσης, «τα προβλεπόμενα στις αποφάσεις είναι απολύτως αντιφατικά δεν προβλέπονται στην νομοθεσία κ ως εκ τούτου καθιστούν την όλη διαδικασία άκυρη».

Αναλυτικά η καταγγελία:

Αναρτήθηκαν οι παρακάτω αποφάσεις Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αγρινίου

1. Αριθμός απόφασης 472/2022 Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Αγρινίου και

2. Αριθμός απόφασης 473 /2022 Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Αγρινίου με τις οποίες δημοπρατούνται τα παραπάνω έργα προϋπολογισμού 2.531.000,00€ (με Φ.Π.Α.) και 502.000,00€ (με Φ.Π.Α.) αντίστοιχα με την διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 32 παρ. 2γ του Ν. 4412/2016 λόγω του «λόγω του κατεπείγοντος χαρακτήρα της».

Όμως σύμφωνα με τις παραπάνω αποφάσεις και τις δημοσιευθείσες προκηρύξεις του έργου ο Δήμος δεν θα έπρεπε να καταφύγει στην παραπάνω διαδικασία για τους παρακάτω λόγους.

1. Δεν στοιχειοθετείται το επείγον με κανένα λόγο και καμία απόφαση για έργα που δημοπρατούνται τον Οκτώβριο 2022 και αναφέρονται σε αποκατάσταση βλαβών , αντιμετώπιση ζημιών και καταστροφών που έγιναν από τις πλημμύρες του Οκτωβρίου 2021.

2. Η επιλογή ανοιχτής διαδικασίας διαγωνισμού με χρήση του άρθρου 125 του ν.4412/2016 περί σύντμησης των προθεσμιών δημοπράτησης θα εξασφάλιζε μειοδότη σε 15 ημέρες από την ανάρτηση του διαγωνισμού στο ΚΗΜΔΗΣ χωρίς κανένα περιορισμό συμμετοχής και με τα ευνοϊκότερα οικονομικά αποτελέσματα για τον δήμο.

3. Ο Δήμος επέλεξε την πρόσκληση σε τρείς(3) και τρείς (3) μόνο εταιρίες εκ των οποίων μάλιστα περιέργως η μία (1) είναι και στις δύο αποφάσεις και δύο δεν έχουν έδρα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας.

Για την επιλογή των παραπάνω εταιρειών στην απόφαση της οικονομικής επιτροπής αναφέρεται ότι «Εγκρίνει τον πίνακα καλούμενων φορέων που θα προσκληθούν να συμμετάσχουν στην διαδικασία της Διαπραγμάτευσης για το παραπάνω αναφερόμενο έργο». Πουθενά όμως δεν αναφέρεται πως προέκυψε ο παραπάνω πίνακας των εταιρειών, ποια είναι τα κριτήρια επιλογής τους, γιατί αυτά δεν δημοσιεύτηκαν για να γνωρίζουμε τι παραπάνω έχουν αυτές οι εταιρείες, και γιατί ο Δήμος δεν αναζήτησε και άλλες εταιρείες που πληρούν τα παραπάνω κριτήρια. Αντίθετα στο άρθρο 5Αα αναφέρεται ότι για τις εταιρείες που είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα «Βεβαίωση εγγραφής στο ΜΕΕΠ στην κατηγορία ΕΡΓΩΝ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ». Προφανώς υπάρχουν εργοληπτικές εταιρείες εγκατεστημένες στην Αιτωλοακαρνανία που να πληρούν τα παραπάνω κριτήρια και άρα θα μπορούσαν να πάρουν μέρος στην παραπάνω διαδικασία.

4. Θεωρούμε καλό να γίνει μνεία στο συγκεκριμένο σημείο ότι σε ανάλογη περίπτωση για έργα που ήταν πραγματικά επείγοντα κι επιλέχθηκε η ίδια διαδικασία (κατολίσθηση στην Κλεισούρα, θεομηνίες κατά την χειμερινή περίοδο στο Ζευγαράκι) η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προσκάλεσε όλες τις εταιρείες που είχαν έδρα την Περιφέρεια και πληρούσαν τα κριτήρια βάση της τάξης του πτυχίου τους (πάνω από 50) με αποτέλεσμα να συμμετάσχουν στους διαγωνισμού πάνω από 15 κάθε φορά κι έτσι να εξασφαλίσει η Αναθέτουσα Αρχή και το γρήγορο της διαδικασίας αλλά και τον μέγιστο ανταγωνισμό με τιμή συμφέρουσα για το Δημόσιο. Αν υποθέσουμε κι εδώ το επείγον γιατί ο Δήμος δεν κάλεσε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο νομό Αιτωλοακαρνανίας όταν κατά το χρονικό διάστημα των τελευταίων δέκα ετών έχουν κατασκευαστεί παρόμοια έργα από ντόπιες εργοληπτικές οργανώσεις με μεγάλες εκπτώσεις που λειτουργούν ομαλά και προστατεύουν την περιοχή.

Τα ανωτέρω προβλεπόμενα στις αποφάσεις είναι απολύτως αντιφατικά δεν προβλέπονται στην νομοθεσία κ ως εκ τούτου καθιστούν την όλη διαδικασία άκυρη, με αποτέλεσμα να την καθυστερήσουν πολύ περισσότερο με ενστάσεις και προσφυγές ως αποτέλεσμα του ότι ο Δήμος δεν επέλεξε την ανοικτή δημοπρασία όπως προβλέπεται. Καλούμε την Δημοτική Αρχή να ανακαλέσει τις συγκεκριμένες Αποφάσεις και να προκηρύξει ανοιχτό διαγωνισμό και για τα δύο έργα.

Ειδικά στη περίοδο που διανύουμε , οι κλειστές διαδικασίες είναι καταδικαστέες και «εχθρικές» προς τους συναδέλφους Εργολήπτες , αλλά και την κοινωνία».

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button