ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Ένοχος ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος για το «Φτύστε τους ομοφυλόφιλους» και για τα δύο αδικήματα

Για «δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους» και για «κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος» για το κείμενο στην ιστοσελίδα του που καταφερόταν εναντίον των ομοφυλόφιλων καταδίκασε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου τον Μητροπολίτη Αμβρόσιο.

Η εισαγγελέας της έδρας είχε προτείνει την αθώωση του μητροπολίτη δεχόμενη ότι το επίδικο κείμενο στρέφεται κατά των ομοφυλόφιλων και σε καμία περίπτωση μόνο κατά των πολιτικών, όπως είχε αποφανθεί το πρωτόδικο δικαστήριο, σημείωσε όμως ότι αμφιβάλλει ότι ο λόγος του κατηγορουμένου μπορεί να προκαλέσει εχθροπάθεια, δηλαδή αισθήματα μίσους και εχθρότητας ικανά να οδηγήσουν σε πράξεις μίσους.

«Οι συγκεκριμένες ενέργειες και προτροπές είναι απόλυτα καταδικαστέες ακόμα και σε ιδιωτικό λόγο, πολύ περισσότερο όταν αυτός που τον εκφέρει κατέχει δημόσιο αξίωμα. Ο μητροπολίτης μπορεί να είναι λαοπρόβλητος και να χαίρει σεβασμού, πόσοι όπως ενστερνίζονται ή παρασύρονται από τα λόγια του; Μόνο άνθρωποι που ήδη τα πιστεύουν αυτά. Η κοινωνία μας έχει κάνει βήματα μπροστά», σημείωσε η εισαγγελέας.

Όμως οι συνήγοροι της Πολιτικής Αγωγής επισήμαναν ότι το επίδικο κείμενο απειλεί ευθέως την ελευθερία του προσώπου καθώς δεν ανέχεται την ισονομία των ομοφυλόφιλων και προτρέπει σε διακρίσεις, αποκλεισμούς και βία. «Η ελευθερία της έκφρασης δεν μπορεί να είναι ο φερετζές ή το καταφύγιο του εμπρηστικού λόγου», τόνισαν.

Ε’οπαν επίσης, ότι μπορεί πράγματι η ελληνική κοινωνία να έχει κάνει βήματα, αλλά η κοινωνία δεν είναι συμπαγής, ούτε ομοιόμορφη και πως ταυτόχρονα παρατηρείται έξαρση του ρατσιστικού λόγου και της ρατσιστικής βίας και αναφέρθηκαν στις δεκάδες καταγεγραμμένες ομοφοβικές και τρανσφοβικές επιθέσεις.

«Απειλείται ευθέως όχι η τιμή των ομοφυλόφιλων αλλά η αξία του ανθρώπου και η δημοκρατία. Η ελευθερία κάποιου να μην κρύβεται, να μην τον διώχνουν από τη δουλειά, από το τραπέζι του γάμου, από το οικογενειακό τραπέζι. Η έννομη τάξη έχει κανόνες, όποιος τους παραβαίνει τιμωρείται. Δεν μπορεί να επικαλείται κάποιος ότι εφαρμόζει τους ιερούς κανόνες, δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από το οποιοδήποτε δόγμα», σημείωσε η Πολιτική Αγωγή και παρατήρησε ότι ήδη το επίδικο κείμενο έχει διασαλεύσει τη δημόσια τάξη, όπως προκύπτει από τα δεκάδες πειστήρια που προσκόμισε ο ίδιος ο κατηγορούμενος σχετικά με εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και έντονες ακτιβιστικές δράσεις του ΛΟΑΤΚΙ κινήματος, το οποίο αντέδρασε στην προτροπή του μητροπολίτη να τεθούν απαξιωμένοι στο περιθώριο της κοινωνικής ζωής.

Δεν δίστασε μωρίτερα και απαντώντας στις ερωτήσεις της έδρας μετά την απολογία του, ο μητροπολίτης Αμβρόσιος να παραδεχτεί τελικά ότι το επίδικο κείμενό του αναφερόταν στους ομοφυλόφιλους πολιτικούς και σε όσους πολιτικούς υποστηρίζουν την ομοφυλοφιλία, όπως και γενικά στους ομοφυλόφιλους, διαψεύδοντας ο ίδιος την πρωτόδικη απόφαση που βασιζόταν στο σκεπτικό ότι οι επίμαχες φράσεις αφορούν μόνο τους πολιτικούς.

«Ουδέποτε όμως αναφέρθηκα σε συγκεκριμένα πρόσωπα», σημείωσε ο μητροπολίτης και είπε ότι κηρύττει τον νόμο του Θεού και τον λόγο των Πατέρων.

Αναφερόμενος στη φράση απολογίας από το πρώτο δικαστήριο ότι αν είχε όπλο θα το χρησιμοποιούσε εναντίον ομοφυλόφιλων ή ακτιβιστών, είπε τώρα ότι αστειευόταν. «Τόσο αγράμματοι είναι; Δεν μπορούν να διακρίνουν μεταξύ σοβαρού και αστείου; Διαστρέφουν, παρερμηνεύουν για να φιμώσουν όσους αντιδρούν, για να δρουν οι ίδιοι ανεξέλεγκτοι, να διαφημίζουν τα πάθη τους, να κάνουν τις παρελάσεις τους και να υβρίζουν τα θεία», σημείωσε αναφερόμενος στους μηνυτές.

Ισχυρίστηκε, πάντως, ότι διαπνέεται «από αγάπη προς τον άνθρωπο και δη τον πάσχοντα άνθρωπο -μισώ την αμαρτία, αγαπώ τον άνθρωπο», παρότι στο πρώτο δικαστήριο χαρακτήριζε ειρωνικά «αγαπούληδες» όσους μιλούν για θεό της αγάπης και όχι της τιμωρίας.

Ο μητροπολίτης ξεκίνησε την απολογία του με λογικές ακροβασίες και καινοφανείς ισχυρισμούς. Υποστήριξε ότι έγραψε το κείμενο όταν δεν είχε ψηφιστεί το σύμφωνο συμβίωσης και συνεπώς η συμβίωση ανθρώπων του ιδίου φύλου ήταν ποινικό αδίκημα, κάτι που φυσικά δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Είπε επίσης ότι ο αντιρατσιστικός νόμος δεν υπήρχε τότε, κάτι που επίσης δεν ισχύει αφού είχε ήδη ψηφιστεί από την κυβέρνηση Σαμαρά περισσότερο από έναν χρόνο πριν.

Στην απολογία του ο κατηγορούμενος διάβαζε ξανά και ξανά τα ίδια αποσπάσματα από τον Απόστολο Παύλο που καταφέρονται εναντίον της ομοφυλοφιλίας και μάλιστα λένε: εις θάνατον οι αμαρτωλοί και όσοι τους υποστηρίζουν.

«Εάν καταδικάσετε τον Απόστολο Παύλο, τότε λογικό είναι να καταδικάσετε και εμένα. Τα Σόδομα και τα Γόμορρα καταστράφηκαν από φωτιά εξ ουρανού. Το σύμφωνο συμβίωσης νομιμοποιεί τον σοδομισμό, είναι εναντίον του λόγου του Θεού», είπε.

Αναφέρθηκε, δε, στη μη καταδίκη του Πάνου Καμμένου για το «λιντσάρετε» που είχε πει για τον Χρ. Πάχτα και στην αθώωση της Σώτης Τριανταφύλλου που κατηγορούνταν ότι είχε παρακινήσει σε μίσος κατά των μουσουλμάνων για άρθρο της στην «Athens Voice» και αναρωτήθηκε γιατί ο μουφτής της Ξάνθης μπορεί να κηρύττει το Κοράνι μαζί με την προτροπή «σφάχτε τους απίστους» χωρίς να διώκεται ως ρατσιστής.

«Η σημερινή ημέρα είναι η πιο ιστορική ημέρα της ζωής μου. Για την αγάπη του Χριστού διώκομαι. Ο λόγος μου είναι συμβολικός, μεταφορικός, σκοπός μου ήταν να ενημερώσω», υποστήριξε.

Σε ερώτηση της έδρας αν το κείμενό του είναι πρόσφορο να προκαλέσει σε ζηλωτές χριστιανούς μισαλλοδοξία, απάντησε «εμένα με ενδιαφέρει να κηρύσσω τον λόγο του Θεού» και υποστήριξε ότι μέχρι τώρα δεν υπάρχει περιστατικό βίας προς ομοφυλόφιλους που να συνδέεται άμεσα με το κείμενό του.

Τέλος, έδειξε επανειλημμένα φωτογραφίες και δημοσιεύματα από ακτιβιστικές δράσεις του ΛΟΑΤΚΙ κινήματος, σημειώνοντας ότι οι ομοφυλόφιλοι προκαλούν και προσβάλλουν τα θεία.

Παρών στο δικαστήριο, πίσω από τα έδρανα της υπεράσπισης, όπως και στην πρώτη δίκη, είναι ο πρώην βουλευτής της Χρυσής Αυγής Μιχάλης Αρβανίτης.

thecaller.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button