Γεγονότα

"Καρκινοβατεί" το Άκτιο-Αμβρακία, απαιτούνται επιπλέον εργασίες λόγω κατολισθήσεων

aktio ergaΕμπόδια ξανά και θολό τοπίο για την ολοκλήρωση του έργου. Άλλα 15 εκ. πρέπει να πιστωθούν για επιπλέον εργασίες.

Νέα προβλήματα έχουν ανακύψει το τελευταίο διάστημα με την κατασκευή της Οδικής Σύνδεσης Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου. To έργο προχωρά με τέσσερις εργολαβίες και «σέρνεται», αφού μετά από πέντε χρόνια, το σύνολο των εργασιών που έχουν εκπονηθεί  αγγίζει το 50% για τα εργοτάξια  της Βόνιτσας και της Κατούνας, ενώ χαμηλότερο είναι το ποσοστό της ολοκλήρωσης των έργων στην υπόλοιπη εργολαβία .

Η  οικονομική αδυναμία του αναδόχου να αντεπεξέλθει στις ανάγκες του έργου παρ’ όλο που σε όλη την διάρκεια ήταν εξασφαλισμένες οι απαιτούμενες πιστώσεις, ήταν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του έργου, που μέχρι σήμερα έχει βρει εμπόδια μεταξύ άλλων στη μη αποδοχή της διαδικασίας της επίταξης από ορισμένους ιδιοκτήτες, στην ανάγκη αντιμετώπισης γεωτεχνικών προβλημάτων, στην ανάγκη τροποποίησης των μελετών στις περιοχών των κόμβων  για την λειτουργική ένταξη των τοπικών συνδέσεων στο έργο, στην ανάγκη περιβαλλοντικής αδειοδότησης τροποποιήσεων και σε αρχαιολογικές έρευνες.

Μετά την αποκατάσταση των χρηματοροών που είχαν παγώσει με τα capital controls, το μεγαλύτερο πρόβλημα που έρχεται τώρα να αντιμετωπίσει η εργολαβία, είναι η έγκριση επιπρόσθετων εργασιών, με συμπληρωματικές μελέτες.

Η ανάγκη αυτή προέκυψε μετά από καταπτώσεις και κατολισθήσεις που προκλήθηκαν τους χειμερινούς μήνες και την περίοδο κατά την οποία οι εργασίες ήταν εντελώς σταματημένες.

Επτά κατολισθήσεις και καταπτώσεις προκάλεσαν προβλήματα στην πρώτη εργολαβία, αυτή της Βόνιτσας, μία μεγάλη κατολίσθηση στο Λουτράκι Κατούνας και πέντε στο εργοτάξιο στην περιοχή της Κατούνας, σύμφωνα με πληροφορίες του “Γεγονός”. Η διαδικασία για την εκπόνηση των συμπληρωματικών μελετών ολοκληρώθηκε και οι μελέτες εστάλησαν στο Υπουργείο προς έγκριση και παράλληλη έγκριση του κονδυλίου για την πραγματοποίηση των επιπρόσθετων έργων, το οποίο αναμένεται να φτάσει, σύμφωνα με πληροφορίες, τα 15 εκ. ευρώ. Το επιπλέον πρόβλημα είναι ότι τα χρήματα για συμπληρωματικές συμβάσεις αφορούν αποκλειστικά εθνικούς πόρους, χωρίς καμία ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Το τελευταίο διάστημα λοιπόν εκτελούνται μόνο μερικές τμηματικές εργασίες στην πρώτη εργολαβία της Βόνιτσας, ενώ τα υπόλοιπα εργοτάξια είναι ουσιαστικά κλειστά.

Το “Γεγονός” επικοινώνησε με τον πρόεδρο των εργαζομένων κ. Γιώργο Πάντη, ο οποίος αναφέρεται στο θέμα που προέκυψε με τις συμπληρωματικές συμβάσεις, αλλά και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ίδιες οι εταιρίες.

Σύμφωνα με τον κ. Πάντη το εργοτάξιο της Βόνιτσας είναι το μόνο που λειτουργεί, αλλά και αυτό με μόνο 20 εργαζομένους, αφού οι υπόλοιποι είτε έχουν απολυθεί, είτε βρίσκονται σε καθεστώς άδειας άνευ αποδοχών. “Τα έργα είναι ουσιαστικά σταματημένα από τον Ιανουάριο. Στη συνέχεια με τα capital controls πάγωσαν τα πάντα. Τον χειμώνα που δεν λειτουργούσε το εργοτάξιο, έγιναν ζημιές λόγω της κακοκαιρίας και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα σήμερα”, λέει ο ίδιος που σχολιάζει ότι  τα προβλήματα του έργου είναι πολλά και τα περισσότερα απο αυτά έχουν να κάνουν και με την οικονομική κατάσταση των εταιριών.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων του Άκτιο- Αμβρακία, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με το Υπουργείο Υποδομών, έλαβε την “άτυπη δέσμευση” ότι υπάρχει η διάθεση να δοθούν τα επιπλέον χρήματα για τις συμπληρωματικές εργασίες και το έργο να φτάσει, επιτέλους, στην ολοκλήρωση του.

Το τελευταίο, το πότε δηλαδή θα φτάσει στο τέλος το έργο, μετά και από τις τελευταίες εξελίξεις, δεν μπορεί να προσδιοριστεί.

Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων του Άκτιο-Αμβρακία, όπως εξηγεί στο “Γ”, αναμένει σαφέστερες απαντήσεις και πιθανότατα την Κυριακή  να έχει συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό…

http://e-gegonos.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button