ΆποψηΕκπαίδευσηΡοή Ειδήσεων

«Τα άτομα με αναπηρία διεκδικούν τα αυτονόητα»-τα προβληματα με τους μαθητές ειδικών αναγκών στο Αγρίνιο

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία γιορτάζεται από το 1992 στις 3 Δεκεμβρίου, επειδή τη συγκεκριμένη ημέρα υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το Πρόγραμμα δράσης για τα ΑμΕΑ.

Γράφει ο Νίκος Δεληγιάννης , δάσκαλος – διευθυντής 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου

Στην Ελλάδα η 3η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε το 1996 ως Εθνική Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, σηματοδοτεί δε τον σεβασμό και την ισότιμη αντιμετώπιση των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες και την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού. Είναι ημέρα ενδυνάμωσης των διεκδικήσεων του αναπηρικού κινήματος, για την αποδοχή στη διαφορετικότητα, την ίση μεταχείριση, την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και της πλήρους κοινωνικής ένταξης – ενσωμάτωσης.

Το Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) στο 6ο δελτίο στατιστικής πληροφόρησης (25-11-2019), παρουσιάζει σημαντικά ευρήματα και τάσεις σε βασικούς τομείς που αφορούν στις συνθήκες διαβίωσης, στα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, ως προς την άσκηση των δικαιωμάτων τους.

Τα στοιχεία που δημοσιεύονται στο παραπάνω δελτίο είναι απογοητευτικά, αφού τα βήματα που έχει κάνει η Ελληνική κοινωνία προς την αποδοχή της αναπηρίας είναι μικρά, οι διακρίσεις λόγω αναπηρίας παραμένουν και εξακολουθούν να υφέρπουν στις αντιλήψεις και στις στάσεις των πολιτών αρνητικά στερεότυπα και προκαταλήψεις.

Οι προσπάθειες που γίνονται εκ μέρους του ελληνικού κράτους για την προστασία των ατόμων με αναπηρία από τις διακρίσεις αλλά και στο κομμάτι της ευαισθητοποίηση της κοινωνίας είναι ισχνές.

Η Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών που εξέτασε την πρόοδο της χώρας μας, την καλεί να προχωρήσει άμεσα στη θέσπιση και εφαρμογή νομοθεσίας ώστε να εγγυηθεί την ίση μεταχείριση των ατόμων με αναπηρία, στους τομείς της εκπαίδευσης, της παροχής υπηρεσιών και αγαθών και να απαγορεύσει τις διακρίσεις.

Έχουμε λοιπόν υποχρέωση ως πολιτεία και κοινωνία, σεβόμενοι τη διαφορετικότητα να προχωρήσουμε στην θέσπιση κατάλληλων μέτρων για την καλλιέργεια της σύγχρονης αντίληψης για την αναπηρία. Συγκεκριμένα:

•Να προωθηθεί η συνεκπαίδευση – συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα και να καλλιεργηθεί ο σεβασμός στα δικαιώματα τους σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος.

•Να αντιμετωπιστούν αρνητικά αποκλεισμοί, στερεότυπα, και προκαταλήψεις.

•Να ληφθούν μέτρα για την προώθηση του σεβασμού στα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.

Στην περιοχή μας τα πράγματα είναι αποκαρδιωτικά σε θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

•Η απόφαση αναστολής λειτουργίας του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Αγρινίου αναγκάζει τους γονείς να εγγράψουν αρκετά νήπια σε ιδιωτικούς φορείς, που προσφέρουν υπηρεσίες πρώιμης παρέμβασης, αποδυναμώνοντας το δημόσιο χαρακτήρα της προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

•Τριάντα (30) περίπου μαθητές Δημοτικών Σχολείων και (9) εννέα μαθητές Νηπιαγωγείων δεν υποστηρίζονται από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης αν και αυτή έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

•Δυσλειτουργία δημιουργείται επίσης από την έναρξη της σχολικής χρονιάς με την έλλειψη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) της Αιτωλοακαρνανίας.
Στην περιοχή μας δεν έγιναν φέτος προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Ειδικής Αγωγής (Πληροφορικής – Εικαστικών – Θεατρικής Αγωγής παρά μόνο ένας Μουσικής) με ότι αυτό συνεπάγεται για την εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών και την εφαρμογή προγραμμάτων συνεκπαίδευσης – συμπερίληψης.

•Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Βόνιτσας ξεκίνησε τη λειτουργία στα μέσα Νοεμβρίου και οι μαθητές μέχρι τότε παρέμειναν στα σπίτια τους.

•Τρία τμήματα ένταξης (Τ.Ε.) δε λειτουργούν ακόμα.

•Δεν έχει εξασφαλιστεί ακόμα μεταφορά μαθητών στα Ειδικά Σχολεία.

•Στα περισσότερα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία δεν τοποθετήθηκε κανένας Εργοθεραπευτής.

•Αυξήθηκε ο αριθμός των σχολείων που υποστηρίζονται διαμέσου των ΕΔΕΑΥ, από τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, μιας και αυτά αποτελούν ΣΔΕΥ (Σχολικά Δίκτυα Εκπαίδευσης Υποστήριξης) με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στην υποστήριξη μαθητών και γονέων των σχολικών μονάδων ευθύνης τους και έτσι να απαξιώνεται ένας πολλά υποσχόμενος θεσμός.

•Τέλος δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα το διάστημα που θα πραγματοποιηθούν οι μόνιμοι διορισμοί Εκπαιδευτικών, Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς και ο αριθμός τους κατά κλάδο και ειδικότητα.

Ο εορτασμός της 3ης Δεκέμβρη ας προβληματίσει τους υπεύθυνους και αντί για λόγια ας δείξουν έμπρακτα το σεβασμό στο δικαίωμα για ισότιμη μεταχείριση στα άτομα με αναπηρία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ετικέτες

Σχολίασε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close