Δυτική Ελλάδα

Η πρόταση των προσκόπων για τον ποδηλατόδρομο

epi-podilatoΜε πρόσφατη ανακοίνωση της η τοπική Εφορεία του Σώματος των Ελλήνων Προσκόπων, εξέφρασε την ικανοποίηση της για την ανακοίνωση της δημοτικής αρχής του Αγρινίου, σχετικά με την υλοποίηση ποδηλατοδρόμου στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη του Ριγανά.

 

Η τοπική Εφορεία ήταν από τους πρώτους φορείς που ανταποκρίθηκε στην σχετική διαβούλευση που προηγήθηκε και μάλιστα πολλές από τις προτάσεις της υιοθετήθηκαν τελικά, όπως προκύπτει από τα όσα ανακοινώθηκαν για το έργο στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο, αλλά και τα όσα έχουν δημοσιοποιηθεί από τον τοπικό τύπο.

 

Η σχετική πρόταση κατατέθηκε από την Επιτροπή Κοινωνικής Συμπαράστασης των Προσκόπων της Αιτωλ/νίας στην Διεύθυνση Οικονομικής Ανάπτυξης του δήμου, στο πλαίσιο της διαβούλευσης για την δημιουργία Τοπικού Τουριστικού Δικτύου Δήμου Αγρινίου και έχει ως εξής:

 

 

 

“Η πρόταση της Επιτροπής Κοινωνικής Συμπαράστασης (Ε.Κ.Σ.) των προσκόπων Αιτωλ/νίας με την σύμφωνη γνώμη της Περιφερειακής Εφορίας Προσκόπων  Αιτωλ/νίας και των Αρχηγών του 1ου και 2ου Συστήματος Προσκόπων Αγρινίου είναι:

 

Να κατασκευαστεί οριοθετημένος ποδηλατόδρομος μαζί με παράλληλο διάδρομο για πεζοπορία κατά μήκος της λίμνης Τριχωνίδας από το Παναιτώλιο έως τα όρια του δήμου Αγρινίου στην περιοχή των εγκαταστάσεων του ναυτικού ομίλου (Ντογρή). Για την καλύτερη πρόσβαση των πολιτών στο ποδηλατόδρομο και στον πεζόδρομο θα πρέπει αυτοί να ξεκινούν όσο γίνεται πιο κοντά από τον ιστό της πόλης.    

 

Το έργο αυτό μπορεί να υλοποιηθεί εύκολα καθώς:

 

1) Κατά μήκος της ακτής της λίμνης Τριχωνίδας δεν χρειάζονται να γίνουν απαλλοτριώσεις καθώς πρόκειται για τμήμα του αιγιαλού, χωρίς να αλλοιώνεται το φυσικό περιβάλλον.

 

2) Το μέγιστο πλάτος του ποδηλατόδρομου (αμφίδρομη κατεύθυνση)   μαζί με τον πεζόδρομο είναι μικρό και δεν υπερβαίνει τα 3,5 μέτρα.

 

3) Η διάνοιξη μπορεί να γίνει εύκολα και γρήγορα με μηχανήματα του δήμου.

 

4) Δεν είναι απαραίτητη, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, η επίστρωση με κάποιον τάπητα παρά μόνο με χώμα ή χαλίκι από την ίδια περιοχή.

 

5) Στα φυσικά εμπόδια από τα περίπου 6-7 μικρά ρέματα που καταλήγουν στη λίμνη μπορεί με μικρό κόστος να γίνουν μικρές ξύλινες γέφυρες και κάποια ή κάποιες από αυτές μπορεί να κατασκευαστούν από τους προσκόπους ύστερα από ανάλογη εκτίμηση, συνεννόηση και μελέτη.

 

6) Όσο για το τμήμα από τον αστικό ιστό μέχρι παραλιμνίως στο ύψος του Παναιτωλίου μπορεί η χάραξη και κατασκευή του προτεινόμενου έργου να γίνει κατά μήκος αρδευτικών καναλιών που είτε μπορεί να καλυφτούν και ο ποδηλατόδρομος να είναι πάνω σε αυτά είτε να χρησιμοποιηθεί ο απαλλοτριωμένος  χώρος δεξιά και αριστερά αυτών. Ένα τέτοιο κανάλι ξεκινάει από την περιοχή των εργατικών κατοικιών στην περιοχή της Αγίας Βαρβάρας με κατάληξη την περιοχή του Παναιτωλίου.

 

7) Το μεγάλο εμπόδιο του ρέματος της Ερμίτσας μπορεί να παρακαμφθεί χρησιμοποιώντας τη γέφυρα της Ερμίτσας στην είσοδο του Παναιτωλίου ή εάν είναι δυνατό να γίνει καινούργια γέφυρα για πεζούς και ποδήλατα.

 

 Τα πλεονεκτήματα του προτεινόμενου έργου είναι:

 

      1) Μικρό κόστος.

 

      2) Ο πολίτης έχει αφορμή να αφήσει το αυτοκίνητο και να αθληθεί ή να πάει βόλτα με την οικογένειά

 

           του μέσα στην ίδια του την πόλη με ασφάλεια καθώς ο ποδηλατόδρομος και ο πεζόδρομος σε όλο

 

          του σχεδόν το μήκος δεν θα εμπλέκεται με δρόμους που κινούνται αυτοκίνητα ή εκεί που θα

 

          εμπλέκεται αυτά θα είναι λίγα και σε περιοχές ήπιας κυκλοφορίας.

 

      3) Δεν επιβαρύνονται οι δρόμοι που κυκλοφορούν αυτοκίνητα.

 

      4) Ανάδειξη του φυσικού πλούτου της λίμνης Τριχωνίδας.

 

      5) Αξιοποίηση της τουριστικής ανάπτυξης.

 

      6) Στήριξη στις επιχειρήσεις εστίασης της περιοχής.

 

      7) Καλύτερο έλεγχο και προστασία της λίμνης.

 

      8) Περιβαλλοντική εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.

 

      9) Θετική απήχηση του έργου στους πολυάριθμους πολίτες ποδηλάτες και  πεζοπόρους της πόλης.

 

      10) Το Αγρίνιο μπαίνει στη λίστα των πόλεων με ποδηλατόδρομο.”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close