Άποψη

Η παιδεία και η λογική των λογιστών

Ανακοίνωση της «Εκπαιδευτικής Προοπτικής» για το θέμα των οργανικών θέσεων

Με επείγουσα εγκύκλιο  το Υπουργείο Παιδείας ζητάει  από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,  εντός 2 ημερών, να καταγράψουν  τις οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών… «ενόψει της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» … με την αθώα παρατήρηση ότι «…μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό.»
Με προσθέσεις, αφαιρέσεις και, πάνω απ΄όλα, διαιρέσεις του συνόλου των μαθητών του σχολείου με το 25, καταλήγουν στον «απαραίτητο» αριθμό οργανικών θέσεων για κάθε σχολική μονάδα και ταυτόχρονα εγκαλούν τους διευθυντές για τις αποκλίσεις μεταξύ οργανικότητας και λειτουργικότητας.
Οι μαθητευόμενοι λογιστές του Υ.Παι.Θ.Π.Α. φαίνεται ότι δε σκαμπάζουν τίποτα περισσότερο από την απλή διαίρεση: Πήραν το συνολικό αριθμό των μαθητών κάθε σχολείου, τον διαίρεσαν με το 25 (ανώτατο όριο μαθητών/τμήμα, σύμφωνα με το νόμο) και βγάλαν πόρισμα. Μόνο που τα σχολεία εκτός από το συνολικό αριθμό μαθητών έχουν και αριθμούς μαθητών ανά τάξη και τμήμα. Έτσι ένα Δημοτ. Σχολείο με 16-17 παιδιά σε κάθε τάξη και συνολικά 98 παιδιά που λειτουργεί (σε απόλυτη συμφωνία με το νόμο) ως 6/θέσιο, για το Υπουργείο πρέπει να ήταν 4/θέσιο ενώ ένα άλλο με 16-18 παιδιά σε κάθε τμήμα και συνολικά 199 παιδιά που λειτουργεί ως 12/θέσιο θα έπρεπε να ήταν 8/θέσιο! Το ότι η ένωση δύο τμημάτων (ή ακόμα χειρότερα τάξεων) των 16-18 παιδιών βγάζει άθροισμα πολύ μεγαλύτερο του 30 (και άρα έξω από τα πλαίσια του νόμου) φαίνεται να μην απασχολεί τους μαθητευόμενους λογιστές. Ο στόχος είναι ένας και …ιερός: κατάργηση χιλιάδων ορ¬γανικών θέσεων-τμημάτων και απολύσεις ή μη προσλήψεις χιλιάδων εκπ/κών ώστε να ικανοποιήσουμε τους στόχους της δημοσιονομική πολιτικής.
Είναι φανερό ότι η συγκεκριμένη εγκύκλιος εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, πολιτική που στοχοποιεί την εκπαίδευση σαν βασικό χώρο άντλησης των 30.000 απολύσεων που απαιτεί η τρόικα για το 2013 και 150.000 ως το 2015.  Σήμερα μεθοδεύουν την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα  η Α΄ Αθήνας  που η μείωση των οργανικών φτάνει το 27-28% των υπαρχόντων και από 2208  γίνονται 1751. Οι πληροφορίες μιλάνε για 200 χαμένες οργανικές και στην Αιτωλοακαρνανία: οι 50 από αυτές στο Αγρίνιο, οι 41 στο Μεσολόγγι.
Όμως, η δήθεν αυξημένη οργανικότητα είναι ένα τεράστιο ψέμα: Ο αριθμός των εκπαιδευτικών μειώθηκε κατά 15,2% (2010-2012), απολύονται οι αναπληρωτές με μείωσή τους κατά 87%, από το 2010, ενώ φέτος είναι η πρώτη φορά που θα τελειώσει η σχολική χρονιά με σοβαρότατα κενά.
Συνάδελφοι,
Η μείωση των οργανικών θέσεων,  η ήδη εξαγγελθείσα αύξηση ωραρίου, οι συγχωνεύσεις τμημάτων και  σχολείων, οι υποχρεωτικές μετακινήσεις ανά την επικράτεια, δεν αφήνουν περιθώριο για καμία ψευδαίσθηση σχετικά με τις προθέσεις τους.
Οι παιδαγωγικές ανάγκες, οι τοπικές ιδιαιτερότητες, η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία αντικαθίστανται από λογιστικά τεφτέρια, μπακαλίστικους υπολογισμούς και μετατροπή των μικρών μαθητών και των δασκάλων τους σε απλούς αριθμούς. Κι από τη στιγμή που μας αντιμετωπίζουν ως νούμερα, μας μετατρέπουν σε μηδενικά…

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ στέκεται απέναντι σε κάθε προσπάθεια διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Και απέναντι στη δικιά τους διαίρεση εμείς θα αντιπαραθέσουμε το δικό μας πολλαπλασιασμό στη μαζικότητα, τη δυναμική και την αποφασιστικότητα των αγώνων μας.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ανατροπή τώρα, της πολιτικής κυβέρνησης –τρόικας-Δ.Ν.Τ.
που διαλύει το Δημόσιο Σχολείο.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close