Η ηθοποιός που αποθεώθηκε στους «Δύο Ξένους»: Έζησε αντισυμβατικά, σιχαινόταν την πλήξη
Η ηθοποιός γεννήθηκε στη Σάμο παραμονή Πρωτοχρονιάς του 1938. Είχε πρωταγωνιστήσει σε πολλές επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές και θεατρικές παραστάσεις.
Τρεις μήνες μετά τη γέννησή της ο πατέρας της σκοτώθηκε, γεγονός που ανάγκασε την ίδια μαζί με τη μητέρα και τη μεγαλύτερη αδελφή της να μετακομίσουν στην Αθήνα.
Από νεαρή ηλικία είχε καταλάβει πως δεν θέλει να ζήσει μια συμβατική ζωή. Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν θέλησε ποτέ να παντρευτεί και να κάνει παιδιά, όπως είχε δηλώσει σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις της.
Απεχθανόταν την πλήξη από μικρή και γι’ αυτό έψαχνε να βρει ένα επάγγελμα που δεν θα βαρεθεί ποτέ. Αρχικά η επιθυμία της ήταν να γίνει δημοσιογράφος, γιατί όπως πίστευε, καμία ημέρα δεν θα ήταν ίδια με τις προηγούμενες. Όμως ο πλούσιος θείος της, που ζούσε στην Αφρική και είχε αναλάβει τις σπουδές της, αρνήθηκε να πληρώσει τα έξοδα για τη σχολή δημοσιογραφίας, καθώς θεωρούσε πως πρόκειται για ένα καθαρά ανδρικό επάγγελμα.
Σπούδασε υποκριτική εν αγνοία των γονιών της και είχε καθηγήτρια τη Μαίρη Αρώνη. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Κωστή Μιχαηλίδη και εργαζόταν σε εταιρεία χρωμάτων για να πληρώσει τις σπουδές της. Πρωτοεμφανίστηκε στην Ελεύθερη Σκηνή το 1965.
Παράλληλα με το θέατρο, μπαίνει στη ζωή της η τηλεόραση, στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Τα πρώτα χρόνια θα παίξει σε σειρές κάνοντας guest εμφανίσεις. Όπως εξομολογήθηκε μερικά χρόνια αργότερα, αγάπησε την τηλεόραση και μάλιστα μπόρεσε να διορθώσει πολλά λάθη και εκφραστικά μέσα που ήταν “περισσότερο θεατράλε και υπερβολικά για την τηλεόραση”.
Μερικοί από τους πιο χαρακτηριστικούς ρόλους που υποδύθηκε ήταν στις σειρές “Τρεις Χάριτες” και “Το σόι μας”.
Ο ρόλος της Γιολάντας Ραγιά, στο σήριαλ “Δις Εξαμαρτείν” των Ρέππα-Παπαθανασίου, έβαλε τα θεμέλια για να γεννηθεί ακριβώς την επόμενη χρονιά ένας ρόλος που την ακολούθησε μέχρι το τέλος της διαδρομής της. Η Ντένη Μαρκορά στο σίριαλ «Δύο ξένοι», που παίχτηκε για δύο σεζόν και έκανε μεγάλα νούμερα τηλεθέασης.
Το κοινό τη λάτρεψε, ενώ ατάκες της όπως: «Χριστέ μου, τι ντεκαντάνς», «Με την κακαβιά της ανοησίας δεν μιλάω. Τώρα μιλάω με τον γιο μου», «Τώρα θα σε χαστούκιζα, αλλά θα μου χαλάσει το μαλλί», «Χριστέ μου, τι ακούω και δεν σωριάζομαι», «Είσαι σίγουρη πως δεν ήρθε ο χάρος να σε πάρει;» έγραψαν τηλεοπτική ιστορία.
Από τους θεατρικούς ρόλους που πάντα κουβαλούσε μέσα της και ξεχώρισε, ήταν η ερμηνεία της ως Σωτηρία Μπέλλου στην παράσταση «Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας», που είχε ανέβει στο θέατρο Κάππα, σε κείμενο της Σοφίας Αδαμίδου.
Όπως είχε αναφέρει ήταν ρόλος- ρίσκο και το σκέφτηκε πολύ πριν τον αποδεχτεί. Ήταν όμως συγκλονιστική στην ερμηνεία της και στην πρεμιέρα οι θεατές δεν τη χειροκρότησαν τυπικά όπως είναι το σύνηθες αλλά σηκώθηκαν όρθιοι δίνοντας έμφαση στον θαυμασμό τους.
Για τις επαγγελματικές και προσωπικές της επιλογές είχε πει σε συνέντευξή της:
“Πρέπει να σου πω ότι εγώ έγινα ηθοποιός γιατί δεν θα μπορούσα να ζω μια φυσιολογική ζωή. Θέλω να ζω τις ζωές των άλλων, που λένε. Πάντα μας φαίνονται πιο ενδιαφέρουσες από τη δική μας.
Γι’ αυτό σιχαινόμουν τους γάμους, τις συμβάσεις και ήθελα να είμαι ελεύθερη. Και το θέατρο είναι κάτι που σε γοητεύει. Αν δεν γοητεύεται ο ηθοποιός, δεν γοητεύεται ούτε ο θεατής. Έχει τόσο μεγάλη σχέση το κοινό με τον ηθοποιό, που αν δεν λειτουργήσει, είσαι χαμένος».
Πέθανε από επιπλοκές άνοιας στις 3 Ιουλίου 2022, σε ηλικία 83 ετών. Η σορός της αποτεφρώθηκε χωρίς τελετή.
Είναι η Ντίνα Κώνστα.