Η Eφορία θα «βλέπει» και θα «μετράει» τους πελάτες – Έρχεται το ψηφιακό πελατολόγιο
Ποιους κλάδους αφορά. Το ψηφιακό πελατολόγιο θα προσφέρει στις φορολογικές αρχές άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες για την πελατειακή κίνηση των επιχειρήσεων.
Εντός Σεπτεμβρίου αναμένεται η ενεργοποίηση του ψηφιακού πελατολογίου, το οποίο θα αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για τη φορολογική διοίκηση, επιτρέποντας την παρακολούθηση των πελατών επαγγελματιών και επιχειρήσεων σε πραγματικό χρόνο.
Το μέτρο προβλέπει την καταγραφή όλων των πελατών σε ψηφιακή μορφή και τη διασύνδεσή του με το σύστημα MyDATA, προκειμένου να διαπιστώνεται αν έχουν εκδοθεί οι απαιτούμενες αποδείξεις.
Σε πρώτη φάση, το μέτρο αφορά κλάδους που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα, καθώς και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της διοργάνωσης εκδηλώσεων.
Ειδικότερα, υποχρέωση για την τήρηση ψηφιακού πελατολογίου θα έχουν συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, ηλεκτρολογεία, επιχειρήσεις φανοποιείων, χώροι στάθμευσης, πλυντήρια αυτοκινήτων, καθώς και εταιρείες ενοικίασης και πώλησης οχημάτων.
Επιπλέον, στον κλάδο των εκδηλώσεων, το μέτρο θα εφαρμοστεί σε επιχειρήσεις διοργάνωσης γάμων, βαπτίσεων, πάρτι, εταιρείες catering, καθώς και σε χώρους διεξαγωγής εκδηλώσεων όπως κτήματα και αίθουσες δεξιώσεων.
Το ψηφιακό πελατολόγιο θα προσφέρει στις φορολογικές αρχές άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες για την πελατειακή κίνηση των επιχειρήσεων, επιτρέποντάς τους να διασταυρώνουν τα δεδομένα που δηλώνονται στο MyDATA με τις αποδείξεις που εκδίδονται.
Αυτή η δυνατότητα παρέχει ένα επιπλέον «όπλο» στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής, καθώς η διασύνδεση αυτή εξασφαλίζει ότι κάθε πελάτης που εξυπηρετείται από την επιχείρηση θα καταγράφεται, και τα φορολογικά στοιχεία θα ελέγχονται σε πραγματικό χρόνο.
Το νέο ψηφιακό σύστημα αποτελεί τη σύγχρονη έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούνταν από επαγγελματίες έως το 2012. Στο παρελθόν, τα πρόσθετα βιβλία ήταν υποχρεωτικά σε χειρόγραφη μορφή για επαγγελματίες όπως γιατροί, οδοντίατροι, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια και συνεργεία αυτοκινήτων.
Σε αυτά καταγράφονταν τα στοιχεία κάθε πελάτη που εισερχόταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και η επιχείρηση ήταν υποχρεωμένη να εκδίδει απόδειξη παροχής υπηρεσιών. Με την καθιέρωση του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών, αυτά τα βιβλία καταργήθηκαν, αλλά τώρα επανέρχονται σε ψηφιακή μορφή, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις του σύγχρονου φορολογικού συστήματος.
Η υλοποίηση του ψηφιακού πελατολογίου θα ενταχθεί σε μια ευρύτερη στρατηγική ψηφιοποίησης των φορολογικών διαδικασιών, που περιλαμβάνει τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα συστήματα POS, τη χρήση ψηφιακών δελτίων αποστολής και την καθιέρωση ηλεκτρονικών τιμολογίων.