ΆποψηΕκπαίδευσηΡοή Ειδήσεων

Γνωστός αρθρογράφος της “Καθημερινής” κατά της επανίδρυσης του Τμήματος ΔΠΠΝΤ

"Το «πρόγραμμα» σπουδών του μάλλον με λίθους, πλίνθους, κεράμους μοιάζει"

“Η ζωή ενός τμήματος ΑΕΙ”, είναι ο τίτλος του άρθρου γνώμης του Πάσχου Μανδραβέλη στην “Καθημερινη” με αφορμή της κινητοποιήσεις των φοιτητών του -καταργηθέντος- Τμήματος που εδρεύει στο Αγρίνιο.

Γράφει συγκεκριμένα:


“Hταν εντυπωσιακό το πανό της κατάληψης στη γραμματεία του Πανεπιστημίου Πατρών. Eγραφε «Aμεση επανίδρυση του τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών (ΔΠΠΝΤ)» και συμπλήρωνε από κάτω με κόκκινα γράμματα: «Μην παίζετε με τις ζωές μας». Οι καταληψίες ανακοίνωναν ότι «Eχουμε ξεκαθαρίσει από την πρώτη στιγμή ότι δεν θα σταματήσουμε τις κινητοποιήσεις μας μέχρι να επανιδρυθεί το τμήμα. Τέτοιες καταστάσεις μας κάνουν πιο δυνατούς και μας πεισμώνουν περισσότερο να συνεχίσουμε τον δίκαιο αγώνα μας».

Η ζωή εδώ τελειώνει, αν καταργηθεί το τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών; Το τμήμα, σύμφωνα με τον δικτυακό του τόπο, «παρέχει στους φοιτητές την απαραίτητη επιστημονική παιδεία, κατάρτιση και ερευνητική εμπειρία ώστε να καταστούν επιστήμονες ικανοί να συμμετέχουν στην παραγωγή νέων γνώσεων, η εφαρμογή των οποίων συμβάλλει στην ανάπτυξη των εθνικών πολιτικών και της οικονομίας στον χώρο του πολιτισμού, στη σωστή διαχείριση και εκμετάλλευση του πολιτισμικού περιβάλλοντος και της πολιτισμικής κληρονομιάς, καθώς και στην πρόοδο της επιστήμης της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στον χώρο του πολιτισμού».

Στο τελευταίο πρόγραμμα σπουδών που αναρτήθηκε, πριν από την κατάργηση του τμήματος (2018-2019) βρίσκουμε ότι ο μπαχτσές τα είχε όλα. Υπάρχει μάθημα για τη «Σχεδίαση και Ανάλυση Αλγορίθμων», αλλά και «Ιστορία της Ευρωπαϊκής Τέχνης της Δύσης». Παρακάτω βρίσκουμε «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» και μετά «Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και σύγχρονες προσλήψεις της». Υπάρχουν «Αλγοριθμικά Θέματα Δικτύων», μετά «Επίμαχα και Συγκρουσιακά Ζητήματα της Ιστορίας». Στο κατόπι «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων» και «Αρχαιολογία της Αθήνας ΙΙ» και ουχί της Ολυμπίας που είναι πιο κοντά στην Πάτρα.

Ειδικοί στην παιδαγωγική δεν είμαστε αλλά το «πρόγραμμα» –που είναι «ζήτημα ζωής και θανάτου» κάποιων– μάλλον με λίθους, πλίνθους, κεράμους μοιάζει. Μία εξήγηση είναι ότι μαζεύτηκαν μαθήματα χωρίς κορμό, έτσι για να υπάρχει τμήμα και να δίδεται κάποιο χαρτί. Eχει γεμίσει η ελληνική επικράτεια με τέτοια ακαδημαϊκά ιδρύματα.

Η άλλη εξήγηση είναι ότι το πρόγραμμα φτιάχτηκε αναλόγως με το ποιος καθηγητής ερχόταν εκεί. Το γράφουν μάλιστα στο «Πρόγραμμα» Σπουδών (2018-2019): «Εντάσσονται στο Πρόγραμμα, λόγω διορισμού του Επίκουρου καθηγητή (…), τα μαθήματα: Υ101 Αρχαιολογία και προϊστορικοί πολιτισμοί στο Αιγαίο, ΕΠ607 Χώρος και Πολιτισμός: Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις, Π701 Ψηφιακά Περιβάλλοντα και Πολιτιστική Κληρονομιά, ΕΠ807 Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών στην Ιστορία και την Αρχαιολογία». Κι αν δεν πήγαινε ο εν λόγω καθηγητής; Κάποια άλλα μαθήματα θα εντάσσονταν. Iσως διαστημικής τεχνολογίας…”.

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
tsiknas600x338 Τοπική Διαφήμιση

Ένα Σχόλιο

  1. Ό,τι πανεπιστημιακά τμήματα δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια τέτοια περίπου είναι… λίγο απ’ όλα και τίποτα! Αχταρμάς! Σλαβικών Σπουδών, Μεσογειακών Σπουδών, Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος, Επιστημών Θάλασσας, Γεωγραφίας κλπ. Ανάλογα με τα προσόντα και το γνωστικό αντικείμενο του καθηγητή που θέλουν να βολέψουν στο δημόσιο…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button