ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Γλυπτά του Παρθενώνα: «Πυροτεχνήματα» από το Βρετανικό Μουσείο

Θέλουν να μας... δανείσουν αυτά που μας ανήκουν!

Οι αντιφατικές δηλώσεις της βρετανικής πλευράς, οι τακτικές που ακολουθεί όταν πιέζεται και η ξεκάθαρη ελληνική θέση ότι δεν συμβιβαζόμαστε με κάποιου είδους δανεισμό
Διάφορες δηλώσεις – πυροτεχνήματα, οι οποίες μπορεί να δείχνουν εκ πρώτης όψεως μια θετική πρόθεση, δεν αλλάζουν ωστόσο την επί της ουσίας σταθερά σκληρή στάση του απέναντι στο θέμα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα, χρησιμοποιεί το Βρετανικό Μουσείο, φανερά πιεσμένο από την έντονη δυναμική που έχει αποκτήσει το ζήτημα.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελούν οι δηλώσεις που έκανε ο πρόεδρός του Τζορτζ Όσμπορν, το βράδυ της Δευτέρας σε ραδιοφωνικό σταθμό, πετώντας το πυροτέχνημα του δανεισμού, το οποίο όμως ισοδυναμεί ξεκάθαρα με την παραδοχή, από ελληνικής πλευράς, πως τα Γλυπτά δεν μας ανήκουν. Γιατί πώς είναι δυνατό να δανειστείς κάτι δικό σου από αυτόν που το έχει στην κατοχή του παράνομα;


«Η Ελλάδα δεν συμβιβάζεται με κάποιο δανεισμό των Γλυπτών» είχε ξεκαθαρίσει ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, το περασμένο Φθινόπωρο, στο πλαίσιο της συνάντησής του με τον Βρετανό ομόλογό του Μπόρις Τζόνσον, στην ατζέντα της οποίας μάλιστα το θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα κατείχε υψηλή θέση. Ο κ. Μητσοτάκης έχει μεν αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να δανείσει η ελληνική πλευρά στο Βρετανικό Μουσείο, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, κάποιους πολιτιστικούς θησαυρούς που δεν έχουν βγει ποτέ ξανά από τη χώρα, υπό την προϋπόθεση όμως πως η βρετανική πλευρά θα επιστρέψει τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Κάτι αντίστοιχο, εξάλλου, συνέβη προσφάτως, με την μόνιμη επιστροφή του θραύσματος Fagan από μουσείο της Σικελίας στο Μουσείο της Ακρόπολης. Κίνηση ουσίας αλλά και με έντονα συμβολικό χαρακτήρα καθώς περνά το παγκόσμιο μήνυμα πως οι αρχαιολογικοί θησαυροί πρέπει να βρίσκονται στις χώρες όπου ανήκουν.

Οι διαρκείς «προσποιήσεις» του Βρετανικού Μουσείου

Παρακολουθώντας κανείς τη στάση και τις αντιδράσεις του Βρετανικού Μουσείου σχετικά με το θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα, είναι σαφές πως κάθε νέα δήλωση που γίνεται έχει μια συγκεκριμένη στόχευση και πυροδοτείται από συγκεκριμένα γεγονότα. Διότι δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο πως η τελευταία αυτή δήλωση περί δανεισμού έγινε λίγα μόλις 24ωρα πριν την προγραμματισμένη για τις 18 Ιουνίου – ανήμερα της 13ης επετείου από τα εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης – συγκέντρωση πολιτών έξω από το Βρετανικό Μουσείο με το αίτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα.

Κάτι αντίστοιχο, εξάλλου, συνέβη και πριν από έναν περίπου μήνα κατά την διάρκεια της 23ης συνόδου της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για την Προώθηση της Επιστροφής Πολιτιστικής Περιουσίας στις Χώρες Προέλευσης ή της Αποκατάστασής της, που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. Αρχικά η βρετανική πλευρά διέρρευσε στον τύπο πληροφορίες περί επικείμενης συνάντησης των υπουργών Πολιτισμού των δύο χώρων ενώ λίγες ημέρες αργότερα ο αναπληρωτής διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου δήλωνε στον Guardian πως «δε θα υπάρξει ποτέ μια μαγική στιγμή επανένωσης, διότι τα μισά από τα γλυπτά του Παρθενώνα έχουν χαθεί για πάντα καθώς είχαν καταστραφεί από τα τέλη του 17ου αιώνα, πολύ πριν ο Έλγιν δραστηριοποιηθεί στην Αθήνα».

Η αντίδραση της ελληνικής πλευράς βεβαίως ήταν άμεση και σε ιδιαίτερα έντονους τόνους: «Με την πάροδο των ετών, οι ελληνικές αρχές και η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχουν αποδείξει με ακλόνητα επιχειρήματα τα αληθινά γεγονότα γύρω από την αφαίρεση των γλυπτών του Παρθενώνα. Ο Λόρδος Έλγιν χρησιμοποίησε παράνομα και άδικα μέσα για να κατασχέσει και να εξάγει τα γλυπτά του Παρθενώνα χωρίς πραγματική νόμιμη άδεια για να το πράξει, σε μια κατάφωρη πράξη κλοπής κατά συρροή» απάντησε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη.

Είναι λοιπόν πλέον εμφανές πως το Βρετανικό Μουσείο, υπό την πίεση της UNESCO που έχει αναγνωρίσει με απόφασή της πως «η Ελλάδα διεκδικεί νόμιμα τα Γλυπτά του Παρθενώνα», της ελληνικής κυβέρνησης που ζητά επιτακτικά λύση με οργανωμένες κινήσεις και βεβαίως της διεθνούς κοινής γνώμης που τάσσεται υπέρ της ελληνικής πλευράς, παίζει ένα επικοινωνιακό παιχνίδι που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε λύση.

Πηγή: protothema.gr

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button