ΕξελίξειςΡοή Ειδήσεων

Για τον άξονα Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία ρωτά ο Δ. Κωνσταντόπουλος

Επικεντρώνει στις συνδέσεις του Πλατυγιαλίου και του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή κατέθεσε ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΚΙΝΑΛ, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος με θέμα “Κατασκευή του οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Ιόνια Οδός – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία- Ε65”.

Η ερώτηση:


«Ο οδικός άξονας Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία ανήκει στους αναγνωρισμένους διευρωπαϊκούς οδικούς άξονες από το 1995, γεγονός που επαναβεβαιώθηκε και το 2005.

Ο άξονας αυτός, θα συνδέσει το λιμάνι του Πλατυγιαλίου και την Ιόνια Οδό με την ΠΑΘΕ και τον Ε65, τον δυτικό με τον ανατολικό άξονα και συνεπώς τη Νοτιοδυτική με την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, το Ιόνιο με το Αιγαίο Πέλαγος. Οι προοπτικές που διανοίγονται για τις μεταφορές, τον τουρισμό και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής αλλά και της χώρας είναι μεγάλες, με ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο που θα προσφέρει ασφάλεια και ταχύτητα .

Ωστόσο, η κατασκευή και λειτουργία του οδικού αυτού άξονα, ο οποίος υπηρετεί εθνικά αλλά και ευρωπαϊκά συμφέροντα, έχει μείνει μια απλή υπόσχεση επί δεκαετίες. Με διαδοχικές ερωτήσεις μου, έχω θέσει την απόλυτη ανάγκη άμεσης κατασκευής του άξονα αυτού, χωρίς μέχρι και σήμερα το Υπουργείο να δίνει συγκεκριμένες απαντήσεις.

Πιο αναλυτικά, η σύνδεση του λιμένα του Πλατυγιαλίου με την Ιόνια Οδό, θα δώσει ώθηση ανάπτυξης στην Αιτωλοακαρνανία προσελκύοντας επενδυτές. Διαθέτει έτοιμη εγκεκριμένη μελέτη από το 2010, με εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους. Μέχρι σήμερα, έχει δημοπρατηθεί από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ένα κομμάτι μήκους μόλις 6,5 χλμ, το οποίο εμφάνισε σοβαρές κατασκευαστικές ατέλειες και ουδέποτε δόθηκε στην κυκλοφορία. Έκτοτε η τύχη του αγνοείται.

Περαιτέρω, η κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό συνιστά πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και των τοπικών φορέων. Το Αγρίνιο, είναι μεγάλο αστικό κέντρο 100.000 κατοίκων κι όμως αφέρθηκε εκτός σχεδιασμού του βασικού έργου υποδομής της Ιονίας οδού. Έτσι, οι κάτοικοι μετακινούνται σε αποστάσεις άνω των 20 χλμ εντός του προβληματικού δικτύου της παλαιάς εθνικής οδού για να εισέλθουν στην Ιόνια Οδό. Η κατασκευή του έργου αυτού αποτελεί δέσμευση τόσο της σημερινής όσο και της προηγούμενης Κυβέρνησης, είναι άγνωστο όμως πότε τελικά θα κατασκευαστεί.

Πολλαπλάσια είναι τα προβλήματα στον άξονα Αγρινίου – Καρπενησίου. Το υφιστάμενο δίκτυο είναι εξαιρετικά επικίνδυνο, χωρίς σύγχρονες προδιαγραφές και δε δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης. Κι ενώ υφίστανται από χρόνια έτοιμες μελέτες, έχουν προχωρήσει μόνο μεμονωμένα, περιορισμένα έργα βελτίωσης της Εθνικής οδού Αγρινίου – Καρπενησίου, που βρίσκονται σε εκκρεμότητα επί σειρά ετών.

Τέλος, για τη σύνδεση Καρπενησίου – Λαμίας και συνεπώς σύνδεσης και με τον Ε65, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είχε δεσμευθεί πριν τις εκλογές του 2019, ότι η μετέπειτα Κυβέρνηση θα ολοκληρώσει το έργο της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Λαμίας- Καρπενησίου, για το οποίο έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, καθώς και ότι στη συνέχεια θα προχωρήσει ο άξονας Αγρίνιο – Καρπενήσι. Δύο χρόνια μετά ωστόσο, καμία εξέλιξη δεν υπάρχει για το σχεδιασμό του έργου.

Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Υπάρχει σχεδιασμός του Υπουργείου για την κατασκευή σύγχρονου οδικού άξονα Πλατυγιάλι – Ιόνια Οδός – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία – Ε65 και αν ναι με ποιο χρονοδιάγραμμα και ποια χρηματοδότηση; Θα ενταχθεί το έργο στον κεντρικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης;

Πού οφείλεται η μέχρι σήμερα αδράνεια του Υπουργείου για τον άξονα αυτό, παρότι για τα περισσότερα τμήματα υπάρχουν έτοιμες μελέτες και ευρωπαϊκοί πόροι που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος»

Advertisements

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
tsiknas600x338 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button