Gaming για κινητά στην Ελλάδα: Διασκέδαση, απόδραση ή ανταγωνισμός;

Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρούμε ότι οι τεχνολογικές ανακαλύψεις διαδέχονται η μια την άλλη με πολύ γρήγορους ρυθμούς και έχουν εφαρμογή σε διάφορους τομείς της καθημερινότητάς.
Μια από τις τεχνολογίες με ιδιαίτερη απήχηση στην Ελλάδα είναι η ανάπτυξη ειδικού λογισμικού για smartphones που επιτρέπει στους παίκτες να παίζουν παιχνίδια από το κινητό τους, όπως τα ελληνικά καζίνο live.
Παρόλο που οι περισσότεροι πιστεύουν ότι οι παίκτες στρέφονται στα παιχνίδια για κινητά για σκοπούς ψυχαγωγίας, η πραγματικότητα είναι ότι καλύπτουν κι άλλες ανάγκες όπως η απόδραση από την πιεστική καθημερινότητα και ο ανταγωνισμός. Ας δούμε τι ισχύει για την περίπτωση των Ελλήνων.
Το τοπίο του mobile gaming στην Ελλάδα
Οι κινητές συσκευές έχουν μπει για τα καλά στη ζωή των Ελλήνων, καθώς η μεγάλη πλειοψηφία των ενηλίκων διαθέτει τουλάχιστον μία συσκευή, όπως ένα smartphone ή ένα τάμπλετ. Τα λειτουργικά συστήματα που επικρατούν είναι τα Android και iOS, ενώ οι Έλληνες είναι εξοικειωμένοι τόσο με τη χρήση του Wi-Fi όσο και των δεδομένων κινητής τηλεφωνίας.
Η πανδημία COVID-19, πριν από μερικά χρόνια, συντέλεσε σημαντικά στην αύξηση του χρόνου που αφιερώνουν οι παίκτες στα παιχνίδια για κινητά, αφού έπρεπε να βρουν τρόπους ψυχαγωγίας εντός του σπιτιού. Εξαιτίας αυτής της κατάστασης, αξίζει να διερευνηθεί το γιατί παρατηρείται αυτή η αύξηση.
Διασκέδαση: Η παιδική χαρά των περιστασιακών παικτών
Όπως τα μικρά παιδιά απολαμβάνουν την εξερεύνηση νέων παιδικών χαρών, έτσι και σε πολλούς Έλληνες παίκτες αρέσει να ανακαλύπτουν συνεχώς νέα παιχνίδια στο κινητό για να περάσουν ευχάριστα την ώρα τους και να χαλαρώσουν μετά από μια απαιτητική μέρα στη δουλειά.
Τα πιο δημοφιλή παιχνίδια που επιλέγουν είναι τα παιχνίδια τύπου παζλ, όπως το γνωστό Candy Crush, τα παιχνίδια idle που δεν απαιτούν τη διαρκή προσοχή του παίκτη, αλλά και τα παιχνίδια τύπου arcade που έχουν γρήγορο ρυθμό.
Οι παίκτες που ασχολούνται με αυτά τα παιχνίδια είναι συνήθως περιστασιακοί, όπως όσοι μετακινούνται με τα ΜΜΕ ή οι φοιτητές που ξεκουράζονται μεταξύ των μαθημάτων τους.
Απόδραση: Μια ψηφιακή διέξοδος για πνευματική ανακούφιση
Υπάρχει μια άλλη κατηγορία παικτών, οι οποίοι στοχεύουν στην ψυχική απόδραση μέσω των παιχνιδιών για κινητά. Αυτοί οι παίκτες επιλέγουν συνήθως παιχνίδια ρόλων, παιχνίδια που προσομοιώνουν περιστάσεις της πραγματικής ζωής, αλλά και παιχνίδια που ακολουθούν μία συγκεκριμένη ιστορία και έχουν αφηγηματικό χαρακτήρα.
Εδώ παρατηρούνται συγκεκριμένες τάσεις, όπως η αυξημένη διάρκεια κάθε συνεδρίας παιχνιδιού και η προτίμηση σε παιχνίδια για έναν παίκτη, τα οποία δεν προϋποθέτουν την αλληλεπίδραση με άλλους παίκτες ή κοινότητες.
Ανταγωνισμός: Το πλεονέκτημα όσων παίζουν από κινητά
Μια αναδυόμενη τάση ανάμεσα στους άντρες παίκτες στην Ελλάδα, νεαρής κυρίως ηλικίας που είναι αρκετά εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, είναι τα παιχνίδια ανταγωνιστικού χαρακτήρα. Τέτοιου είδους παιχνίδια είναι εκείνα όπου ένας παίκτης έρχεται αντιμέτωπος με έναν άλλον (PvP), τα παιχνίδια στα οποία οι παίκτες μπαίνουν σε έναν πίνακα κατάταξης ανάλογα με την επίδοσή τους, αλλά και εκείνα στα οποία οι παίκτες συνεργάζονται μαζί με άλλους σε ομάδες, σε πραγματικό χρόνο.
Ακόμη, υπάρχουν τα ηλεκτρονικά αθλήματα (e-sports), τα οποία έχουν γίνει τόσο δημοφιλή που πλέον διοργανώνονται διάφορες εκδηλώσεις και τουρνουά, όπου οι παίκτες ανταγωνίζονται για να κερδίσουν διάφορα χρηματικά έπαθλα.
Κοινά κίνητρα: Δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Καθώς τα προσωπικά κίνητρα των παικτών για την ενασχόληση με παιχνίδια για κινητά διαφέρουν, είναι δύσκολο να πούμε ότι ένας παίκτης εντάσσεται αποκλειστικά σε μία μόνο από τις παραπάνω κατηγορίες.
Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ξεκινούν ως περιστασιακοί παίκτες προκειμένου να γεμίσουν τον ελεύθερο χρόνο τους ή από περιέργεια και τείνουν να εξελίσσονται σε ανταγωνιστικούς παίκτες. Ακόμη, δεν είναι λίγοι εκείνοι που σταδιακά ανακαλύπτουν ότι τα παιχνίδια για κινητά είναι ένα καλό μέσο ψυχικής διαφυγής με αποτέλεσμα να τα χρησιμοποιούν ολοένα και συχνότερα.
Οι επιπτώσεις για τους προγραμματιστές και τους marketers
Η αναγνώριση των διαφορετικών αναγκών που καλύπτουν τα παιχνίδια για κινητά είναι υψίστης σημασίας, προκειμένου οι επαγγελματίες προγραμματιστές που βρίσκονται πίσω από τη δημιουργία των παιχνιδιών να είναι σε θέση να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες στους Έλληνες παίκτες, όπως η εύκολη περιήγηση στις πλατφόρμες και τα παιχνίδια.
Ακόμη, οι marketers θα πρέπει να γνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κοινού στο οποίο απευθύνονται προκειμένου να δημιουργήσουν τα κατάλληλα προωθητικά μηνύματα που θα ανταποκρίνονται στην τοπική κουλτούρα, τα χαρακτηριστικά της κάθε ομάδας και την υποστήριξη της δημιουργίας κοινοτήτων.
Όλα τα παραπάνω βοηθούν με τη σειρά τους τις εταιρείες παραγωγής παιχνιδιών να έχουν έσοδα.
Συμπέρασμα
Η κοινότητα των Ελλήνων παικτών αποτελεί μια μικρογραφία της ελληνικής κοινωνίας, συνεπώς το μείγμα των ανθρώπων από τους οποίους απαρτίζεται έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά και περίπλοκα κίνητρα. Άλλοι επιλέγουν τα παιχνίδια για κινητά προκειμένου να γεμίσουν τον χρόνο τους, άλλοι για να γεμίσουν κάποιο συναισθηματικό κενό, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που παίζουν με στόχο τον ανταγωνισμό.
Καθώς η πλειοψηφία των παικτών εντάσσεται σε πάνω από μία από αυτές τις κατηγορίες είναι σημαντικό να αναγνωριστεί αυτή η ισορροπία, προκειμένου να δημιουργηθούν τα κατάλληλα παιχνίδια και να προωθηθούν με τα κατάλληλα μέσα που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της τοπικής αγοράς.
Ισχύουν όροι & προϋποθέσεις. Αρμόδιος Ρυθμιστής ΕΕΕΠ. Η συμμετοχή σε τυχερά παίγνια επιτρέπεται μόνο σε άτομα άνω των 18 ετών. Η συχνή συμμετοχή ενέχει κινδύνους εθισμού και απώλειας περιουσίας. Γραμμή στήριξης: 1114 ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ