Αναλυτικά το πρόγραμμα:
10.00-10.30 | Προσέλευση |
10.30-11.00 | Έναρξη ημερίδας Χαιρετισμοί – προσφωνήσεις |
11.00-12.30 | Δρ. Σήφης Κουράκης: «Τι είναι ΔΕΠ-Υ;» «Η Υπερκινητικότητα και η Ελλειμματική Προσοχή στα παιδιά και στους εφήβους» – Μελέτη περιπτώσεων. Αντιμετώπιση του θυμού και της χαμηλής αυτοεκτίμησης. Ο καταλυτικός ρόλος των γονέων και οι παρεμβάσεις των Εκπαιδευτικών. Τεχνικές και στρατηγικές συμπεριφοράς για την βελτίωση της υπερκινητικότητας και της εναντίωσης των παιδιών και των εφήβων.
|
12.30-12.45 | Διάλειμμα |
12.45-14.00 | Δρ. Σήφης Κουράκης: Ανώνυμα παραδείγματα από τη σχολική ζωή – συζήτηση |
-Μελέτη περιπτώσεων
-Γενική συζήτηση
| |
Λήξη ημερίδας – Χορήγηση Βεβαίωσης Παρακολούθησης |
Εισηγητής: ο Δρ. Σήφης Κουράκης, Παιδοψυχολόγος- Νευροψυχολόγος Παίδων (Ph.D), Ψυχολόγος (B.Sc), Παιδαγωγός (B. Sc.), Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, τ. Επιμορφωτής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), ή Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), ονομάζεται μια νευροβιολογική διαταραχή της παιδικής ηλικίας (συνήθως ακολουθεί και την ενηλικίωση του ατόμου), η οποία φαίνεται να εμφανίζεται σε μεγαλύτερο ποσοστό στα αγόρια (70% αγόρια – 30% κορίτσια). Αποτελεί την πλέον μελετημένη και τεκμηριωμένη παιδοψυχιατρική διαταραχή, τα κύρια συμπτώματα της οποίας είναι η διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα και παρορμητικότητα. Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ παρουσιάζουν φυσιολογικό δείκτη νοημοσύνης.
Υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών τα οποία είναι πολύ ζωηρά, δραστήρια και ανυπάκουα. Αυτή η συμπεριφορά, αν και δυσκολεύει τη ζωή των γονέων και των δασκάλων, θεωρείται, μέχρι μία ηλικία, φυσιολογική.
-Τι γίνεται όμως όταν ένα παιδί δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σχεδόν καθόλου για να κάνει τις εργασίες του;
-Τι γίνεται όταν δεν μπορεί να συγκεντρωθεί για πολύ ώρα ούτε μπροστά στην τηλεόραση;
-Όταν δεν κάθεται σε ένα σημείο σχεδόν ποτέ;
Τότε, είναι πιθανόν το παιδί να πάσχει από Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ). Τα χαρακτηριστικά της είναι τρία:
Σε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, πρέπει να προσθέσουμε το γεγονός ότι τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ είναι συχνά έξυπνα, αξιαγάπητα και εκδηλωτικά. Έχουν πολλές δυνατότητες και θέλουν πραγματικά να είναι ήρεμα και υπάκουα. Απλά δεν μπορούν να το πετύχουν αυτό γιατί δεν μπορούν να ελέγξουν τον εαυτό τους.
Σε αυτό το σημείο, μπαίνει ο ρόλος των ειδικών επιστημόνων, οι οποίοι μπορούν να αντιμετωπίσουν και να θεραπεύσουν παιδιά με ΔΕΠ-Υ.
Η ημερίδα έχει στόχο να καλύψει ένα μέρος από το φάσμα της διαταραχής, αγγίζοντας θέματα διάγνωσης, πρόληψης και αντιμετώπισης. Επιδιώκει να αναδείξει διαφορετικές πλευρές της εκπαιδευτικής ζωής ενός παιδιού με ΔΕΠ-Υ και να προτείνει παρεμβάσεις που στοχεύουν στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων και των διαφορετικών πτυχών της καθημερινότητάς του στο σχολικό περιβάλλον. Τέλος, απευθύνεται σε γονείς παιδιών με και χωρίς ΔΕΠ-Υ, σε ενήλικες με ΔΕΠ-Υ και εκπαιδευτικούς.