Δυτική ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Ενημερωτική επιστολή προς τις επιχειρήσεις από τον Σύλλογο Λογιστών-Φοροτεχνικών Αγρινίου

Για το myDATA, το Εργάνη 2 και το Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων

Ενημερωτική επιστολή προς τις επιχειρήσεις της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, κοινοποίησε ο Σύλλογος Λογιστών Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Αγρινίου & Περιχώρων

Η επιστολή αυτή δημοσιεύεται στο πλαίσιο της προσπάθειας να ενημερωθούν οι επιχειρήσεις της περιοχής.


Αφορά δε, το σύνολο των επιχειρήσεων – όλων των μεγεθών και όλων των νομικών μορφών – και τις υποχρεώσεις τους που πρέπει να εκπληρώνουν προς τις δημόσιες υπηρεσίες για την εύρυθμη και νόμιμη λειτουργία τους.

Αναλυτικά:

«Mydata (ηλεκτρονικά βιβλία)
Από το 2021 ξεκίνησε η σταδιακή εφαρμογή των mydata. Η ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ έχει ακόμη αρκετές ελλείψεις αλλά η ΑΑΔΕ προχωρά στην υποχρεωτικότητα της εφαρμογής της. Από τις 31 Οκτωβρίου 2022 ξεκίνησε η υποχρεωτική διαβίβαση των Ζ των ταμειακών μηχανών εντός 24ώρου από την έκδοσή τους στο e-send. Από την 1 Ιανουαρίου 2023 ξεκινά υποχρεωτικά και η διαβίβαση των χονδρικών πωλήσεων εντός 24ώρου στα mydata. Όλα τα ανωτέρω περιγράφουν τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων σύμφωνα με τις αποφάσεις του Υπουργείου Οικονομικών. Ισχυρή σύσταση προς τις επιχειρήσεις, τα παραστατικά δαπανών που συγκεντρώνουν οι επιχειρήσεις να φτάνουν στο σύνολό τους και στον προκαθορισμένο χρόνο (που έχει συμφωνηθεί) στον λογιστή της επιχείρησης διότι και οι λογιστές έχουν την υποχρέωση (σε στενά χρονικά περιθώρια) να διαβιβάζουν τα έξοδα στα mydata. Για τις υποχρεώσεις των λογιστών και πως αυτές επηρεάζουν τις επιχειρήσεις πρέπει να συζητήσει ο κάθε επιχειρηματίας με τον λογιστή του.

ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ

Από την 1 Νοεμβρίου ξεκίνησε η απογραφή των επιχειρήσεων με στόχο την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας. Αυτό είναι το πρώτο στάδιο και θα ακολουθήσει η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει άμεση ενημέρωση του Εργάνη ΙΙ και κατ΄ επέκταση της επιθεώρησης εργασίας με την ώρα εισόδου και εξόδου του εργαζομένου από την εργασία του. Η ενημέρωση αυτή συμπαρασύρει ένα σωρό άλλων ενημερώσεων, που μέχρι και σήμερα δεν ήταν άμεσες όπως την υπερεργασία, την απουσία λόγω κανονικής άδειας, ασθένειας, άδειας άνευ αποδοχών. Η ενημέρωση άμεσα του χρόνου εργασίας των εργαζομένων θα προκαλέσει προβλήματα στην σχέση εργοδότη – εργαζομένου και θα απαιτηθεί για να ξεπεραστούν, μεγαλύτερη προσοχή από μέρους των εργοδοτών αλλά και των εργαζομένων, ειδικά στις μικρές επιχειρήσεις. Θα απαιτείται πλέον από τον εργοδότη να αναπτύξει ένα νέο μοντέλο οργάνωσης με περισσότερο έλεγχο από μέρους του. Για το ψηφιακό ωράριο εργασίας αναμένουμε απόφαση του Υπουργείου Εργασίας για το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του. Προτείνουμε στους επιχειρηματίες να μην αγνοήσουν τις οδηγίες των λογιστών τους για την καλύτερη προετοιμασία τους και την αποφυγή μεγάλων προστίμων που προβλέπονται είτε για την μη εφαρμογή είτε για την πλημμελή εφαρμογή του.

ΜΗΤΡΩΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ

Το μητρώο πραγματικών δικαιούχων αφορά τα νομικά πρόσωπα κάθε μορφής (Ε.Ε. , Ο.Ε. , Ε.Π.Ε. , Ι.Κ.Ε. , Α.Ε. , ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικά). Στις 31 Οκτωβρίου ολοκληρώθηκε η απογραφή όλων των νομικών προσώπων στην ψηφιακή εφαρμογή της ΓΓΠΣ. Από 1 Νοεμβρίου 2022 προκύπτει η υποχρέωση για τους νόμιμους εκπροσώπους και διαχειριστές των εταιριών να ενημερώνουν το σύστημα με όλες τις αλλαγές που συντελούνται στις εταιρείες τους εντός σύντομου χρονικού διαστήματος. Η μη ενημέρωση επιφέρει πολύ υψηλά πρόστιμα».

Τοπική Διαφήμιση
papahanasiou graviera2022 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button