Δυτική Ελλάδα

Έγκριση για θεατρικές παραστάσεις στο αρχαίο θέατρο της Μακύνειας

epi-arxaio-theatro-makyneias

Τρία αρχαία θέατρα μετρούν ήδη αντίστροφα. Η στιγμή που θα πάψουν πλέον να είναι στο περιθώριο ενδεδυμένα τον μανδύα του αβάτου πλησιάζει. Η σιωπή δεν θα έχει χώρο πλέον ούτε στα εδώλια ούτε στις ορχήστρες τους.

Ο λόγος; Πήραν το πράσινο φως για να αποκτήσουν και πάλι τον αρχικό τους χαρακτήρα – να φιλοξενήσουν μια θεατρική παράσταση – ύστερα από μια μεγάλη και αμφίρροπη μάχη κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, που έδωσε την έγκριση τελικά σε 28 από τους 30 χώρους που είχαν ζητηθεί.

Το μεγαλειώδες θέατρο της Λάρισας που πέραν των θεατρικών παραστάσεων στην αρχαιότητα φιλοξενούσε και συνεδριάσεις του ανώτατου διοικητικού οργάνου των Θεσσαλών, του περίφημου Κοινού των Θεσσαλών, το εντυπωσιακό θέατρο του Ορχομενού Αρκαδίας που κάποτε χωρούσε 4.000 άτομα και το θέατρο της Μακυνείας, ένα από τα έξι γνωστά θέατρα της Αιτολωακαρνανίας, που έχει φιλοξενήσει στο παρελθόν μόνο ένα θεατρικό αναλόγιο και όχι παράσταση, είναι τα τρία αρχαία θέατρα που θα υποδεχθούν ξανά κοινό.

Τα αρχαία θέατρα της Μυτιλήνης, της Γόρτυνας και το ρωμαϊκό ωδείο του Δίου θα ανοίξουν χωρίς να επιτραπεί η είσοδος στο κοινό εντός του κοίλου και η παράσταση θα δοθεί στον ευρύτερο χώρο τους. Τα υπόλοιπα θέατρα έχουν λειτουργήσει κι άλλες φορές στο παρελθόν.

Τα τακούνια, οι εν εξελίξει ανασκαφές και οι αναστηλώσεις των αρχαίων θεάτρων ήταν οι βασικές αιτίες που έκαναν τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να μην επιτρέψουν την παραχώρηση και των 30 αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης που ζητούσε η κίνηση πολιτών για τη διάσωση των αρχαίων θεάτρων Διάζωμα υπό τον Σταύρο Μπένο σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών.

«Είναι μια μεγάλη νίκη» σχολίαζε στα «ΝΕΑ» τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ ο Σταύρος Μπένος. «Παλαιότερα δεν επιτρεπόταν η πρόσβαση σε κανέναν χώρο αν δεν είχαν ολοκληρωθεί πλήρως οι εργασίες. Τώρα αυτό έχει αλλάξει».
Ωστόσο, επειδή είναι ακόμη ο χώρος εργοτάξιο – και πάρα τις διαβεβαιώσεις που ακούστηκαν στο τραπέζι ότι ώς τις 10 Αυγούστου που προγραμματίζεται η παράσταση όλα θα ήταν στη θέση τους – δεν θα ανοίξει για πρώτη φορά το θέατρο της Μίεζας, για το οποίο διατυπώθηκαν και αντιρρήσεις για τον τρόπο που γίνεται η αναστήλωση. Στην περίπτωση, δε, του θεάτρου των Φθιώτιδων Θηβών – εκεί όπου η παράσταση είχε προγραμματιστεί να δοθεί το ξημέρωμα -, αν και η εισήγηση ήταν αρνητική, από το Διάζωμα ενημερωθήκαμε ότι η παράσταση ενδέχεται να φιλοξενηθεί τελικά στον περιβάλλοντα χώρο.

Αν και για τις συγκεκριμένες εκδηλώσεις δεν θα επιβληθεί τέλος παραχώρησης, δεδομένου ότι συνδιοργανωτής είναι το υπουργείο Πολιτισμού, πολύς λόγος έγινε για το υπέρογκο ποσόπου οφείλει το Φεστιβάλ Αθηνών για τις παραχωρήσεις του Ωδείου Ηρώδου Αττικού και των θεάτρων της Επιδαύρου από προηγούμενα χρόνια, το οποίο σύμφωνα με μια εκδοχή αγγίζει το ένα εκατ. ευρώ.

Η Ολια της Ζακυθο
Στην ορχήστρα των αρχαίων θεάτρων, μόνη, η Ολια Λαζαρίδου, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Δήμου Αβδελιώδη, θα αποκαλύψει τον κακό και απόκοσμο χαρακτήρα της «Γυναίκας της Ζάκυθος» μέσα από τον παραληρηματικό μονόλογο ενός ιερομόναχου, του Διονύσιου, όπως τον έγραψε ο Διονύσιος Σολωμός. Μια παράσταση που θα περιοδεύσει από τη Μακεδονία έως την Κρήτη και η οποία είχε κάνει πέρυσι επίσημη πρώτη στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Εφημερίδα “Τα Νέα”
tanea.gr
Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button