Δυτική ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Σε τι στάδιο βρίσκεται η δημοπράτηση της Αμβρακίας Οδού

Μέσα στο 2019 η κατασκευαστική κοινότητα περιμένει την δική της “ανάσταση”. Μετά από χρόνια ξηρασίας με ελάχιστα νέα δημοπρατούμενα έργα, η κατασκευαστική κοινότητα ζητά βιώσιμη ανάκαμψη και έργα προκειμένου να μπορέσει να συμβαδίσει στην προσπάθεια για ανάπτυξη της χώρας.

Από όλη αυτή την περίοδο σήμερα έχουμε επτά κορυφαίες δημοπρατήσεις που δίνουν ελπίδα για απασχόληση στον παραδοσιακά μεγάλο κατασκευαστικό κλάγο και εκτιμάται ότι θα δώσουν και την μεγαλύτερη αναπτυξιακή ώθηση εκεί που θα υλοποιηθούν.


Το μεγαλύτερο όλων των έργων που ήδη είναι σε δημοπράτηση είναι ο περίφημος ΒΟΑΚ, ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης που αφορά το τμήμα Χανιά-Άγιος Νικόλαος. Στον αέρα είναι ο διπλός διαγωνισμός που προβλέπει παραχώρηση στο τμήμα Χανιά-Χερσόνησος και ΣΔΙΤ στο τμήμα Χερσόνησος-Άγιος Νικόλαος. Εδώ έχουμε μπροστά μας αρκετό διάστημα για να φτάσουμε στη στιγμή της ανάδειξης του αναδόχου και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αυτό θα γίνει το 2020.

Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο που επίση είναι υπό δημοπράτηση της Υποθαλάσσιας Σύνδεσης Σαλαμίνας-Περάματος με κόστος 350-4000εκατ.ευρώ. Το έργο είναι σε διαγωνιστική φάση από το 2017 και στόχος είναι φέτος να αναδειχθεί ο ανάδοχος-παραχωρησιούχος. Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο στην Αττική, το μεγαλύτερο μετά την κατασκευή της Αττικής Οδού.

Τρίτο κατά σειρά είναι η εργολαβία-σκούπα για την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού. Το κόστος είναι 150εκατ.ευρώ. Η δημοπράτηση ξεκίνησε πέρυσι τον Ιούνιο και το έργο τώρα είναι κολλημένο λόγω δικαστικών προσφυγών. Το τι θα γίνει ίσως το δούμε μέσα στο καλοκαίρι αλλά οι εκτιμήσεις είναι ότι πριν το 2020 δεν θα δούμε μπουλντόζς. Η χρηματοδότηση του έργου είναι καλυμμένη από το ΕΣΠΑ μέσα από το ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ ως έργο phasing.

Το 4ο μεγαλύτερο έργο είναι η κατασκευή του Νέου Προβλήτα Κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για έργο κόστους περίπου 130εκατ.ευρώ με φορέα υλοποίησης τον ΟΛΠ. Η χρηματοδότηση του καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-20 μέσα από το ΠΕΠ Αττικής. Το έργο αυτό όπως και το παραπάνω παραμένει κολλημένο λόγω προσφυγών.

Πέμπτο έργο είναι το έργο για το Νέο Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο (Θριάσιο 2), γνωστότερο ως Θριάσιο 2. Εδώ πρόκειται για επένδυση με καθαρά ιδιωτική χρηματοδότηση και εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης των 20-25εκατ.ευρώ. Η δημοπράτηση του ξεκίνησε προόσφατα.

Το έκτο μεγαλύτερο έργο είναι η κατασκευή Εμπορικού Κέντρου στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για έργο παραχώρησης με χρηματοδότηση από ιδιωτικά κεφάλαια και εκτιμώμενη επένδυση 100εκατ.ευρώ. Φορέας υλοποίησης είναι η ΓΑΙΑΟΣΕ και ο σχετικός διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη. Ανάδοχος αναμένεται το 2020.

Το 7ο μεγάλο έργο που έχει ήδη δημοπρατηθεί είναι το έργο ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη. Φορέας Υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ και το έργο το περιμένουμε να υπογραφεί μέχρι το τέλος καλοκαιριού. Το κόστος είναι περίπου 83εκατ.ευρώ και η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2014-20 μέσω του ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Advertisements

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
tsiknas600x338 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button