ΔιεθνήΡοή Ειδήσεων

COVID-19: Πώς επηρεάζει την πρόγνωση του καιρού

Η σύγχρονη πρόγνωση του καιρού βασίζεται σε δορυφορικά δεδομένα και επίγεια ραντάρ. Ενώ αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό, τα εμπορικά αεροπλάνα διαδραματίζουν επίσης ζωτικό ρόλο παρέχοντας δεδομένα και παρατηρήσεις σε πραγματικό χρόνο που δεν είναι πάντα εύκολο να ανιχνεύσουν άλλα όργανα.

Αυτό, όπως επίσης και η αποτυχία συντήρησης των απομακρυσμένων μετεωρολογικών σταθμών λόγω του κορονοιού, θα μπορούσε να έχει επιζήμιες συνέπειες στην περίπτωση ακραίων καιρικών φαινομένων.
Καθώς οι πτήσεις ακυρώνονται εξαιτίας της πανδημίας του κοροναϊού, αυτό σημαίνει λιγότερα αεροσκάφη στον αέρα και λιγότερη συλλογή δεδομένων από όργανα παρατήρησης καιρού από αυτά τα αεροσκάφη.


Αυτά τα δεδομένα μπορούν να αποδειχθούν ζωτικής σημασίας σε περιπτώσεις που αναπτύσσονται ταχέως μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες, όπως οι ανεμοστρόβιλοι πχ, καθώς αυτοί οι τύποι γεγονότων είναι δύσκολο να προβλεφθούν όταν συμβαίνουν και όπου.

Ωστόσο, τα όργανα πτήσης επί του αεροσκάφους μπορούν να συμβάλουν στον προσδιορισμό της πιθανότητας ακραίων συμβάντων που εμφανίζονται με την παροχή λεπτομερέστερων και ειδικών για κάθε τοποθεσία δεδομένων.

Τα δεδομένα τοπικής θερμοκρασίας και ανέμων, αποτελούν τα σημαντικότερα στοιχεία για τις τοπικές καιρικές προβλέψεις. Τα μακροσκοπικά μοντέλα είναι ακριβή για τον προσδιορισμό των μεγαλύτερων προγνωστικών καιρικών συνθηκών, αλλά δεν είναι αρκετά λεπτομερείς για να παρέχουν πληροφορίες για το τι μπορεί να συμβεί σε μια μικρή περιοχή.

Συνήθως, οι πτήσεις αποστέλλουν συνεχώς δεδομένα θερμοκρασίας και ανέμου, βοηθώντας να ενημερώσουν και να βελτιώσουν τις προβλέψεις μοντέλων με την απόκτηση νέων δεδομένων.

Στέλνονται πάνω από 700.000 παρατηρήσεις ανά ημέρα, όπου τα δεδομένα περιέχουν αναγνώσεις αέρα και θερμοκρασίας. Οι μετεωρολόγοι ανησυχούν για την έλλειψη δεδομένων επειδή οι μήνες της άνοιξης είναι συνήθως οι πιο δραστήριοι μήνες μεγάλων καταιγίδων στο βόρειο ημισφαίριο.

Τα δορυφορικά συστήματα έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, όπου ακόμη και τα αιολικά δεδομένα σε ορισμένα σημεία μπορούν να προβλεφθούν σχεδόν με ακρίβεια, γεγονός που μπορεί να συμβάλει στην άμβλυνση της απώλειας δεδομένων. Μοντέλα που προβλέπουν ακραία καιρικά φαινόμενα μπορούν ακόμα να εκτελεστούν. Ωστόσο, η ακρίβεια τους, πιθανόν να είναι μικρότερη και αυτός είναι ο κίνδυνος που οι μετεωρολόγοι ανησυχούν.

ο Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός (WMO)

ο Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός (WMO),  λειτουργεί δίκτυο σταθμών παρατήρησης εδάφους που μεταδίδουν τα δεδομένα πίσω σε ένα κεντρικό σύστημα που χρησιμοποιείται για πρόβλεψη μοντέλων. Ωστόσο, αυτοί οι σταθμοί λειτουργούν αυτοματοποιημένα. Οι επισκευές και οι ενημερώσεις σε αυτούς τους σταθμούς χρειάζονται συνέχεια. Υπό κανονικές συνθήκες, οι άνθρωποι θα είναι σε θέση να προσεγγίσουν αυτούς τους σταθμούς και να εκτελέσουν κρίσιμες ενημερώσεις και επισκευές.

Η έλλειψη πτήσεων και σε ορισμένες περιπτώσεις, η πλήρης απομόνωση σημαίνει ότι ορισμένοι σταθμοί ενδέχεται να σταματήσουν να εργάζονται τις προσεχείς εβδομάδες. Αυτοί οι σταθμοί επηρεάζονται επίσης από την έλλειψη εμπορικών αεροσκαφών, καθώς εξαρτώνται και από τις πτήσεις για τη μετάδοση δεδομένων για μοντέλα πρόβλεψης.

Οι σταθμοί, παρόμοια με τις εμπορικές πτήσεις, είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τα δεδομένα που παρέχουν και εάν αρχίσουν να αποτυγχάνουν, τότε ορισμένες περιοχές μπορεί να είναι δύσκολο να προβλεφθούν όλες μαζί. Επιπλέον, ακόμα και σε απομακρυσμένες περιοχές και σε αναπτυσσόμενες χώρες, όπου συλλέγονται και διαβιβάζονται χειροκίνητα δεδομένα για την παροχή επικαιροποιημένων προβλέψεων, τα δεδομένα αυτά, αρχίζουν να μειώνονται. Αυτό σημαίνει ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα σε πολλές περιοχές θα είναι πιθανώς δύσκολο να προσδιοριστούν.

Τα δεδομένα του καιρού που συλλέγονται από εμπορικά αεροσκάφη και επίγειους σταθμούς αποτελούν κρίσιμα μέρη σε μοντέλα που προβλέπουν ακραία καιρικά φαινόμενα. Τέτοια μοντέλα μας κρατούν ασφαλή σε μια εποχή αυξανόμενων συχνοτήτων ακραίων καιρικών συνθηκών, λόγω της αλλαγής του κλίματος, που θέτει επίσης σε κίνδυνο τη ζωή.

Προς το παρόν, τα μοντέλα αυτά μπορεί να είναι λιγότερο ακριβή λόγω της μείωσης των πτήσεων, ενώ οι απομακρυσμένοι σταθμοί μπορεί επίσης να παύσουν να λειτουργούν λόγω έλλειψης συντήρησης. Τα δορυφορικά δεδομένα βελτίωσαν την πρόβλεψη του καιρού τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η πρόγνωση εξαρτάται και από δεδομένα που συλλέγονται από τοπικούς σταθμούς και από αεροσκάφη.

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
Πηγή
GISLoungenewscientistaccuweatherclimatechangenews
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button