ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Choose Greece 2022 – Λευτέρης Βαρουξής: «Ο τουρισμός, μπορεί και πρέπει να είναι πρωταγωνιστής»

Choose Greece 2022 – Λευτέρης Βαρουξής: «Ο τουρισμός, μπορεί και πρέπει να είναι πρωταγωνιστής»

«Ο τουρισμός, μπορεί και πρέπει να είναι πρωταγωνιστής, να γίνει ο καταλύτης της ανάπτυξης,  ο φορέας της εξωστρέφειας για μια Ελλάδα που αλλάζει.»


Τα παραπάνω λόγια, ανήκουν στον πρόεδρο του Olympia Forum, Λευτέρη Βαρουξή, και αποτελούν το κεντρικό μήνυμα του Τουριστικού Συνέδριου «Choose Greece 2022», το οποίο έλαβε χώρα σήμερα, για δεύτερη χρονιά από το Olympia Forum στο  Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με πολλά ενδιαφέροντα πάνελ, και εξέχοντες ομιλητές.

Ο κ. Βαρουξής στον εναρκτήριο χαιρετισμό του μίλησε για τις θεματικές οι οποίες θα αναπτυχθούν κατά την διάρκεια του συνεδρίου, για τις δυσκολίες, τα προβλήματα, αλλά και τους στόχους και τις προοπτικές στον κλάδο του ελληνικού τουρισμού, τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη, για αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος.

Ο εναρκτήριος χαιρετισμός του προέδρου του Olympia Forum, Λευτέρη Βαρουξή:

Με ιδιαίτερη τιμή και χαρά σας καλωσορίζω και φέτος στο Choose Greece.

Ο τουρισμός είναι ο τομέας που στηρίζει διαχρονικά την ελληνική οικονομία και την απασχόληση και κρατά όρθιες τις τοπικές κοινωνίες.

Η φιλοξενία, η βιώσιμη ανάπτυξη, η αειφορία, οι αναδυόμενοι προορισμοί, η ασφάλεια, η υγιεινή και η διαχείριση κρίσεων, οι ευκαιρίες που προκύπτουν στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον αποτελούν  βασικές τάσεις και προκλήσεις για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία και κατά συνέπεια τον ελληνικό τουρισμό.

Η κατανόηση τους, η παρουσίαση των βασικών  τρόπων αντιμετώπισης και η αναζήτηση των  βέλτιστων πρακτικών με στόχο την προσαρμογή του ελληνικού τουρισμού στις καθοριστικές παραμέτρους του μέλλοντος είναι το αντικείμενο του Τουριστικού Συνέδριου «Choose Greece 2022», που διοργανώνεται για δεύτερη χρονιά από την Olympia Forum.

Η χώρα μας, πολύ σωστά και πολύ έγκαιρα, έθεσε την ημερομηνία και τους κανόνες του ανοίγματος.

Όμως η χρονιά δε θα κριθεί μόνο από δικούς μας χειρισμούς.

Θα κριθεί από την πανδημία, την ενεργειακή κρίση κι από την έκβαση του πολέμου στην Ουκρανία

Μπροστά μας έχουμε ένα ακόμα δύσκολο και απαιτητικό καλοκαίρι.

Χρειάζεται λοιπόν μια διαρκής διαχείριση της καθημερινότητας και παράλληλα απαιτείται να γίνει κι ένας σχεδιασμός που να ξεπερνάει το στενό ορίζοντα της φετινής τουριστικής περιόδου.

Κι αυτό γιατί η κρίση, είτε είναι οικονομική, είτε υγειονομική, είτε γεωπολιτική, αλλάζει τα δεδομένα, και επαναπροσδιορίζει ολόκληρο το τουριστικό προϊόν.

Οι νέες συνθήκες, απαιτούν και νέα προϊόντα.

Εμείς, οφείλουμε να διαχειριζόμαστε το σήμερα, όμως παράλληλα οφείλουμε να σχεδιάζουμε και το αύριο.

Γιατί τίποτα την επόμενη ημέρα δεν θα είναι το ίδιο με χθες.

Οι προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι πολλές.

Ο παγκόσμιος τουρισμός έφτασε στο σημείο μηδέν για να καταλάβουμε ότι δεν μπορεί να είναι μια ερασιτεχνική απασχόληση αλλά χρειαζόμαστε τεχνογνωσία, στρατηγική, τεχνολογία και εθνική συνεννόηση για να αντιμετωπίσουμε τον διεθνή ανταγωνισμό.

Παγκοσμίως ολόκληρη η τουριστική βιομηχανία υποφέρει.

Αυτό όμως μας δίνει όμως και την ευκαιρία να δούμε τις σύγχρονες απαιτήσεις αυτής της κρίσιμης βιομηχανίας και μας επιβάλλει επαγγελματικές πρακτικές.

Ο συντονισμός, η διαχείριση της πληροφορίας, η διοίκηση των τουριστικών προορισμών και η δημιουργία μακροχρόνιας στρατηγικής είναι απαραίτητα και αυτονόητα εργαλεία.

Χρειαζόμαστε προσεκτικό, στοχευμένο και μακρόπνοο σχεδιασμό, που θα αφήσει πίσω του το άναρχο μοντέλο του παρελθόντος.

Χρειαζόμαστε ένα νέο υπόδειγμα τουριστικής ανάπτυξης, με πολιτικές και κίνητρα που θα επιτρέψουν να αμβλύνουμε την εποχικότητα και να επεκτείνουμε χωρικά την τουριστική δραστηριότητα της χώρας.

Να αναβαθμίσουμε το τουριστικό προϊόν και τις υπηρεσίες μας,

να δημιουργήσουμε πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες και εμπειρίες για τους επισκέπτες.

Χρειαζόμαστε ένα μοντέλο που θα επιτρέψει σε κάθε περιφέρεια της χώρας μας να δημιουργήσει το δικό της προϊόν, με κανόνες που διασφαλίζουν ποιότητα και τη βιωσιμότητα.

Βασικό συμπέρασμα είναι πως απαιτείται επαγγελματοποίηση του ελληνικού τουρισμού τόσο στο επίπεδο των επιχειρήσεων όσο και στο επίπεδο της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης, αλλά και στο επίπεδο της χώρας συνολικά.

Ο τουρισμός, μπορεί και πρέπει να είναι πρωταγωνιστής, να γίνει ο καταλύτης της ανάπτυξης,  ο φορέας της εξωστρέφειας για μια Ελλάδα που αλλάζει.

Για μια Ελλάδα που κατάφερε να σταθεί όρθια σε μια τόσο μεγάλη κρίση.

Για Ελλάδα που ξέρει να πρωτοπορεί, να πρωτοτυπεί και όχι να αντιγράφει.


Τοπική Διαφήμιση
Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button