Χ. Σταϊκούρας: Αγώνας δρόμου για να ανοίξει το Σάββατο η εθνική οδός Αθήνας – Θεσσαλονίκης

Με πόρους ύψους ενός δισ. ευρώ, που θα εξασφαλιστούν από κοινοτικά κονδύλια αλλά και με την κατάθεση συμπληρωματικού προϋπολογισμού, θα χρηματοδοτηθούν οι ανάγκες για τις αποζημιώσεις και την άμεση αποκατάσταση των ζημιών μέχρι το τέλος του χρόνου. Για την ενίσχυση του αποθεματικού αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών αναζητούνται νέες πηγές εσόδων. Σε αυτό το πλαίσιο, μελετάται η θέσπιση ειδικού τέλους, ενώ στο τραπέζι είναι και η υποχρεωτική ασφάλιση ακινήτων.

Κρατικός προϋπολογισμός, κοινοτικά κονδύλια και ιδιωτικά κεφάλαια είναι οι τρεις δεξαμενές από τις οποίες θα αντληθούν οι πόροι για την αποζημίωση των πλημμυροπαθών και την αποκατάσταση των ζημιών. Μέχρι το τέλος του έτους 1 δισ. ευρώ θα διατεθεί στο Θεσσαλικό κάμπο.


Ο Όμηρος Τσάπαλος εκπρόσωπος Τύπου Υπ. Οικονομικών, δήλωσε: «Μέρος αυτού θα καλυφθεί με εθνικά και κοινοτικά κονδύλια ύψους 1 δισ. μέχρι το τέλος του έτους από συμπληρωματικό προϋπολογισμό : 600 εκατ. ευρώ, κρατική αρωγή : 450 εκατ. €, αγροτικές αποζημιώσεις : 150 εκατ.€, 400 εκατ. ευρώ από την Ευρώπη»

Η κυβέρνηση προχωρά στην αύξηση του αποθεματικού για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών από το 2024. Μια από τις πηγές χρηματοδότησης σχεδιάζεται να είναι και η επιβολή ειδικού τέλους.

Ο επικεφαλής του οικονομικού γραφείου του πρωθυπουργού Αλέξης Πατέλης, δήλωσε: «Εδώ θα υπάρξει ένα τέλος υπέρ αυτού του ταμείου και θα μου επιτρέψετε να ακούσουμε τον πρωθυπουργό το Σάββατο. Δίκαια κατανεμημένο…». Επίσης έθεσε εκ νέου θέμα υποχρεωτικής ασφάλισης κτιρίων έναντι φυσικών καταστροφών ώστε να μην επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός.

Η εκτίμηση ότι το συνολικό κόστος των ζημιών θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ και η απόφαση να διατηρηθεί ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 0,7%, κρίνεται ότι δεν αφήνει περιθώρια για επέκταση του market pass μέχρι του τέλους του χρόνου. Η ενίσχυση των συνταξιούχων που δεν θα πάρουν αύξηση από το 2024, θα είναι μειωμένη στα 100 με 150 ευρώ ενώ είναι πιθανό να καταβληθεί στις αρχές του 2024.

Κανονικά θα προχωρήσει η καταβολή του επιδόματος θέρμανσης χωρίς να υπάρξει οριζόντια επιδότηση στην αντλία.

10η αύξηση επιτοκίων

Σε ιστορικό υψηλό βρίσκεται πλέον το κόστος χρήματος στην ευρωζώνη μετά την απόφαση της ΕΚΤ να αυξήσει εκ νέου τα επιτόκια κατά 0,25% φτάνοντας στο 4,5%. Η κεντρική τράπεζα για πρώτη φορά αφήνει να εννοηθεί ότι η τρέχουσα αύξηση ίσως να είναι και η τελευταία.

Όπως δήλωσε η Κριστίν Λαγκάρντ: «Τα βασικά επιτόκια της ΕΚΤ έχουν διαμορφωθεί σε επίπεδα τα οποία, αν διατηρηθούν για επαρκώς μακρό χρονικό διάστημα, θα έχουν σημαντική συμβολή στην έγκαιρη επαναφορά του πληθωρισμού στο στόχο μας».

Πρόκειται το υψηλότερο επίπεδο επιτοκίων από την εισαγωγή του ευρώ το 1999.

Ο Χ. Σταϊκούρας στην ΕΡΤ

Μιλώντας στην ΕΡΤ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι γίνεται αγώνας δρόμου για να ανοίξει η εθνική οδός Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με εκτίμηση ότι θα ανοίξει το πρωί του Σαββάτου από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και την Κυριακή αντίστροφα. Επίσης εκτίμησε ότι το κόστος στο σιδηροδρομικό δίκτυο ενδέχεται να φτάσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ και συμπεριέλαβε στο κόστος των καταστροφών και όσες παρεμβάσεις έγιναν μετά το δυστύχημα των Τεμπών, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να επανέλθει ο σιδηρόδρομος μετά από αρκετούς μήνες.

Ρεπορτάζ: Ραλλού Αλεξοπούλου, Άκης Αθανασόπουλος, ertnews.gr

Χορηγούμενη
Share
Published by
PressRoom
Tags: Χρήστος Σταϊκούρας