ΕκπαίδευσηΡοή Ειδήσεων

3o βραβείο σε Πανελλήνιο Μαθηματικό Διαγωνισμό για το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο Αγρίνιου

Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ) Αγρινίου έλαβε το 3ο Βραβείο στον 1ο Πανελλήνιο Μαθηματικό Διαγωνισμό «Η Χρυσή Τομή στη Ζωή μας» που διοργάνωσε το Πρότυπο Γυμνάσιο Ηρακλείου.

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας των μαθηματικών έγινε προσπάθεια διασύνδεσης των Μαθηματικών με την Τέχνη. Η <<ξενάγηση>> των μαθητών στον κόσμο της γεωμετρίας και των εφαρμογών <<ξεκίνησε>> από τη μοντέρνα τέχνη μέσα από τα έργα των Escher & Vasarely, του Picaso, του Μiro, του Μόραλη και πολλών άλλων ζωγράφων, οι οποίοι ζωγράφιζαν χρησιμοποιώντας τα μαθηματικά σχήματα. Οι μαθητές ανακάλυψαν έναν κόσμο άγνωστης ομορφιάς στον οποίο η ακρίβεια των συλλογισμών και οι εκπλήξεις συνάντησαν τη δημιουργικότητα και την πρωτοτυπία.


Το πιο σημαντικό ίσως στοιχείο της παρούσας εργασίας είναι ότι εξάλειψε σε μεγάλο βαθμό την προκατάληψη που έχουν πολλοί μαθητές ότι τα μαθηματικά δεν έχουν σχέση με τον πραγματικό κόσμο και την προκατάληψη που έχει η σημερινή κοινωνία ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν περιορισμένες δυνατότητες. Κι όμως με την παρούσα εργασία και τη συμμετοχή του σχολείου σε αυτόν τον διαγωνισμό αποδείχτηκε το ακριβώς αντίθετο!
Η δημιουργία ερεθισμάτων κινητοποίησε το ενδιαφέρον των μαθητών για τα Μαθηματικά και τους καλλιέργησε θετική στάση προς το συγκεκριμένο μάθημα. Ειδικά για τους μαθητές που έχουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες και δυσκολεύονται να κατανοήσουν βασικές μαθηματικές έννοιες. Η διαφορετική διδασκαλία και προσέγγιση των μαθηματικών με τη μέθοδο αυτή, τους βοήθησε να καλλιεργήσουν τη φαντασία, τον νου και τη δημιουργικότητά τους. Τους βοήθησε στην αυτοσυγκέντρωση, την ομαδοσυνεργατική μάθηση και την εξέλιξη των κοινωνικών τους δεξιοτήτων.

Δημιουργήθηκε, σε συνεργασία με τους μαθητές, ένα έργο του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian χρησιμοποιώντας την αναλογία της χρυσής τομής! Έγινε η σύνδεση δύο διαφορετικών πεδίων, της Τέχνης και των Μαθηματικών, με απώτερο σκοπό οι μαθητές να κατανοήσουν ότι η Τέχνη και τα Μαθηματικά μπορούν και πορεύονται παράλληλα, να συνεργάζονται και να συνδέουν την καλαισθησία με τη λογική.

Σκοπός της συμμετοχής του σχολείου στον διαγωνισμό ήταν να εξωτερικεύσουν οι μαθητές τις καλλιτεχνικές τους ευαισθησίες, να εξοικειωθούν και να γνωρίσουν την εικαστική γλώσσα με κοινό παρονομαστή να προσεγγίσουν την

Τέχνη ανακαλύπτοντας την αξία της μέσα από τα Μαθηματικά, ώστε να γίνει «συνώνυμη» του ταλέντου για τον καθένα χωριστά.

H ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ

Πολλοί καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες του 20ου αιώνα προσάρμοσαν τα έργα τους ώστε να προσεγγίζουν τη χρυσή αναλογία ιδίως στη μορφή του χρυσού ορθογωνίου στο οποίο ο λόγος της μεγάλης πλευράς προς τη μικρότερη είναι ο αριθμός φ = 1,618 πιστεύοντας ότι αυτή η αναλογία είναι αισθητικά ευχάριστη και δίνει την αίσθηση της αρμονίας. Η χρυσή τομή παριστάνεται με το ελληνικό γράμμα φ προς τιμή του γλύπτη Φειδία ο οποίος ήταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησε τον αριθμό αυτό για να φτιάξει τα αγάλματα Παρθενώνα.

Ο Piet Mondrian

Ο Piet Mondrian ήταν ένας κορυφαίος Ολλανδός ζωγράφος ο οποίος πίστευε, όπως και Ο Da Vinci, ότι τα μαθηματικά και η τέχνη είναι απόλυτα συνδεδεμένα. Χρησιμοποίησε την αναλογία του φ, τα απλά γεωμετρικά σχήματα και τα βασικά χρώματα (μπλε, κόκκινο, κίτρινο,) για να εκφράσει ρεαλισμό και φυσικότητα. Είναι διάσημος για τις οριζόντιες και τις κατακόρυφες μαύρες γραμμές καθώς και για τα “χρυσά ορθογώνια’’ που χρησιμοποίησε σαν κύριο θέμα στους πίνακές του.
Υπεύθυνοι καθηγητές:
Μπεσίρη Δήμητρα – Μαθηματικός
Τρομπούκης Παντελής – Εικαστικός

Συμμετείχαν οι μαθητές:
Π. Κώστας
Σ. Στέλιος
Σ. Όλγα
Τ. Παρασκευή
Τ. Γιώργος
Τ. Σπύρος

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
tsiknas600x338 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button