ΕλλάδαΡοή Ειδήσεων

Black Friday: Νέα μορφή απάτης στο ηλεκτρονικό εμπόριο – Τι να προσέχουμε

Επιτήδειοι στον κυβερνοχώρο εξαπατούν τους ανυποψίαστους καταναλωτές – Φαινόμενο που αυξάνεται λόγω της Black Friday και της αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών

Την ώρα που οι καταναλωτές και οι καταστηματάρχες αναμένουν τη Black Friday για να κάνουν τα ψώνια τους με μεγάλες εκπτώσεις, κάποιοι επιτήδειοι στον κυβερνοχώρο καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν τους ανυποψίαστους αγοραστές.


Οι εγκληματίες δημιουργούν ψεύτικες σελίδες και μιμούνται τις μεγαλύτερες ιστοσελίδες καταστημάτων λιανικής και συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών.

Περισσότερες από 40 εκατομμύρια επιθέσεις phishing εντόπισαν οι λύσεις ασφάλειας της Kaspersky, κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2021 και στόχο είχαν πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αγορών και τραπεζικών ιδρυμάτων. Οι καταναλωτές επέστρεψαν στις δια ζώσης αγορές μετά από 18 δύσκολους μήνες που είχαν τα καταστήματα και έτσι οι ερευνητές της Kaspersky δεν παρατήρησαν τις τυπικές εποχικές τάσεις για το phishing που σχετίζονται με τις ηλεκτρονικές αγορές, όπως σημαντική εισροή σελίδων phishing με εξωπραγματικά συμφέρουσες προσφορές εκπτώσεων ή διάδοση απατών σχετικών με το λιανικό εμπόριο.

Το 2021 όμως, ο συνολικός αριθμός προσπαθειών phishing υπερδιπλασιάστηκε από τον Σεπτέμβριο (627.560) έως τον Οκτώβριο (1.935.905), σημειώνοντας αύξηση κατά 208%. Πράγματι, φέτος είδαμε την εισαγωγή νέων συστημάτων πληρωμών σε διάφορες χώρες λόγω της ευκολίας χρήσης που προσφέρουν. Καθώς οι καταναλωτές προσαρμόστηκαν ταχύτατα στα νέα δεδομένα, οι απατεώνες άρχισαν να εκμεταλλεύονται τέτοια συστήματα ως δόλωμα για τη διάδοση κακόβουλης δραστηριότητας.

Αύξηση σημειώθηκε επίσης και στον αριθμό των spam e-mail. Μια ενεργή εξάπλωση spam emails με 221.745 emails που περιείχαν τις λέξεις «Black Friday» εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια του μήνα εν μέσω της εκπτωτικής περιόδου, από τις 27 Οκτωβρίου έως τις 19 Νοεμβρίου.

Οι ερευνητές της Kaspersky έχουν επίσης αναλύσει ποιες δημοφιλείς πλατφόρμες χρησιμοποιήθηκαν ως δόλωμα για τη διάδοση σελίδων phishing. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Amazon αποτέλεσε το πιο δημοφιλές δόλωμα δεδομένου του συνολικού αριθμού των προσπαθειών phishing που χρησιμοποίησαν το όνομά της. Για το μεγαλύτερο μέρος του 2021, το δεύτερο πιο δημοφιλές ήταν το eBay, ακολουθούμενο από το Alibaba και το Mercado Libre.

Πηγή: lawandorder.gr

Advertisements

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button