Δυτική Ελλάδα

Αυτοκινητόδρομοι: σε ρυθμούς κατασκευής μετά από 3 χρόνια αναμονής

koi-ionia-nyxtaΗ χρονιά των έργων στους αυτοκινητόδρομους αναμένεται να είναι η φετινή. Μετά το τρίχρονο θρίλερ, στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς ήρθε η οριστική του επανέναρξη. Αυτή δεν είναι ανέφελη μιας και δύο άξονες θα κατασκευαστούν κατά το ήμισυ.

Η Ολυμπία Οδός θα κατασκευαστεί από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα χάνοντας όλο το δυτικό της τμήμα ενώ ο Ε65 θα χάσει τα δύο του ..άκρα: θα κατασκευαστεί το μεσαίο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα αφήνοντας εκτός τα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία.

Τα 4 μεγάλα έργα δεν είναι πανομοιότυπα. Άλλα έχουν μεγάλη πρόοδο και άλλα ελάχιστη. Το έργο με την μεγαλύτερη πρόοδο είναι ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Το έργο της παράκαμψης Τεμπών και Πλαταμώνα είναι τόσο προχωρημένο που υπάρχει η αισιοδοξία για λειτουργία του σε 1,5 χρόνο, το καλοκαίρι του 2015.

Θα διαθέτει 3 σήραγγες μία εκ των οποίων με 6χλμ θα είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα. Θα υπάρχουν ακόμα δύο με μήκος 3 και 2 χιλιόμετρα ενώ θα υπάρχουν και ανοιχτά τμήματα 14χλμ.

Στον αντίποδα είναι ο Ε65 (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) καθώς το Ξυνιάδα-Τρίκαλα είναι σε νηπιακό στάδιο και το ευτύχημα είναι πως είναι σχεδόν όλο το κομμάτι πεδινό. Ο στόχος είναι πάντως το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2016.

Θα έχει την πρωτοτυπία να είναι ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που δεν θα έχει σύνδεση με κάποιον άλλο αυτοκινητόδρομο της χώρας και ουσιαστικά θα περιοριστεί σε τοπική χρήση μέχρι την κατασκευή των άκρων.

Σχετικά με αυτό πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών είχε πει πως είναι στην προτεραιότητα του (και ορθώς) το νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα. Εκεί υπάρχει σε εξέλιξη το έργο Λαμία-Μακρακώμη (της Εθνικής Οδού Λαμία-Καρπενήσι) και από εκεί θα χρειαστούν άλλα 16χλμ για να υπάρξει πλήρη σύνδεση του δρόμου με τον Ε65.

Στην Ολυμπία Οδό υπάρχει ένας κρυφός άσος που κάνει τους κατασκευαστές να κοιμούνται πιο ήσυχα. Τα μεγάλα τεχνικά έργα όπως οι διανοίξεις σε σήραγγες στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα έχουν διανοιχθεί αφήνοντας πίσω έργα με μικρότερες τεχνικές απαιτήσεις.

Θεωρητικά θα μπορούσαμε να πούμε πως παραδόσεις τμημάτων θα μπορούσαμε να έχουμε από τις αρχές του 2015 μέχρι τις αρχές του 2016, όμως είμαστε εν αναμονή και των επίσημων ανακοινώσεων από την πλευρά της Κοινοπραξίας των κατασκευαστών.

Για το τμήμα Πάτρα-Τσακώνα το Υπουργείο Υποδομών έχει δεσμευτεί για κατασκευή με  πόρους του νέου ΕΣΠΑ.

Στην Ιόνια Οδό είναι και το μεγαλύτερο ερωτηματικό. Η πρόοδος του έργου είναι ιδιαίτερα μικρή ενώ η απαίτηση για κατασκευή περίπου 150χλμ σε 2,5 χρόνια θα είναι (εάν επιτευχθεί) ένας σύγχρονος άθλος. Θα κατασκευαστούν τα τμήματα Αντίρριο (εκτός της Κλόκοβας)-Κεφαλόβρυσο, Κουβαράς-Άγ.Δημήτριος (Άρτα) και Φιλιππιάδα-Ιωάννινα.

Εκκρεμότητα είναι η απόφαση του ΣτΕ για την λύση της κατασκευής της διέλευσης της Κλόκοβας. Οι 2 προτάσεις αφορούν την κατασκευή α.με σήραγγα και β.με διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου. Σε περίπτωση κατασκευής με σήραγγα το συγκεκριμένο τμήμα θα ολοκληρωθεί το 2017.

Τέλος να μην ξεχνάμε πως σε κατασκευή είναι και τα τελευταία τμήματα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα. Έχει ολοκληρωθεί ο βασικός κορμός Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Φέτος αναμένουμε την ολοκλήρωση του οδικού κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτα και του Περιμετρικού Καλαμάτας.

ypodomes.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button