Αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες στον Κηφισό -Γιατί παίρνουν φωτιά τα ΙΧ
Ένα ακόμη περιστατικό εκδήλωσης φωτιάς σε αυτοκίνητο στον Κηφισό έρχεται να επιβεβαιώσει το πρόβλημα της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο της χώρας μας ενός μεγάλου αριθμού παλαιών και ελλιπώς συντηρημένων ΙΧ.
Σε Γόρδιο Δεσμό έχει εξελιχθεί η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους στο οδικό δίκτυο της Αθήνας και δη στη Λ. Κηφισού, τον δρόμο με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο στην Ελλάδα, που καθημερινά εξυπηρετεί περισσότερα από 150.000 οχήματα.
Ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, η κατάσταση στο «Ποτάμι» μοιάζει με πια επίγεια κόλαση, καθώς τα χαρακτηριστικά της λεωφόρου δεν της επιτρέπουν να φιλοξενεί απρόσκοπτα έναν τόσο μεγάλο αριθμό οχημάτων.
Καταλυτική συμβολή στο χάος έχουν και οι ακινητοποιήσεις οχημάτων, που σύμφωνα με τα στοιχεία καθημερινά ανέρχονται σε 8 με 10. Συχνά, μάλιστα, γινόμαστε μάρτυρες εκδήλωσης φωτιάς σε αυτοκίνητα, με ενδεικτικό ένα περιστατικό που σημειώθηκε κατά τις βραδινές ώρες της Τρίτης 29 Οκτωβρίου.
«Στάχτη», όπως βλέπουμε στις αποκλειστικές εικόνες του carandmotor.gr, έγινε ένα Fiat Cinquecento, δηλαδή ένα αυτοκίνητο ηλικίας περίπου 30 ετών -πολύ πάνω από τη μέση ηλικία (17,3 έτη) των κυκλοφορούντων ΙΧ στην Ελλάδα, η οποία δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, έχει τον γηραιότερο στόλο ΙΧ.
Η φωτιά ξέσπασε γύρω στις 9.30 μ.μ. στο ύψος του Κόκκινου Μήλου προκαλώντας μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, η οποία αποκαταστάθηκε περίπου δύο ώρες αργότερα.
Γιατί παίρνουν φωτιά τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα -Ποια είναι η λύση
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η προχωρημένη ηλικία ενός ΙΧ σε συνδυασμό με την ελλιπή συντήρησή του δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ που αυξάνει τις πιθανότητες εκδήλωσης φωτιάς, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την οδική ασφάλεια.
Μιλώντας στο carandmotor.gr, ο Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας Κίμων Λογοθέτης εξήγησε: «Δυστυχώς εισέρχονται σε κυκλοφορία ή συνεχίζουν να κυκλοφορούν αυτοκίνητα που θα έπρεπε να έχουν αποσυρθεί. Ένα μεγάλης ηλικίας ΙΧ έχει χαμηλή τιμή αγοράς, συνήθως μικρότερη των 1.000 ευρώ, αλλά πολύ υψηλό κόστος συντήρησης, το οποίο πολλές φορές αποφεύγεται από τον ιδιοκτήτη, και είναι άκρως επικίνδυνο για την κυκλοφορία.
Ένα ΙΧ που έχει υπερβεί το προσδόκιμο ζωής του, και ειδικά εφόσον δεν έχει συντηρηθεί, μπορεί να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στα συστήματα ανάρτησης, διεύθυνσης και πέδησης, όπως και στον κινητήρα, ενώ είναι ιδιαίτερα ρυπογόνο.
Αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα που είναι κυρίως της δεκαετίας του 1990 και έχουν ξεπεράσει τα 30 χρόνια ζωής. Ακόμα και αν δεν εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα, είναι εκ των βασικών αρνητικών πρωταγωνιστών στις καθυστερήσεις στον Κηφισό, καθώς λόγω βλαβών συχνά ακινητοποιούνται, κάτι που με τη σειρά του οδηγεί στην πρόκληση μεγάλων καθυστερήσεων.
Ειδικότερα, σε περίπτωση ακινητοποίησης οχήματος στον Κηφισό, μέχρι να έρθει η Τροχαία και να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση του οχήματος μέσω της ειδικής πλατφόρμας της Περιφέρειας Αττικής, απαιτείται τουλάχιστον μία ώρα. Ενώ άλλη μία ώρα απαιτείται και για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας».
Όσον αφορά τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος, ο κ. Λογοθέτης επισημαίνει ότι η θέσπιση κινήτρων για την απόσυρση των υπερβολικά παλαιών ΙΧ είναι μονόδρομος.
«Σήμερα στο εμπόριο και στο διαδίκτυο υπάρχουν αυτοκίνητα με τιμές που κυμαίνονται από 500 έως και 1.000 ευρω που ειναι κινητα φέρετρα. Αν θεσπιστεί το μέτρο της απόσυρσης αυτά τα ΙΧ θα αποσυρθούν από τους δρόμους και τις μάντρες και, παράλληλα, θα δοθεί ένα κίνητρο ώστε να εκσυγχρονιστεί ο στόλος των οχημάτων και να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια».