Όλα τα ΣπορΡοή Ειδήσεων

Από τα δάκρυα, στο Παρίσι: Πώς τα Social Media κρατούν ζωντανό το Ολυμπιακό ταξίδι του Θοδωρή Ιακωβίδη

Ο Θοδωρής Ιακωβίδης κατάφερε να λυγίσει ακόμα και τον ανθρωποφαγικό κόσμο του digital marketing και ο Γιώργος Καραμάνος καταγράφει μία ανυπέρβλητη social έκρηξη, που είναι ικανή να μετατρέψει σε χαρά τα δάκρυα του Ελληνα αρσιβαρίστα.

«Αυτή τη στιγμή δεν κλαίω από στεναχώρια επειδή φαινομενικά δεν πήγα καλά, αλλά γιατί τελείωσε όλο αυτό». Εάν ο Λέον Τολστόι μπορούσε να είναι παρών στο Τώρα και με κάποιον μαγικό τρόπο να ακούσει τη συγκίνηση στο ψέλλισμα του Θοδωρή Ιακωβίδη, θα μπορούσε σίγουρα να τον σκουντήξει στον ώμο και να τον προτρέψει με όλο το νόημα της ζωής: «Μην κλαις επειδή τελείωσε. Χαμογέλα επειδή συνέβη»!


Και αυτό το «συνέβη» θα είχε διττή σημασία για την περίπτωση του Ελληνα αρσιβαρίστα, ο οποίος επέδειξε το μεγαλείο που μπορεί να κρύβει η ψυχή όσων παλεύουν. Επειδή για να υπάρξει μεγαλείο, θα πρέπει μαζί να συμπορεύονται η απλότητα, η καλοσύνη και η αλήθεια. Για τον Ιακωβίδη λοιπόν, αυτό το «συνέβη» περιλαμβάνει όσα όμορφα ή και δύσκολα έχει βιώσει ως αθλητής, αλλά και τη στιγμή των δακρύων του. Και είναι αυτή η τελευταία που έχει τόση σημασία για όσα θα συμβούν από εδώ και πέρα. Επειδή το ταξίδι του δεν θα τελειώσει εδώ. Θα συνεχιστεί με όχημα τον σκληρό, ουτοπικό, απάνθρωπο, αλλά και την ίδια στιγμή τόσο ανθρώπινο και φανταστικό κόσμο των social media.

Οταν το περασμένο Σάββατο ο Ελληνας αθλητής αποκάλυπτε on camera το προσωπικό επαγγελματικό δράμα του, το οποίο όπως εξηγούσε, τον οδηγούσε στο να εγκαταλείψει πρόωρα αυτό που αγαπάει, ο λογαριασμός του στο Instagram αριθμούσε ελάχιστα πάνω από τους 3.000 followers. Αμέσως σε όλα τα social και ειδικά στο Twitter, δημιουργήθηκε το hashtag #Ιακωβίδης και άνοιξε η κουβέντα-προτροπή προς όλους, να τον ακολουθήσουν στο Insta, ώστε να γίνει influencer και κατ’ επέκταση να βρει άμεσα χορηγό. Την ίδια στιγμή, στο Twitter άπειροι λογαριασμοί έκαναν tag μεγάλες εταιρείες, ζητώντας τους να μάθουν για την περίπτωσή του και να τον σπονσοράρουν.

Και το μαγικό συνέβη. Από το Σάββατο το πρωί έως τη Δευτέρα το απόγευμα που γράφτηκε το εν λόγω κείμενο, το Instagram με την ονομασία thodores_iakovidis, απογειώθηκε στους 196.000 followers! Ακόμα και οι Γιάννης και Θανάσης Αντετοκούνμπο στάθηκαν με τρυφερότητα στο ζήτημα κατά τη συνέντευξη τύπου τους την Κυριακή, με τον δεύτερο να μιλάει με όμορφα λόγια που άγγιξαν την αθλητική σοφία: «Να πω ένα τεράστιο συγνώμη στον Θοδωρή, όχι από εμάς… απ’ όλους μας. Κι από εσάς παιδιά που κάθεστε εδώ κι όχι μόνο από τον Θοδωρή (αλλά) κι από τον “επόμενο” Θοδωρή. Δεν μπορούμε να αφήσουμε αυτά τα βάρη να τα σηκώσει μόνος του».

Αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει συχνά. Για την ακρίβεια, αυτό είναι κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ ξανά. Τούτη η μαζική συμπαράσταση. Πρόκειται για το απόλυτο effect ενός θέματος, που γίνεται viral στα social media και που απογειώνουν τις ευεργετικές πλευρές της δύναμής τους. Η συνέπεια είναι ο Ιακωβίδης να κερδίζει ανά λεπτό μεγάλη μάζα followers, γεγονός που θα συμπαρασύρει, θέλοντας και μη, το ζήτημα του χορηγού. Οποια εταιρεία πλησιάσει αυτή τη στιγμή τον αρσιβαρίστα, θα κερδίσει από το hype σε brand awareness και σε positive positioning στην ψυχολογία του κόσμου.

Τα social media αποτελούν αυτή τη στιγμή τον τέλειο συνδετικό κρίκο ανάμεσα στους καταναλωτές και τα brands. Είναι η τάση της εποχής. Είναι ο τρόπος να έρθει ο ένας κοντά στον άλλον. Και πλέον το account του Ιακωβίδη αποτελεί ένα πανίσχυρο κίνητρο για τους σπόνσορες. Αρχικά θα βρουν εκεί ένα πολύ μεγάλο σε εύρος κοινό για το προϊόν τους, καθώς πλέον ο λογαριασμός του έχει ξεπεράσει τη λογική του Micro-Influencer και εξελίσσεται ραγδαία σε Macro-Influencer. Το κυριότερο όμως είναι αυτό το positive positioning. Θα δείξουν δηλαδή την ανθρώπινη πλευρά του brand τους και τούτο έχει αξία ανεκτίμητη.

Ο λογαριασμός του αθλητή αποτελεί αυτή τη στιγμή το απόλυτο trend. Είναι ό,τι πιο φιλικό υπάρχει ως προφίλ και είναι ακόμα αγνό, ανέγγιχτο απ’ οποιονδήποτε. Επομένως, η παρουσία κάποιας επιχείρησης μέσα σε αυτό, θα δώσει στον καταναλωτή την εικόνα ότι μπορεί να την προσεγγίσει πιο εύκολα, ότι είναι κοντά του και ότι μπορεί να μιλήσει μαζί της ανά πάσα στιγμή.

Ομως τα οφέλη θα είναι αμοιβαία. Αλλωστε αυτό δεν ήταν και το αρχικό ζητούμενο; Να βοηθηθεί η καριέρα του, να βρεθεί χορηγός; Αυτός λοιπόν θα βρεθεί. Είναι μία δρομολογημένη ιστορία που δεν θα χαλάσει. Σε εκείνον οι σπόνσορες, αλλά και το κοινό που έχει ταυτιστεί μαζί του, θα βρουν κάτι που θα τους φανεί πιο… αληθινό. Κάτι χαλαρό, πιο διαδραστικό και ανθρώπινο. Και εκεί είναι που ο Θοδωρής Ιακωβίδης δεν χρειάζεται να τρομάξει. Αμαθος σε αυτό που συμβαίνει, απλά ας το απολαύσει κι ας το διαχειριστεί προς το καλό του. Δεν είναι κακό να βγάλει χρήματα, να συνεχίσει με ακόμα καλύτερες προϋποθέσεις, να ζήσει για λίγο το όνειρό του.

Ο Σοφοκλής ισχυριζόταν ότι: «Ο ευγενής πρέπει ή να ζει με αξιοπρέπεια ή να πεθαίνει με αξιοπρέπεια». Για τον Ιακωβίδη δεν υπάρχει τίποτα αναξιοπρεπές στο να αντλήσει όλα τα οφέλη του σύγχρονου κόσμου των social media. Αλωστε ουδέποτε τα προσέλκυσε με δόλο. Οπότε, η αξιοπρέπειά του θα παραμείνει ανέγγιχτη. Οπως και το όνειρό του. Να βρεθεί σε τρία χρόνια στο Παρίσι. Με τα εισιτήρια σφραγισμένα και πληρωμένα απ’ όλους εμάς που αγαπήσαμε τα δάκρυ του…

gazzetta.gr – Γ. Καραμάνος

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
pap tsalafouti cake 1000x563px Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button