ΆποψηΡοή Ειδήσεων

Ανυπότακτο Αγρίνιο: «Μερικές αλήθειες για το νερό και μία πρόταση»

Την προηγούμενη Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2024, φορείς και πολίτες της κοινότητας του Καινούργιου, με παρέμβαση τους στο δημοτικό συμβούλιο Αγρίνιου, απαίτησαν την κατάργηση της αύξησης του νερού, που αποφασίστηκε στις 19 Φεβρουαρίου 2024 από το Δ.Σ. της ΔΕΥΑ Αγρινίου και εγκρίθηκε την Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024 από το δημοτικό συμβούλιο Αγρινίου με την 29/2024 απόφασή του.

Με αφορμή την εξέλιξη, η αυτοδιοικητική παράταξη «Ανυπότακτο Αγρίνιο», έδωσε στη δημοσιότητα την παρακάτω ανακοίνωση:


«Δεν θα μπούμε στη λογική να εκφράσουμε τη συμπαράσταση μας στο δίκαιο ή στο άδικο του αιτήματος των συμπολιτών μας, γιατί γνωρίζουμε ότι όποιος δημότης του δήμου Αγρινίου αντιδρά σε πολιτικές που αποφασίζει και εφαρμόζει διαχρονικά το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΥΑ Αγρινίου έχει εκ προοιμίου δίκιο. Ο λόγος είναι ένας και μοναδικός. Η Κοινωφελής Επιχείρηση, ειδικού σκοπού ΔΕΥΑ Αγρινίου έχει απωλέσει εδώ και χρόνια το δικαίωμα να έχει δίκιο, γιατί:

Η τιμολόγηση της ΔΕΥΑ Αγρινίου είναι εκ προοιμίου «αυθαίρετη»*! Ουδέποτε τα τελευταία 30 χρόνια, που εμείς τουλάχιστον γνωρίζουμε, το Δ.Σ. της επιχείρησης δεν αποφάσισε την τιμολογιακή της πολιτική με βάση κάποια μελέτη ενός ανεξάρτητου οργανισμού για τον προσδιορισμό του κόστους του νερού στο Δήμο Αγρινίου. Πάντα η τιμολόγηση γινόταν με πολιτικά κριτήρια χωρίς κανείς να γνωρίζει το πραγματικό κόστος της λειτουργίας της επιχείρησης και μάλιστα χωρίς τη χρήση κανενός πολιτικού χειρισμού από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας του Δήμου για τον περιορισμό του κόστους της λειτουργίας της. Το αντίθετο μάλιστα.

Εκτός από «αυθαίρετη», η τιμολόγηση της επιχείρησης είναι και «καταχρηστική»**, γιατί όχι μόνο αυθαίρετα και καταχρηστικά η ΔΕΥΑ «υφάρπαξε» από τους δημότες του Αγρινίου τα έτη 2012 και 2013 το τέλος του 80% στην ορισμένη τιμή κατανάλωσης του νερού, αρνούμενη να συμμορφωθεί με όσα ο νόμος όριζε για την εφαρμογή του, αλλά ταυτόχρονα και παράλληλα ουδέποτε αυτή συμμορφώθηκε με το άρθρο 19 του ιδρυτικού της νόμου (ν. 1069/1980), όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 8 του ν. 4483/2017 με βάση το οποίο «η επιχείρηση υποχρεούται να δημοσιεύει, το αργότερο εντός έξι (6) μηνών από τη λήξη κάθε οικονομικού έτους, τα ουσιώδη και αναγκαία, για την ενημέρωση του κοινού, στοιχεία της δραστηριότητάς της», όπως «η παραγωγικότητα της επιχείρησης, η κατάσταση του προσωπικού, οι αμοιβές της διοίκησης και του προσωπικού, καθώς και άλλα στοιχεία για τις δραστηριότητες της επιχείρησης, σε Ειδικό Ενημερωτικό Τεύχος Καταναλωτή, που υπογράφεται από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και τον Γενικό Διευθυντή της επιχείρησης και αποστέλλεται, με μέριμνα της επιχείρησης στους καταναλωτές για ενημέρωσή τους είτε αναρτώνται στον διαδίκτυο τόπο της επιχείρησης». Ούτε η παραπάνω έκδοση ούτε η παραπάνω ανάρτηση πραγματοποιήθηκαν ποτέ.

Ο αυθαίρετος «εξορθολογισμός» της κοστολόγησης της νερού μεταξύ των δημοτικών κοινοτήτων του Δήμου Αγρινίου καταργεί κάθε έννοια ανταποδοτικότητας. Γνωρίζει η ΔΕΥΑ να μας πει πόσο είναι το κόστος της παροχής ύδρευσης στη Νεάπολη και πόσο είναι το κόστος της ύδρευσης στην Παραβόλα για την Επιχείρηση; Είναι το ίδιο; Είναι διαφορετικό και πόσο;

Πόσο ισότιμη είναι η ανταπόδοση και ποιος «εξορθολογισμός» μπορεί να υπάρξει ανάμεσα στον δημότη που καταναλώνει ένα κυβικό νερό στους χαμηλούς ορόφους μιας πολυκατοικίας του αστικού ιστού με αυτόν που ζει, όχι σε διπλανό χωριό, αλλά στον παραπάνω όροφο, όταν ο τελευταίος έχει πληρώσει και πληρώνει, πέρα από την πάγια αγορά πιεστικού και το κόστος της ενέργειας που το πιεστικό απαιτεί για να φτάσει το νερό ως τη βρύση του.

Αυτά για όσα αφορούν στην τιμολόγηση του νερού από την ΔΕΥΑ Αγρινίου και την παράσταση των πολιτών και των φορέων της κοινότητας του Καινούργιου στο περασμένο δημοτικό συμβούλιο».

Χορηγούμενη

thumbnail Τοπική Διαφήμιση
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button