Ροή Ειδήσεων

Αντιδράσεις για την συγχώνευση – κατάργηση του 9ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου

koi-era-synergazomenoiΗ εκπαιδευτική παράταξη ερα-συνεργαζόμενοι, ενημερώνει με ανακοίνωση τύπου πως   ο Σύλλογος Διδασκόντων του 9ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου στις 30/01/2017    επισκέφτηκε το γραφείο του Συλλόγου μας και ενημέρωσε το Δ.Σ. για την αντίθεσή του σχετικά με την απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτ/νίας, κ. Κολοβού Χρήστου για συγχώνευση – κατάργηση του 9ου Δημοτικού Σχολείου με το 19ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου.  Ομόφωνη ήταν για το ίδιο θέμα και η απόφαση του Συλλόγου Γονέων του Σχολείου τους.

Αναλυτικά:

« Σημειώνουμε ακόμα ότι αρνητικά είχε εισηγηθεί για το ίδιο θέμα η εκπρόσωπος του Δ.Σ. του Συλλόγου στη δημοτική επιτροπή παιδείας   που αποφάσισε ομόφωνα  ενάντια στη συγχώνευση (αρ.απ.7/2016-1/12/2016).

Μετά από πρότασή μας στο Δ.Σ. του Συλλόγου κλείσθηκε ραντεβού με τον Περιφερειακό Διευθυντή Δυτικής Ελλάδος, κ. Γιαννόπουλο, όπου κατατέθηκε η αντίθεση και η διαμαρτυρία μας για την απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης Αιτ/νίας. Στην επίσκεψη συμμετείχαν:

  • Από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών ο Πρόεδρος, κ. Παπαχρήστος Ηλίας και η Ειδική Γραμματέας του Συλλόγου, κ. Χριστοφορούλα Λιάτσου.
  • Εκπρόσωπος του Συλλόγου Διδασκόντων και
  • Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων, κ. Μπισμπίκης Νίκος.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής  δεσμεύτηκε και απέστειλε αρνητική εισήγηση για το κλείσιμο του σχολείου στο Υπουργείο Παιδείας, υιοθετώντας την εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων και θέτοντας παράλληλα το θέμα της αλλαγής των ορίων των όμορων του 19ου σχολείων, προκειμένου να αποκατασταθεί η λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων.

Σχετικά με όλα αυτά η παράταξή μας δηλώνει την ολόπλευρη συμπαράστασή της στο αίτημα του Συλλόγου Γονέων και Συλλόγου Διδασκόντων του 9ου Δημοτικού Σχολείου και υιοθετεί πλήρως το κείμενο αντίθεσής τους (το οποίο συνυποβάλλουμε), τονίζοντας ιδιαίτερα:

  • Την αναγκαιότητα συνύπαρξης Δημοτικών Σχολείων – Ειδικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων. Στο 9ο Δημ. Σχολείο εφαρμόζεται ο θεσμός της συμπερίληψης που βοηθά στην κοινωνική αποδοχή, στην ανάπτυξη κουλτούρας συνύπαρξης όλων των παιδιών και στο χτίσιμο μιας κοινωνίας χωρίς ρατσισμό και αποκλεισμούς, αλλά ίσων ευκαιριών για όλους. Αυτόν τον σκοπό υπηρετούν, άλλωστε, παρά τις δύσκολες εποχές, οι συνάδελφοί μας στο 9ο Δημοτικό Σχολείο, στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο και στο 9ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου
  • Την στήριξη σχολείων με ικανοποιητικό αριθμό παιδιών που βοηθάνε στην αποσυμφόρηση σχολείων του κέντρου της πόλης και των όμορων περιοχών, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα καλές κτιριακές συνθήκες  και παιδαγωγικό περιβάλλον για τους μικρούς μαθητές τους. Το 9ο Δημοτικό Σχολείο είναι σχολείο 50 ετών με 99 μαθητές. Καλύπτει, δε, όλες τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες και φέτος δημιουργήθηκε  και αίθουσα Η/Υ που εξοπλίστηκε με δαπάνες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

3)Δεν κατανοούμε την αδικαιολόγητη πρόταση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την επιμονή του, παρά τις αντίθετες γνώμες όλων των φορέων που τους αφορά το θέμα. Έχουμε την αίσθηση πως τέτοιες προτάσεις υπακούουν στη λογική να προσαρμόσουμε τις ανάγκες των παιδιών στα κτίρια και όχι το αντίθετο όπως θα έπρεπε, επειδή “κάποιοι” αποφάσισαν να χτίσουν ένα πολυδάπανο κτίριο εκατομμυρίων πάνω στο ρέμα και τώρα δεν έχουμε πως να το γεμίσουμε.

ΚΑΛΟΥΜΕ:

Τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Λειτουργών να κοινοποιήσει την αντίθεσή του και να αντιδράσει έντονα (δεν έβγαλε ακόμη το κείμενο που αποφασίστηκε μετά από πρότασή μας στο Δ.Σ), γιατί το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο σχολείων θα είχε δεινό αποτέλεσμα και για τους μαθητές της περιοχής με την μεγάλη επιβάρυνση των ήδη πληθωρικών τμημάτων όμορων σχολείων , αλλά και για τους συναδέλφους καθώς θα χαθούν πολύτιμες οργανικές θέσεις.

  • Το Δημοτικό Συμβούλιο, και ιδίως την παράταξη του κ. Παπαναστασίου, να τοποθετηθεί για την πρόταση του δημοτικού της συμβούλου και διευθυντή Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και να ξεκινήσει άμεσα η συζήτηση για τα όρια των όμορων σχολείων.
  • Τους δύο αιρετούς του ΠΥΣΠΕ Αιτ/νίας να διαμαρτυρηθούν εγγράφως στο ΠΥΣΠΕ (κάτι που δεν έκαναν όλο αυτό το διάστημα) και να στηρίξουν, συνυπογράφοντας, την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του 9ου Δημοτικού Σχολείου.

Διαμαρτυρόμαστε επίσης και δηλώνουμε την αντίθεσή μας για το κλείσιμο του Ολοήμερου τμήματος του Νηπιαγωγείου Αετού. Μας προκαλεί εντύπωση η γραφειοκρατική επιμονή του Διευθυντή Εκπαίδευσης  να κλείσει το ολοήμερο τμήμα, σε ένα απομακρυσμένο χωριό με ιδιαίτερες συνθήκες και ανάγκες για όσα νήπια φοιτούν,  με δικαιολογία την μείωση των παιδιών μέσα σε μόλις μια εβδομάδα στο μέσον μάλιστα της σχολικής χρονιάς. (Υπενθυμίζουμε ότι ο νόμος δικαιολογεί ακόμη και τον αριθμό 3( τρία) για όσους θα ήθελαν να στηρίξουν τα ολοήμερα σχολεία). Επέμενε δε, σε κλείσιμο του ολοήμερου, παρά την έντονη διαφωνία που κατέθεσαν εγγράφως τα δύο διορισμένα μέλη του ΠΥΣΠΕ  ,την τοποθέτηση(με επιφύλαξη)  ενός αιρετού  και την ανύπαρκτη θέση  του αιρετού της ΔΑΚΕ. Επιμένει δε στην αρνητική του εισήγηση παρά την θετική πρόθεση του Περιφερειακού Διευθυντή να κρατήσει το τμήμα.( Αν βέβαια ο ίδιος ο Διευθυντής Εκπαίδευσης και οι περίεργες πήγαινε-έλα εισηγήσεις, «να κλείσει – να μην κλείσει – να κλείσει» της αρμόδιας  συμβούλου, το επέτρεπαν).

Εμείς θα είμαστε ξεκάθαροι.Είμαστε αντίθετοι στο κλείσιμο στη μέση της χρονιάς ενός σχολείου, του οποίου οι μικροί μαθητές και οι γονείς τους είχαν βάλει σε μια σειρά τη ζωή τους και θεωρούμε ότι υπήρχε η δυνατότητα να κρατηθεί και να σωθεί μια θέση εργασίας νηπιαγωγού.

Είμαστε αντίθετοι στη συνέχιση μετά τον Οκτώβρη στις βελτιώσεις θέσης αναπληρωτών (εκτός αν υπάρχουν σοβαροί λόγοι)γιατί αυτό είναι άδικο για το σύνολο των συναδέλφων που δεν ενημερώνονται για τα κενά .

Είμαστε αντίθετοι με τη σιωπή των αιρετών οι οποίοι με γενικές δηλώσεις ή σιγοντάρουν ή αποφεύγουν με διπλωματικό τρόπο να δηλώσουν ξεκάθαρα και να απαιτήσουν μέσα στο ΠΥΣΠΕ εγγράφως αυτό που υπόσχονται στις συνελεύσεις και γράφουν στις ανακοινώσεις τους πριν εκλεγούν: “το να μην κλείσουν, δηλαδή, σχολεία”. Πιστεύουμε πως, κατ’ εξοχήν, οι δυο αιρετοί του κλάδου αυτό που πρέπει να υπερασπίζονται στο ΠΥΣΠΕ είναι, όχι τη γραφειοκρατική νομιμότητα και το Myschool, ούτε τους γενικώς αντιπολιτευτικούς αφορισμούς των συνδικαλιστικών τους ανακοινώσεων, αλλά, τα συγκεκριμένα στοιχεία σχολείων και εκπαιδευτικών που κάθε φορά συζητούνται και έχουν να κάνουν με τις συνθήκες και το δίκιο όλων ανεξαιρέτως των συναδέλφων.

Επίσης, πιστεύουμε πως το παιδαγωγικό έργο, αλλά και η επιστημονική συνείδηση των σχολικών συμβούλων φαίνεται από την στήριξη των μικρών και απομακρυσμένων χωριών, όπου υπάρχουν μαθητές αλλά αδυνατούν οι θεσμοί και τα πρόσωπα που τους εκπροσωπούν να πείσουν και να στηρίξουν.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

 Γνωρίζουμε ότι λογικές και νοοτροπίες χρόνων συνεχίζουν να υπάρχουν.

Η  διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας και ο έλεγχος της διοίκησης ήταν, είναι και θα παραμείνει πάντα, υποχρέωση όλων μας.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ (αιρετά και διορισμένα) να λειτουργούν με διαφάνεια και σεβασμό στις ανάγκες των εκπ/κών και των μαθητών(άλλωστε πια η επιλογή των δ/ντών εκπ/σης γίνεται με το ν.4327/15 που περιλαμβάνει και τη ψηφοφορία των εκπ/κων και δεν είναι πια διορισμένοι από το κόμμα που κυβερνά).

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ να υπερασπιζόμαστε καθημερινά το δημόσιο σχολείο με τη στάση μας, στηρίζοντας  τις θέσεις εργασίας και τα σχολεία μας, μακριά από τη λογική ‘’του προσωπικού βολέματος’’. Απαντάμε σ΄ αυτούς που μιλούν για ‘’εκπαιδευτικούς -φαντάσματα’’ με τη προάσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων μας με δικαιοσύνη, αμεροληψία και διαφάνεια.”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close