Στις αρχές Ιουλίου ξεκίνησε να λειτουργεί, πιλοτικά, το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης του δήμου Αγρινίου με τα πρώτα αποτελέσματα που λαμβάνει η δημοτική αρχή να είναι , κατά την ίδια, θετικά από την δοκιμαστική λειτουργία.
Μέσα από σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης που μπορεί να βλέπει μέσω του κινητού που υπάρχει ελεύθερη θέση στάθμευσης και πρόκειται για ένα σύστημα με 600 αισθητήρες και mobile εφαρμογή για τους χρήστες που μπορούν να την κατεβάσουν στο κινητό τους.
Περισσότεροι από χίλιοι χρήστες έχουν ήδη «κατεβάσει» στο κινητό τους την εφαρμογή του δήμου Αγρινίου για το πρόγραμμα της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Πρόκειται για μία εφαρμογή σχετικά εύχρηστη με τον Δήμο Αγρινίου να έχει «ανεβάσει» από τις πρώτες μέρες της πιλοτικής λειτουργίας τις οδηγίες χρήσης της εφαρμογής αλλά και το γενικότερο πλαίσιο της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Μέσω αυτής της εφαρμογής μπορεί να δει πού υπάρχει θέση εκείνη τη στιγμή και μέσω GPS να σε οδηγήσει σε αυτή.
Σύμφωνα με τον δήμο Αγρινίου, αυστηρή προϋπόθεση, για την ομαλή λειτουργία του συστήματος, είναι η στάθμευση των οχημάτων εντός της οριοθετημένης περιοχής στάθμευσης – θέσης.
Με αυτό το θέμα έχουν γίνει τα περισσότερα παράπονα στο κέντρο της πόλης από οδηγούς. Διαμαρτύρονται διότι κάποιες θέσεις που στο σύστημα και την εφαρμογή φαίνονται «πράσινες» δηλαδή κενές, στην πραγματικότητα δεν είναι, καθώς τις περισσότερες φορές οι οδηγοί δεν έχουν τοποθετήσει τα οχήματα στην οριοθετημένη περιοχή.
«Στο σύστημα φαίνονται περισσότερες κενές θέσεις από όσες υπάρχουν την πραγματική στιγμή», αναφέρει πολίτης στο agriniopress.gr. «Για παράδειγμα στην οδό Τσικνια, ή στην Καζαντζή, εμφανίζονται πολλές κενές θέσεις, ενώ στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει καμία», συνεχίζει. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που καλούνται οι υπεύθυνοι να το αντιμετωπίσουν, μιας κι ένα λάθος παρκαρισμένο όχημα, μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία σε έναν ολόκληρο δρόμο.
Tι θα γίνει όταν σταματήσει η «πιλοτική» εφαρμογή κι αρχίσουν να κόβονται κλήσεις, μιας και προς το παρόν, επικρατεί μια ανοχή, εξαιτίας και των εκτεταμένων έργων στο κέντρο. Ένα παράδειγμα παρακάτω. Τα οχήματα είναι παρκαρισμένα εκτός οριοθέτησης και η θέση «φαίνεται» στο σύστημα κενή:
Ο χρήστης μπορεί να πληρώσει με δύο τρόπους. Μπορεί με τον αριθμό της θέσης στάθμευσης να μεταβεί σε ένα σημείο πώλησης καρτών-εισιτηρίων, για να διεκπεραιώσει την στάθμευση. Επίσης μπορεί μέσω του κινητού του να κατεβάσει την εφαρμογή agriniosmartparking, είτε από το playstore είτε από το app store.
Παράλληλα, πολίτες χρησιμοποιούν την γραμμή της αρμόδιας υπηρεσίας όπου δίνονται πληροφορίες άμεσα κατά τις ώρες λειτουργίας (τηλ. 26413 60692) που αφορά μόνο την ελεγχόμενη στάθμευση.
Το σύστημα λειτουργεί πλήρως όμως η δοκιμαστική/πιλοτική χρήση θα διαρκέσει μέχρι την ολοκλήρωση του βασικότερου κορμού των αναπλάσεων των οδών του κέντρου της πόλης.
Αυτή η περίοδος είχε ως σκοπό να εντοπιστούν τυχόν αρρυθμίες και ουσιαστικά να το δει ο κόσμος στην πράξη. Παράλληλα, βοηθάει και την υπηρεσία της δημοτικής αστυνομίας γιατί μπορεί να δει από μακριά αν μία θέση είναι προπληρωμένη ή όχι, μέσω των συστημάτων.
«Γενικότερα ο κόσμος έχει αγκαλιάσει το πρόγραμμα αυτό και το έχει βάλει στην καθημερινότητά του. Είμαστε ευχαριστημένοι από την χρήση την οποία γίνεται μέχρις ώρας ενώ μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα γίνει μία εκδήλωση- παρουσίαση χρήσεων και αποτελεσμάτων προκειμένου να ενημερωθεί ο κόσμος.
Εμείς θέλουμε να το χρησιμοποιήσουν περισσότεροι πολίτες την εφαρμογή γιατί θα τους γλιτώνει περισσότερο χρόνο. Από την πλευρά του ο δήμος Αγρινίου είναι ανοιχτός σε προτάσεις βελτίωσης της εφαρμογής», δήλωσε ακόμη στο agriniopress ο αντιδήμαρχος Αγρινίου Μίμης Σκορδόπουλος.
ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΟΣ Ή ΓΙΑ ΕΝΣΤΑΣΗ:
Ο χρήστης μπαίνει στην σελίδα https://platform.cityzenapp.gr/cityzen/agrinio και καταθέτει ηλεκτρονικά το αίτημά του. Οι ενστάσεις γίνονται δεκτές, μέχρι τρεις ημέρες μετά την παράβαση. Υπάρχει η δυνατότητα και για υποβολή αίτησης στην αρμόδια υπηρεσία (Δημοτική Αστυνομία)
ΤΡΟΠΟΙ ΠΛΗΡΩΜΗΣ:
Α. Ο χρήστης μπορεί με τον αριθμό της θέσης στάθμευσης να μεταβεί σε ένα σημείο πώλησης καρτών-εισιτηρίων, για να διεκπεραιώσει την στάθμευση.
Β. Επίσης μπορεί μέσω του κινητού του να κατεβάσει την εφαρμογή agriniosmartparking, είτε από το playstore είτε από το applestore.
Μέσω της εφαρμογής, ο χρήστης έχει τις παρακάτω δυνατότητες:
1. Να βλέπει μόνο τις ελεύθερες θέσεις σε λίστα ή σε χάρτη, ακόμα και χωρίς log in.
2. Να πληρώσει και να δεσμεύσει μία ελεύθερη θέση στάθμευσης, κάνοντας log in.
Βήματα για την αγορά θέσης μέσω app:
1 ώρα – 0,50€ – 2 ώρες – 1€
Διαθέσιμες ενέργειες μετά τη σύνδεση:
Αγορά πακέτων
Ο πολίτης μπορεί να κάνει αγορά πακέτου είτε μέσα από την Εφαρμογή, είτε από περίπτερο.
Διαθέσιμα πακέτα:
Για αγορά πακέτου από περίπτερο, ο χρήστης μπορεί να αγοράσει το πακέτο που τον ενδιαφέρει δίνοντας έναν μοναδικό κωδικό PIN που παράγεται από την εφαρμογή, στο περίπτερο και λέγοντας ποια πακέτα θέλει να εξαργυρώσει.
Εντός 10 λεπτών από την αγορά του πακέτου που έγινε από περίπτερο, ο χρήστης μπορεί να την ακυρώσει επιδεικνύοντας στο περίπτερο το τελευταίο χρησιμοποιημένο pin.
Το πορτοφόλι μου
Μπαίνοντας στη σελίδα του in-app πορτοφολιού θα δείτε δύο tabs:
Το ένα είναι η ‘Αγορά πακέτων’ όπου ο χρήστης μπορεί να αγοράσει το πακέτο που τον ενδιαφέρει. Εκεί εμφανίζεται επίσης το υπόλοιπο χρηματικό ποσό που βρίσκεται στο πορτοφόλι του χρήστη, καθώς και οι τρόποι αγοράς πακέτου (πιστωτική/χρεωστική κάρτα και αγορά από περίπτερο δίνοντας έναν μοναδικό κωδικό PIN στο περίπτερο και λέγοντας ποια πακέτα θέλει να εξαργυρώσει).
Επιλέγοντας το κουμπί “Ιστορικό” στην ίδια οθόνη, εμφανίζεται το τελευταίο χρησιμοποιημένο pin. Κατόπιν εμφανίζεται η προσθαφαίρεση χρηματικών ποσών από το πορτοφόλι του με βάση την ημερομηνία συναλλαγής. Με πράσινο χρώμα αντιστοιχίζεται η αγορά πακέτων και προσθήκη χρημάτων στο πορτοφόλι. Ενώ με κόκκινο χρώμα αντιστοιχίζεται η αγορά μιας θέσης με τρόπο πληρωμής το πορτοφόλι.
Ρεπορτάζ: Χρήστος Θεοδωρόπουλος