ΕκπαίδευσηΡοή Ειδήσεων

«Αγωγή»: Τι κάνει ένα φροντιστήριο λίγο έξω από το Αγρίνιο, στο Καινούργιο τόσο ξεχωριστό;

Εκπαίδευση. Μεγάλο κεφάλαιο για τις ζωές όλων μας. Ακόμη μεγαλύτερο όταν μιλάμε για αυτή των παιδιών μας. Νοιαζόμαστε διπλά, θέλουμε το καλύτερο. Να μάθουν όλα όσα πρέπει, στο περιβάλλον που πρέπει. Να μάθουν να είναι άνθρωποι, να αποκτήσουν τα εφόδια, την κατάρτιση που θα τους ανοίξει τις «πόρτες» για το αύριο που «απλώνεται» στα πόδια τους.

Δεν είναι κάτι απλό. Είναι ίσα-ίσα πολύ σύνθετο.


Εκπαίδευση ή συνεκδοχικά αγωγή. Πιο μεστός όρος η «αγωγή». Περικλείει μέσα της κάτι ευρύτερο από την απλή μετάδοση της γνώσης. Είναι η διαδικασία απόκτησης τρόπων συμπεριφοράς, μετάδοσης αξιών, ιδανικών, αξιών με στόχο τη διαμόρφωση του χαρακτήρα. Κάτι που «χτίζεται» κομμάτι το κομμάτι.

Όπως χτίστηκε και «Αγωγή». Ένα φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης στην περιοχή μας αλλά όχι κοινότυπο ή συνηθισμένο στο είδος του. Όπως τα μικρά παιδιά κατασκευάζουν με τα Lego τους κομμάτι-κομμάτι, έτσι και η Μαρία Ποντίκα με πολλή αγάπη για τα παιδιά και το λειτούργημά της έφτιαξε κάτι το οποίο πραγματικά εκπέμπει την θετική αύρα, την ζεστασιά και τον ιδιαίτερο σκοπό του από την ώρα που θα περάσεις το κατώφλι της.

Ένα φροντιστήριο που διαφέρει από τα άλλα. Κάθε πόρτα που ανοίξαμε, κάθε τάξη στην οποία περιηγηθήκαμε ήταν κάτι διαφορετικό. Μία διαφορετική εκπαιδευτική προσέγγιση, για διαφορετική διαδικασία, με μία κοινή συνιστώσα: Το χαμόγελο στα πρόσωπα των μικρών μαθητών που έδειχναν ότι πραγματικά απολάμβαναν το χώρο που ήταν και τον τρόπο που διδάσκονταν.

Συναντήσαμε, λοιπόν, τον ιθύνοντα νου, πίσω από αυτό το καινοτόμο εκπαιδευτικό οικοδόμημα και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι είναι αυτό που κάνει την «Αγωγή» της τόσο ξεχωριστή.

Αρχικά, πείτε μου γιατί «σκέψου αλλιώς»; Βλέποντας τα φυλλάδια της Αγωγής παντού εντοπίζεται το μότο «σκέψου αλλιώς1, σκέψου αλλιώς2… σκέψου αλλιώς12.

– Όλη η φιλοσοφία της Αγωγής εμπερικλείεται ακριβώς σε αυτό κ. Κωνσταντίνε. Στόχος μας δεν είναι απλά η σχολική επιτυχία, οι βαθμοί να το πω απλά. Στόχος μας είναι να μάθουμε τους μαθητές να σκέφτονται, να ανακαλύπτουν τις δεξιότητες τους, να «ακούν τον εαυτό τους» χωρίς να χειραγωγούνται. Έτσι, θα βρουν το λόγο και το νόημα της μελέτης.

Ας μη ξεχνάμε πως ακόμη ένα από τα προβλήματα του σύγχρονου μαθητή εντοπίζεται στην απουσία «εστίασης». Και πάνω σε αυτό δουλεύουμε στοχεύοντας στην προσωπική επιτυχία καθενός στις πανελλαδικές εξετάσεις.

– Λέγοντας «εστίαση»;

Την κατάχρηση της τεχνολογίας από όλους μας και κυρίως από τα παιδιά που τα αποσυντονίζει από το καθημερινό πρόγραμμα μελέτης, ακόμη κι από τις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Η τεχνολογία είναι καλή με την προϋπόθεση να μην αποκτήσει εξουσία πάνω σου. Ήδη από του χρόνου σκοπεύουμε να καθιερώσουμε μια μέρα “χωρίς κινητό”, ζητώντας από τους μαθητές να αφήνουν στο Φροντιστήριο το κινητό τους, ώστε να συνειδητοποιούν μόνα τους τις επιπτώσεις. Όλα είναι βίωμα.

–  Ένα ακόμη κομμάτι που κάνει εντύπωση είναι το εξής: είστε η Διεύθυνση της Αγωγής και έχετε σπουδάσει Κλασική Φιλολογία, οι επιτυχίες σας όμως αυτά τα χρόνια δεν εξαντλούνται σε νομικές, ψυχολογίες και φιλολογίες αλλά πολυτεχνεία, στρατιωτικές, οικονομικές σχολές.. Πώς το καταφέρνετε αυτό;

– Έχετε απλά απαντήσει. Φιλολογία, φιλοσοφία. Ο Πλάτων έλεγε στη φιλοσοφική σχολή του «αγεωμέτρητος μηδείς εισίτω». Τα συγγράμματα του Αριστοτέλη είναι φιλοσοφικά, πολιτικά, φυσικά… Στην Αγωγή γίνεται προσπάθεια συγκερασμού και διαθεματικότητας των αντικειμένων. Το συντακτικό των Αρχαίων απαιτεί τη λογικομαθηματική σκέψη και τα μαθηματικά φαντασία και φιλοσοφική αναζήτηση. Αγαπώ όλες τις επιστήμες και με κάθε μαθητή δουλεύω εξατομικευμένα τη κλίση του από το Γυμνάσιο. Καθοδηγώ, δεν προωθώ.

Σημαντικός αρωγός φυσικά είναι και ο κ. Δ. Μπαλωμένος, μαθηματικός και συντονιστής των θετικών σπουδών στο Φροντιστήριό μας.

Επίσης, η καραντίνα προώθησε δυο συνθήκες: τη τηλεκπαίδευση και τα «κατ΄οικον μαθήματα». Τι έχετε να πείτε γι’ αυτό;

-Από το 1ο μας φυλλάδιο το 2012 γράφαμε ψηφιακή μάθηση. Διανύουμε τον 21ο αιώνα και θεωρώ δύσκολο ένας εκπαιδευτικός να προσελκύσει έναν μαθητή σε ένα παραδοσιακό πλαίσιο με μονόλογο και μαυροπίνακα. Ήδη έχουμε μαθητές από πολλές περιοχές του Αγρινίου, αφού σε κάθε αίθουσα μας έχουμε τεχνολογικές υποδομές.

Όσον αφορά τώρα για τα «ιδιαίτερα», θα σας πω πως στη περιοχή μας υπάρχουν αξιόλογα εκπαιδευτήρια, με καταρτισμένο προσωπικό και δική τους φιλοσοφία. Στα φροντιστήρια υπάρχει, πρόγραμμα, αυστηρός έλεγχος, ενημέρωση γονέων και κοινός στόχος.

Πρεσβεύω την άποψη πως η πτυχιομανία οδηγεί τους γονείς στο να δίνουν βάση περισσότερο στο γνωστικό επίπεδο των παιδιών τους, παραμελώντας άλλα πιο ουσιαστικά που απαιτεί η αγορά εργασίας. Γι’ αυτό βλέπουμε νέους με πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά που στερούνται δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας, ελέγχου συναισθημάτων. Στην Αγωγή θέλουμε τα παιδιά να αναπτύσσονται ψυχοσυναισθηματικά και όχι απλά να γράφουν 19 και 20. Φυσικά όπου κρίνεται αναγκαίο προτείνουμε εξατομικευμένη διδασκαλία.

Γιατί λοιπόν ένας μαθητής να επιλέξει την Αγωγή; Θα δανειστώ τα λόγια ενός επιτυχόντος από το site σας «γιατί η Αγωγή είναι μια φανταστική εμπειρία εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας»;

-Γιατί απλά τα τεχνικά χαρακτηριστικά: οι αίθουσες και οι υποδομές, τα φροντιστηριακά μας βιβλία από γυμνάσιο έως λύκειο, η ύπαρξη ψυχολόγου-συμβούλου επαγγελματικού προσανατολισμού «παντρεύονται» με καινοτομίες, όπως βιωματικές και διαθεματικές δραστηριότητες , λόγου χάρη η χρήση των ρητορικών λόγων που αξιοποιώ στην έκθεση, και από μια ομάδα εκπαιδευτικών -νέων και έμπειρων- που δεν έχουν απλά άρτια γνώση του αντικειμένου τους, αλλά εμπνέουν τους μαθητές. Χρόνο με το χρόνο συνειδητοποιώ πως είναι να «ακούμε» τα παιδιά, γιατί μόνο έτσι θα πάμε μπροστά, το νερό δε γυρίζει πίσω…

– Κ. Ποντίκα σας ευχαριστώ πολύ για την ουσιαστική συζήτηση, αλλά και τη δυνατότητα να γνωρίσω την Αγωγή, έναν πολυπρισματικό χώρο που θυμίζει περισσότερο ιδιωτικό σχολείο παρά ένα συμβατικό φροντιστήριο. Θα θέλατε να προσθέσετε κάτι άλλο κλείνοντας;

Κι εγώ ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να μιλήσω για τη διαδρομή της Αγωγής μας, η οποία διανύει το 13ο χρόνο λειτουργίας της. Θα ήθελα απλά να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ευρύτερη περιοχή και στο Αγρίνιο που με αγκάλιασε, με πίστεψε και συνεχίζει να εμπιστεύεται σε εμάς το μέλλον των παιδιών τους, αλλά και ένα ευχαριστώ στην εκπαιδευτική μας ομάδα, η οποία ενστερνίζεται και στηρίζει μια διαφορετική φιλοσοφία εκπαίδευσης, που τόσα χρόνια αποδεικνύει πως το ταξίδι προς την Ιθάκη δεν έχει στάσεις μόνο τα μαθηματικά, τη φυσική, την ιστορία, αλλά και το σεβασμό, τη κριτική, την κουλτούρα.

Το Φροντιστήριο «Αγωγή» θα το βρείτε στην Οδό Κοσμά Αιτωλού στο Καινούργιο.


Τοπική Διαφήμιση
Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button