Ροή ΕιδήσεωνΥγεία-Ομορφιά

Αδυνάτισμα: Γιατί είναι τελικά τόσο δύσκολο;

Το αδυνάτισμα μοιάζει ακατόρθωτο!Τον τελευταίο καιρό προσπαθείτε να χάσετε βάρος αλλά δεν τα καταφέρνετε. Έχετε βελτιώσει την καθημερινή σας διατροφή, αντιστέκεστε με σθένος στις λιχουδιές και δεν το παρακάνετε με το αλκοόλ όμως… ο δείκτης της ζυγαριάς παραμένει αμετακίνητος.

Οι ειδικοί γνωρίζουν να σας πουν ορισμένες περιπτώσεις οπότε το σώμα δεν ανταποκρίνεται στην προσπάθεια που καταβάλλετε για να χάσετε βάρος. Δείτε ποιες είναι αυτές και απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία διαιτολόγο για να βρείτε τον τρόπο που θα σας βοηθήσει να αδυνατίσετε.

Τι μπορεί να «σαμποτάρει» το αδυνάτισμα

Ηλικία

Όσο μεγαλώνει ένας οργανισμός, διενεργούνται ποικίλες ορμονικές μεταβολές που μειώνουν τον ρυθμό του μεταβολισμού και ταυτόχρονα, αυξάνουν τη συσσώρευση του ενδοκοιλιακού λίπους. Οι ειδικοί έχουν διαπιστώσει ότι μετά την ηλικία των 30 ετών, ο μεταβολισμός του οργανισμού μειώνεται 10% κάθε δεκαετία που περνά.

Θυρεοειδής

Πολλοί άνθρωποι που προσπαθούν να αδυνατίσουν, διαπιστώνουν μετά από πολλή προσπάθεια πως αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον θυρεοειδή τους. Οταν ο θυρεοειδής αδένας υπολειτουργεί, ελαττώνεται ο ρυθμός των καύσεων και μπορεί να κερδίζετε βάρος ακόμα και αν καταναλώνετε την ίδια ακριβώς ποσότητα φαγητού με κάποιον που δεν αντιμετωπίζει διαταραχές του θυρεοειδούς. Οι άνθρωποι που πάσχουν από υποθυρεοειδισμό θα πρέπει να ελέγχουν την κατάσταση του θυρεοειδή, κάνοντας τις ανάλογες εξετάσεις και να ακολουθούν μια δίαιτα που να συνδυάζεται αρμονικά με τη φαρμακευτική αγωγή που πιθανώς χρειάζονται.

Έλλειψη ύπνου

Οι ορμόνες, γκρελίνη και λεπτίνη, που σχετίζονται με την όρεξή σας διαταράσσονται εξαιτίας της έλλειψης ύπνου. Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι αν κοιμάστε συστηματικά λιγότερες ώρες από όσες χρειάζεστε, έχετε αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσετε παχυσαρκία. Η επάρκεια ύπνου στον οργανισμό ρυθμίζει τα επίπεδα των ορμονών της όρεξης και της πείνας, καθιστώντας το αδυνάτισμα εφικτό.

Φάρμακα

Μερικά φάρμακα που συνταγογραφούνται για συγκεκριμένες παθήσεις, όπως σακχαρώδη διαβήτη, υπέρταση, κατάθλιψη, λόγω των δραστικών τους συστατικών, οδηγούν σε αύξηση του σωματικού βάρους. Αν λαμβάνετε β-αναστολείς, κορτικοστεροειδή ή ινσουλίνη, θα πρέπει να ζητήσετε από τους ειδικούς που παρακολουθούν την υγεία σας να συστήσουν την κατάλληλη δίαιτα για τις ανάγκες σας.

Στρες

Όταν νιώθετε συχνά άγχος, θυμώνετε, στενοχωριέστε και βιώνετε στρεσογόνες καταστάσεις για μακροχρόνιο διάστημα, ο οργανισμός σας έχει την τάση να παράγει μεγάλη ποσότητα μιας ορμόνης, της κορτιζόλης, η οποία σχετίζεται με την αύξηση του βάρους και δη, με τη συσσώρευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς.

Αλάτι

Η κατανάλωση περισσότερου αλατιού σε σχέση με τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη προκαλεί κατακράτηση υγρών και αύξηση του σωματικού βάρους. Αν χρησιμοποιείτε συσκευασμένα προϊόντα για τα γεύματα της καθημερινής σας διατροφής, προκειμένου να αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλατιού, πρέπει να εξετάζετε τις διατροφικές ετικέτες προτού αγοράσετε κάποιο τρόφιμο και αν το καταναλώσετε, να μην προσθέσετε επιπλέον αλάτι στο φαγητό σας.

Εμμηνόπαυση

Ο μεταβολισμός του οργανισμού κατά την εμμηνόπαυση επιβραδύνεται, τη στιγμή μάλιστα που συμβαίνουν διάφορες ορμονικές αλλαγές, οι οποίες μπορούν να αυξήσουν το αίσθημα της πείνας, να προκαλέσουν κατάθλιψη ή και μη ικανοποιητικό ύπνο. Αν είστε σε ηλικία κοντά στην εμμηνόπαυση, θα χρειαστεί με τη συνδρομή ενός ειδικού, να μειώσετε την πρόσληψη θερμίδων αυξάνοντας ταυτόχρονα τη φυσική σας δραστηριότητα, για να καταφέρετε να δείτε αποτέλεσμα στο βάρος του σώματός σας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ετικέτες

Σχολίασε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close