Ροή ΕιδήσεωνΥγεία-Ομορφιά

8 βιταμίνες που είναι απαραίτητες για υγιές ανοσοποιητικό σύστημα

Ποιος δεν θέλει ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα, ειδικά εν μέσω πανδημίας;

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μέσω των κατάλληλων τροφών που είναι πλούσιες σε βιταμίνες και μέταλλα.

Ας δούμε παρακάτω ποιες είναι οι κυριότερες βιταμίνες που παίζουν ρόλο σε αυτή τη διαδικασία.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C βοηθάει στην πρόληψη λοιμώξεων και στην ταχύτερη ανάρρωση του οργανισμού.Οι κυριότερες πηγές της βιταμίνης C -πέρα φυσικά από τα εσπεριδοειδή-  είναι το σπανάκι, το λάχανο, οι πιπεριές, οι φράουλες και η παπάγια.

Βιταμίνη Ε

Όπως η βιταμίνη C, έτσι και η βιταμίνη Ε μπορεί να είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που βοηθά το σώμα να καταπολεμά τις λοιμώξεις. Για να λάβετε σε μεγάλες ποσότητες τη βιταμίνη Ε, σκεφτείτε φυτικά τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά όπως τα αμύγδαλα, οι ηλιόσποροι, το ελαιόλαδο και τα φουντούκια.

Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α υπάρχει σε δύο μορφές: Προσχηματισμένη, οπόταν βρίσκεται σε ζωικές τροφές όπως τα ψάρια, το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Και από καροτενοειδή φυτών, οπόταν βρίσκεται σε υψηλή συγκέντρωση σε πολύχρωμα λαχανικά, όπως τα καρότα, οι γλυκοπατάτες, η κολοκύθα και τα πράσινα λαχανικά.

Βιταμίνη D

Γνωστή ως η βιταμίνη του ήλιου, είναι ένα από τα πιο σημαντικά και ισχυρά θρεπτικά συστατικά για την υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος. Οι πηγές τροφίμων για πρόσληψη βιταμίνης Dείναι περιορισμένες, αφού ο κύριος τρόπος πρόσληψής της είναι μέσω της έκθεσης στον ήλιο. Οι τροφές αυτές πάντως είναι κυρίως τα λιπαρά ψάρια (σολομός, τόνος, σαρδέλες και σκουμπρί).

Φολικό οξύ

Το φολικό οξύ υπάρχει σε υψηλή συγκέντρωση στα φασόλια, τις φακές και τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά. Το αβοκάντο είναι μια άλλη νόστιμη πηγή. Εκτός από το ανοσοποιητικό σύστημα, το φολικό οξύ συμβάλλει και στην υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Σίδηρος

Ο σίδηρος βοηθά το σώμα να μεταφέρει οξυγόνο στα κύτταρα, ενώ συμβάλλει και στην αιμοποιητική λειτουργία, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο σε πολλές από τις διαδικασίες του ανοσοποιητικού συστήματος.Είναι πιο εύκολα απορροφήσιμος σε ζωικά προϊόντα, όπως το κόκκινο κρέας, το κοτόπουλο, η γαλοπούλα, οι σαρδέλες και τα στρείδια. Φυτικά προϊόντα πλούσια σε σίδηρο είναι τα φασόλια, το μπρόκολο, το σπανάκι και το λάχανο.

Σελήνιο

Το σελήνιο έχει ισχυρή επίδραση στο ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθάει στην πρόληψη λοιμώξεων. Οι ζωικές τροφές, όπως το συκώτι και τα πουλερικά, είναι οι καλύτερες πηγές, ενώ εξαιρετική φυτική πηγή είναι και τα καρύδια.

Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος απαιτείται για την παραγωγή νέων κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος. Βρίσκεται κυρίως σε ζωικές τροφές, όπως τα στρείδια και το γιαούρτι, αλλά μπορεί επίσης να βρεθεί σε ορισμένε φυτικές τροφές,όπως τα φασόλια και τα ρεβίθια.

Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να λάβουν τις βιταμίνες που χρειάζονται μέσω ισορροπημένης διατροφής. Αν, όμως, έχετε συμπτώματα ανεπάρκειας βιταμινών, όπως κούραση, συνεχείς και παρατεταμένες λοιμώξεις, απώλεια μαλλιών, κακή διάθεση και πόνους στο μυϊκό σύστημα, τότε μπορείτε να συμπληρώσετε την πρόσληψη βιταμινών με συμπληρώματα διατροφής κατάλληλα για κάθε περίπτωση, εν προκειμένω για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Πηγή: ThinkPharmacy

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button