ΕκπαίδευσηΡοή Ειδήσεων

2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου: Τηλεδιάσκεψη της ομάδας Erasmus για δημιουργία νέου μοντέλου διδασκαλίας

Στο πλαίσιο των ανειλημμένων υποχρεώσεων ως εταίροι στο πρόγραμμα Erasmus+KA2 την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022 και ώρα 6:30 μ.μ., η ομάδα προγράμματος Erasmus του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου πραγματοποίησε τηλεδιάσκεψη.

Συμμετείχαν ο Δ/ντής Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Αιτωλ/νίας κ. Σαρδέλης Αθανάσιος, ο Οργανωτικός Συντονιστής ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας κ. Παπαδάκης Σπυρίδων, ο Συντονιστής ΕΕ Οικονομίας Πομώνης Γεράσιμος , ο Συντονιστής ΕΕ Αγγλικής και παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου κ. Σκιαδάς Γρηγόριος, η Δ/ντρια του Ε.Κ. Αγρινίου κα. Συρόκου Ελένη, ο Δ/ντής του 1ου ΕΠΑ.Λ. Αγρινίου κ. Παπούτσης Φώτιος, o Δ/ντής του 3ου Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Αγρινίου κ. Κάππας Σπυρίδων, η Δ/ντρια του ΕΠΑ.Λ. Μακρυνείας κα. Βούλγαρη Χριστίνα, ο κ Καράμπελας Παναγιώτης Δ/ντής του ΕΠΑΛ Κάτω Αχαΐας, ο κ. Δίπλας Κων/νος υπεύθυνος μαθητείας Περιφερειακής Δ/νσης Δυτικής Ελλάδας, ο κ. Ανδιανοπολίτης Κων/νος πρόεδρος του ΕΕΤΕΚ, ο κ. Λίνος Μπλέτσας Πρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας, ο κ. Σκόνδρας εκπρόσωπος της εταιρείας ΓΑΙΑ, ο κ. Νίκος Καρβελάς εκπρόσωπος της εταιρείας Καρβελάς ΑΒΕΕ, ο κ. Μαρίφογλου Χρήστος επιχειρηματίας στο χώρο της εστίασης και στις ΑΠΕ.


Το 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου ενημερώνει για τα θέματα της τηλεδιάσκεψης:

1.  Παρουσίαση του μοντέλου διδασκαλίας του CF.

  1. «Το νέο μοντέλο διδασκαλίας» που στηρίζεται στη μάθηση βάσει της εργασίας.

Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία ενός νέου και καινοτόμου μοντέλου διδασκαλίας ικανού να ενδυναμώσει τους μαθητές και να τους διευκολύνει στη μετάβαση από το σχολείο στην αγορά εργασίας.

Μετά από την παρουσίαση του μοντέλου, ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση επικεντρωμένη στα θέματα της τηλεδιάσκεψης και ειδικότερα:

Α. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του νέου μοντέλου; Ποια είναι τα εμπόδια για την εισαγωγή της πρακτικής άσκησης στα τρέχοντα προγράμματα σπουδών (αν δεν υπάρχουν ακόμη);

Β. Υποστήριξη επιχειρήσεων στη διαχείριση πρακτικής άσκησης.

Γ. Η δυνατότητα τοποθέτησης δασκάλου υπεύθυνου στην εκπαιδευτική ανάπτυξη των μαθητών.

Δ. Η εκπαίδευση για εκπαιδευτικούς: ειδικές δεξιότητες και εκπαίδευση εστιασμένη στον μαθητευόμενο.

Συνοπτικά σας παρουσιάζουμε τις θέσεις των συμμετεχόντων στην τηλεδιάσκεψη.

  1. Υπέρ και Κατά του Νέου Μοντέλου – Ενσωμάτωση της μαθητείας στο υπάρχον σύστημα σπουδών

Η συντριπτική πλειοψηφία υποστήριξε ότι το νέο μοντέλο έρχεται να διορθώσει παθογένειες του ελληνικού συστήματος. Είναι ένα μοντέλο παραγωγικής μάθησης και επιτυγχάνει διασύνδεση θεωρίας και πράξης. Το σχολείο μαθαίνει και η επιχείρηση εφαρμόζει.

Επιπλέον, η συνεργασία επιχείρησης – σχολείου έχει ως αποτέλεσμα την αντιστοίχηση του κατάλληλου μαθητευόμενου στην κατάλληλη θέση. Ως άμεσο αποτέλεσμα είναι η ομαλή ένταξη του μαθητευόμενου στην εταιρεία λόγω των συγκεκριμένων δεξιοτήτων του και της προετοιμασίας που έχει πραγματοποιηθεί. Η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος αποτελούν το «άγρυπνο μάτι» του εγκλιματισμού του μαθητευόμενου στην εταιρεία και της επανατροφοδότησης για αναστοχασμό της πορείας του.

Η επικοινωνία και η ανατροφοδότηση μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών για τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, τις δεξιότητες που πρέπει να έχουν οι μαθητές, η αυτοαξιολόγηση του συστήματος και η αναπροσαρμογή στις υφιστάμενες ανάγκες της αγοράς αποτελούν εχέγγυο για τον αποτελεσματικότερο προγραμματισμό της μαθητείας της επόμενης χρονιάς.

Η προσαρμογή της ελληνικής πραγματικότητας στο προαναφερόμενο μοντέλο μόνο θετική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί..

Επίσης τάχθηκε υπέρ της ένταξης της μαθητείας στα ΕΠΑΛ όπως γίνεται και στην Ευρώπη, με αναπροσαρμογή του Ωρολογίου προγράμματος και ένταξη της μαθητείας, στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των ΕΠΑΛ. ώστε να υπάρχουν περισσότερα μαθήματα ειδικότητας και οι μαθητές να προετοιμάζονται για την αγορά εργασίας και την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας.

Για παράδειγμα τρία χρόνια εκπαίδευση στο ΕΠΑΛ και ένα εξάμηνο πρακτική άσκηση ή ένα τέταρτο έτος όπου ο μαθητευόμενος θα πηγαίνει δύο ημέρες στο σχολείο και τρεις στην επιχείρηση ή το αντίστροφο.

Παρακολούθηση της απορρόφησης των αποφοίτων μαθητείας από την αγορά εργασίας μετά το τέλος της πιστοποίησής τους.

Μέρος των συμμετεχόντων τάχτηκε κατά της ενσωμάτωσης της μαθητείας στα ΕΠΑ.Λ. γιατί θα μετατραπούν σε κέντρα κατάρτισης και όχι εκπαίδευσης όπως ο ΟΑΕΔ. Χρειάζεται ο διττός χαρακτήρας της εκπαίδευσης στα ΕΠΑ.Λ. (μαθήματα Γεν. παιδείας και ειδικότητας), γιατί οι μαθητές παίρνουν απολυτήριο και πτυχίο, αποκτούν όχι μόνο επαγγελματικές γνώσεις αλλά και γενικότερη μόρφωση. Επίσης αν αυξηθεί η διάρκεια των σπουδών (4 έτη) με την ενσωμάτωση της μαθητείας, θα

αποδυναμωθούν τα ΕΠΑ.Λ. λόγω του ότι οι μαθητές και οι οικογένειές τους θέλουν να ολοκληρώνεται η εκπαίδευσή τους στην ηλικία των 18 ετών για να μπαίνουν στην αγορά εργασίας.

Εναλλακτικά προτάθηκε να δημιουργηθεί μαθητεία στα πρότυπα του Erasmus Pro (Πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης και Κατάρτισης), η οποία θα γίνεται 2 μήνες στο σχολείο και στη συνέχεια 9 μήνες πρακτική άσκηση στο εξωτερικό, ώστε επιστρέφοντας οι μαθητευόμενοι να έχουν τη δυνατότητα της πιστοποίησης.

2.  Εκπαίδευση Εκπαιδευτών-Ειδικές Δεξιότητες – Στοχευμένη εκπαίδευσή τους

Η πλειοψηφία επισήμανε ότι οφείλει να δοθεί η δέουσα προσοχή στην επιμόρφωση των εκπαιδευτών της μαθητείας.

  • Δημιουργία θεσμοθετημένου επιμορφωτικού μοντέλου από το κράτος μέσω των διαφόρων δομών (ΑΕΙ) που θα περιλαμβάνει στοχευμένη επιμόρφωση (π.χ. στην εκπαίδευση ενηλίκων, παρακολούθηση προγραμμάτων επιχειρείν, παρακολούθηση προγράμματος για την ψυχολογία του ανθρώπινου δυναμικού), ώστε να μπορέσουν στη συνέχεια οι εκπαιδευτές μαθητείας να προετοιμάσουν σωστά τους μαθητευόμενους όχι μόνο στο γνωστικό τομέα, αλλά και στις κοινωνικές δεξιότητες που πρέπει να έχουν κατά τη μετάβασή τους στην αγορά εργασίας.
  • Επιμόρφωση και από τους ανθρώπους των επιχειρήσεων για να γνωρίσει ο εκπαιδευτής της μαθητείας τις ανάγκες των επιχειρήσεων ούτως ώστε να καθοδηγήσει σωστά τους μαθητευόμενους στην μετάβασή τους στην αγορά εργασίας.

3.    Ύπαρξη Εκπαιδευτή Μαθητείας υπεύθυνου της Επαγγελματικής ανάπτυξης των μαθητών.

Όλοι σχεδόν υποστήριξαν ότι για να λειτουργήσει η μαθητεία απρόσκοπτα χρειάζεται η ύπαρξη μόνιμου εκπαιδευτή σε κάθε ΕΠΑ.Λ., ώστε να κατευθύνει όλες τις διαδικασίες, να επιμορφώνει τους εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με αυτή, να συνεργάζεται με τις επιχειρήσεις, να παρακολουθεί την πορεία των πιστοποιημένων αποφοίτων στην αγορά εργασίας και να τους διευκολύνει στην εύρεση εργασίας διατυπώνοντας τη γνώμη του στις επιχειρήσεις.

4.  Στήριξη των Εταιρειών στη διαχείριση της μαθητείας Κατατέθηκε επίσης ότι:

  • Η συνεργασία μεταξύ σχολείου και επιχείρησης και η ανάλυση των αναγκών τους, θεωρείται αδιαμφισβήτητη για να ενταχθεί ο μαθητευόμενος άμεσα στην εταιρεία διαθέτοντας επάρκεια γνώσεων.
  • Η πολιτεία οφείλει να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει τις επιχειρήσεις δίνοντας τους κίνητρα, για τη διάθεση θέσεων και τη σωστή εκπαίδευση των μαθητευόμενων, εφόσον θα είναι οι αυριανοί υπάλληλοι.
  • Να επιδοτούνται από την πολιτεία οι επόπτες της εταιρείας που είναι υπεύθυνοι για την υποδοχή και εκπαίδευση του μαθητευόμενου.
  • Το κάθε μοντέλο μαθητείας να λαμβάνει υπόψη του το προφίλ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε κάθε περιοχή, ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται επαρκώς με οφέλη και για τον μαθητευόμενο και την επιχείρηση.
  • Η πολιτεία να κάνει ποικίλες καμπάνιες – εκδηλώσεις για να γνωστοποιηθεί η μαθητεία και τα οφέλη της στις επιχειρήσεις.
  • Οι μαθητευόμενοι να επιδοτούνται από την επιχείρηση βάσει της εργασίας που προσφέρουν και όχι από το κράτος.

Το μοντέλο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του σχολείου μας, στον παρακάτω σύνδεσμο: http://2epal-agrin.ait.sch.gr/index.php/en/erasmus

Η ομάδα Erasmus του 2ου ΕΠΑΛ Αγρινίου

Χορηγούμενη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
aluxal web banner new logo Τοπική Διαφήμιση
tsiknas600x338 Τοπική Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Back to top button