Ηδη πολλές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει δύο με τρεις ημέρες πριν τις προωθητικές ενέργειες, οι οποίες αναμένεται να κορυφωθούν αύριο. Μάλιστα, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης δε άφησε ασχολίαστο το γεγονός ότι μετά μόλις ένα χρόνο από την εισαγωγή της Black Friday στην Ελλάδα η διάρκεια της από μία ημέρα επεκτάθηκε σε τρείς, ακόμα και σε εβδομάδα.
«Από του χρόνου το πιο πιθανό είναι να την αποκαλούμε Greek black week» επισημαίνει και προτρέπει τα καταστήματα να συμμετάσχουν δίνοντας παράλληλα και έναν χρηστικό οδηγό για το τι ακριβώς ισχύει.
Οδηγίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές
Agriniowebradio.gr: Ενημέρωση και μουσική όπως θα ήθελες ν΄ακούς
Μεγάλες εκπτώσεις
Αν κάποιος καταναλωτής δεν προλάβει να πάει σε κάποιο κατάστημα έχει τη δυνατότητα να κάνει τις αγορές online. Η Μαύρη Παρασκευή ξεκινάει online από το βράδυ της Πέμπτης 23 Νοεμβρίου. Εκεί μπορεί κάποιος να βρει online τις μεγαλύτερες προσφορές και εκπτώσεις. Οι φετινές εκπτώσεις εκτιμάται ότι θα φτάσουν μέχρι και το 80% όπως ήδη διαφημίζουν πολλές επιχειρήσεις.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Στην έκδοση οδηγιών για επιχειρήσεις και καταναλωτές για την Black Friday προχώρησε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Σύμφωνα με αυτές:
Ερευνα για την πρόθεση συμμετοχής των εμπορικών επιχειρήσεων
Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε έρευνα με στόχο να διερευνήσει τη πρόθεση των εμπορικών επιχειρήσεων στο «θεσμό» της «Black Friday» την 24η Νοεμβρίου. Παράλληλα, γίνεται αναφορά και στις εκτιμήσεις των Εκπροσώπων 66 Εμπορικών Συλλόγων της Επικράτειας, σχετικά με τα καταστήματα που εμπίπτουν στην περιοχή των αρμοδιοτήτων τους.
Σχετικά με την καταναλωτική προωθητική ενέργεια της Black Friday η πλειονότητα των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου (60%) δήλωσε ότι δεν γνωρίζει την ακριβή ημερομηνία διεξαγωγής της, ενώ μόνο ένας στους τρεις γνωρίζει ότι φέτος η Black Friday θα πραγματοποιηθεί στις 24/11.
Οριακά αυξημένο, από 15% το 2016 σε 19% το 2017, παρουσιάζεται το ποσοστό των καταστημάτων τα οποία φέτος θα συμμετάσχουν στην Black Friday, με ένα σημαντικό μέρος του εμπορικού κόσμου (16%) να μην έχει αποφασίσει ακόμα αν θα υιοθετήσει τη συγκεκριμένη πρακτική.
Βάσει της κλαδικής ανάλυσης, οι επιχειρήσεις ένδυσης/υπόδησης εμφανίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής τόσο φέτος όσο και το 2016. Ακολουθούν οι επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού (έπιπλα, είδη οικιακής χρήσης, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές κτλ), ενώ ο κλάδος των επιμορφωτικών ειδών και ειδών ψυχαγωγίας (βιβλία, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια κτλ) καταγράφει ισχνό ποσοστό συμμετοχής.
H πρακτική της Black Friday φαίνεται να έχει πολύ μεγαλύτερη απήχηση στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου (ΑΚΕ) (Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Αλεξανδρούπολη), με το ποσοστό αυτών που θα συμμετέχουν φέτος να αποτελούν την πλειονότητα (52%), σε σύγκριση με τα αποτελέσματα της περυσινής περιόδου (40%).
Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις των ΑΚΕ, στο βαθμό που είναι εγκατεστημένες σε κεντρικές εμπορικές αγορές λόγω της φύσης του θεσμού των «Open mall», είναι εύλογο να σημειώνουν μεγαλύτερη συμμετοχή σε σχέση με το γενικό πληθυσμό, σε πρωτοβουλίες που σχετίζονται με εκπτώσεις.
Εντυπωσιακά τα αποτελέσματα της περσινής Black Friday
Σε έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ το 2016 για τη «Black Friday», φάνηκε ότι οι καταναλωτές σε κεντρικές αγορές ήταν πιο έτοιμοι από τους καταστηματάρχες, κυρίως λόγω των προωθητικών ενεργειών πολυεθνικών επιχειρήσεων. Στην περυσινή «Black Friday» οι μεγάλες αλυσίδες, κυρίως σε κλάδους όπως τα ηλεκτρικά είδη και τα προϊόντα τεχνολογίας, μέσω των συντονισμένων προωθητικών ενεργειών τους στην ουσία «παρέσυραν» τα εμπορικά καταστήματα, που συμμετείχαν την τελευταία στιγμή και σχεδόν χωρίς καμία προετοιμασία.
Από τα ευρήματα της δειγματοληπτικής έρευνας σε επιχειρήσεις λιανικής διαφαίνεται ότι φέτος παρόλο που μόλις ένας στους τρεις γνωρίζει την ημέρα διεξαγωγής της «Black Friday», το ποσοστό των καταστημάτων τα οποία θα συμμετάσχουν παρουσιάζεται οριακά αυξημένο σε σχέση με το 2016. Εύρημα που επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις των Συλλόγων σε περιοχές που θα συμμετάσχουν φέτος στο θεσμό (37/66) για συμμετοχή περισσότερων καταστημάτων σε σχέση με πέρυσι.
Η παραπάνω, έστω και οριακά αυξητική μεταβολή του ποσοστού συμμετοχής των επιχειρήσεων που προτίθενται να μετέχουν (19% έναντι 15% το 2016), σε συνδυασμό με την σημαντική μερίδα των αναποφάσιστων επιχειρηματιών (16%) σχετικά με την εν λόγω πρακτική, καταδεικνύει μία τάση μεγαλύτερης αποδοχής του θεσμού.
Φαίνεται όμως ότι χρειάζεται αρκετό χρόνο ακόμη για να εντυπωθεί στη νοοτροπία καταναλωτών και επιχειρηματιών, με δεδομένο μάλιστα ότι με βάση την περυσινή εμπειρία, η εν λόγω προωθητική ενέργεια στην ουσία επίσπευσε τις χριστουγεννιάτικες αγορές των καταναλωτών, συρρικνώνοντας τον εορταστικό τζίρο των Χριστουγέννων σε σημαντικό βαθμό. Αδιαμφισβήτητα οι μεγάλες αλυσίδες είναι περισσότερο ταυτισμένες με τις εν λόγω προωθητικές ενέργειες, με αποτέλεσμα να επιδεικνύουν μεγαλύτερο βαθμό προσαρμοστικότητας και ετοιμότητας, εξαιτίας βεβαίως και των μεγαλύτερων περιθωρίων κέρδους που διαθέτουν, τονίζει η ΕΣΕΕ.
iefimerida.gr